• 0

Uitbetaling loon/Dividend en Vermogen

Geachte lezer,

 

Ik ben DGA met een BV.

Aan het eind van dit jaar wil ik een dividenduitkering doen en eventueel nog wat extra loon uitkeren. Ik wil beide (dividend en loon) in 2007 crediteren, maar pas in 2008 januari uitbetalen. Ik heb daarmee een schuld van de BV aan mij als natuurlijke persoon.

Ik hoef daarmee dit bedrag nog niet mee te nemen in de vermogensbepaling voor de IB 2007 voor mij als natuurlijke persoon.

 

Mijn vraag is: Klopt dit? Of moet ik dit in de IB reeds meenemen in overige vorderingen van 2007?

 

Vr.gr. Guido

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Guido,

 

Wanneer het toegekent wordt in 2007 moet het ook in de aangifte 2007, anders moet je het pas in 2008 toekennen. (Moment van betaling maakt dus niet uit.)

 

Tip: In 2007 geld een tarief in box 2 van 22% (tot € 250.000) i.p.v. de gebruikelijke 25%. In 2008 is het gewoon weer 25%, dus wanneer je 3% wilt verdienen zou ik het in 2007 toekennen.

 

Groet,

 

Kelvin

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Guido,

 

Let ook op het feit dat de in te houden dividendbelasting van 15% lager is dan de box 2 heffing. Dit betekent dat je over het verschil 7% (22%-15%) ib verschuldigd bent. Als je dus een ton aan dividend uitkeert in 2007 zul je € 7.000 aan ib moeten bijbetalen, met heffingsrente (momenteel 5,4% ) die vanaf 1 juli 2007 wordt berekend. Daarnaast zal het uitgekeerde bedrag waarschijnlijk ook een toename in jouw privévermogen per 31-12-2007 en 01-01-2008 betekenen wat ook weer gevolgen kan hebben op de te betalen ib over 2007 en 2008.

 

succes

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.