• 0

Tweede BV voor extra onderneming?

Goedenavond,

 

Kort vraagje ik heb een bv samen met een vriend van mij en zijn beide DGA, nu zijn we bezig met een nieuwe onderneming zelfde soort concept.

 

Is het nu slim om een extra bv op te zetten, en is het dan noodzakelijik om een holding erboven te zetten?

 

Is er daarnaast een site waar je alle aftrekposten en speciale regelingen voor BV's kan vinden.

 

grtz,

 

M.

 

;D

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

www.belastingdienst.nl ;D

 

Uhm, wat is wijsheid... Ligt natuurlijk aan jullie situatie.

 

Zijn het risicovolle activiteiten, wanneer ze dan gesplits worden kan het ene bedrijf wel door als het andere failliet gaat...

 

Daarnaast heb je bij een splitsing uiteraard 2x de laagste schijf.

 

Mijn voorkeur zou uitgaan naar twee persoonlijke holdings met daaronder bedrijf A en bedrijf B waar iedere holding voor 50% inzit. Voor een specifieker advies graag meer informatie.

 

Groet,

 

Kelvin

Link naar reactie
  • 0

Dag M.

 

Ik ben van mening dat, indien je een partner hebt die ook 50% bezit, je dan beter een holdingconstructie neer kunt zetten.

 

Jij richt dan een holding op en jouw partner ook. Die respectievelijke holdings nemen dan voor 50% ieder deel in de werk BV. Dit betekent wel oprichting van 2 holdings en een aandelenoverdracht van de werk BV naar ieders holding. Kost je ongeveer 4.000 euro inclusief notaris en juridische en fiscale overeenkomsten. Lijkt veel geld, doch de gevolgen als je de constructie niet opzet en de toekomstige fiscale voordelen bij verkoop kunnen vele malen duurder zijn.

 

Zo voorkom je problemen als de samenwerking stagneert, schep je ruimte voor vermogensopbouw naar eigen inzicht en behoefte (denk o.a. pensioen in eigen beheer) en kun je in de toekomst de werk BV zonder vele fiscale haken en ogen verkopen.

 

Als je vragen hebt, stel ze hieronder gerust.

 

Gr. Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 301 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.