Ga naar inhoud
  • 0

Hoe boek je diefstal?

Newbee     2 0

Wij zijn opgelicht door een (onder tussen dus ex)werknemer van ons. De man is bij ons komen werken nadat zijn eigen bedrijf in de koeltechniek failliet is verklaardt. Hij zou bij ons een afdeling koeltechniek opzetten. Na dit te hebben opgezet en matig aan het draaien te hebben kwamen er steeds vaker facturen van matriaal en gassen die volgens mij niet besteld waren. Nou moet je weten dat de verkopers bij ons zelf de in en verkoop facturen invoeren. Ook andere vreemde dingen zoals, dikke auto's die gehuurd waren, begonnen mij op te vallen. Daarnaast liep het aantal niet betalende debiteuren voor de afdeling erg op en kwamen er klachten bij ons binnen voor plaatsingen die wij niet gedaan hadden. Wat blijkt nu? De beste man stuurde vanuit zijn eigen bedrijf facturen naar klanten van ons voor opdrachten die hij met ons matriaal en door ons personeel liet uitvoeren. De man is op staande voet ontslagen en er is aangifte van diefstal en fraude gedaan. Ondanks het bericht van de politie dat zij de zaak niet in behandeling konden nemen wegens gebrek aan mankracht ??? (dit na +\- 20 uur op het buro te hebben doorgebracht en de uren die in het opbouwen van het dossier zijn gaan zitten), hebben wij toch via onze advocaat een regeling weten te treffen waar de ex-werknemer ons met een vast bedrag per maand de geschatte schade terugbetaald. Mijn vraag is nu hoe ik dit boekhoudkundig verwerk. Het gaat voornamelijk om manuren en matriaal.

 

[titel aangepast en poll verwijderd - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1
Legend     990 176

Hallo ddw,

 

Welkom op dit forum, maar wat een vervelend verhaal zeg.

 

Hoewel hier op dit forum zeer deskundige mensen rondlopen, lijkt dit mij niet echt een vraag om hier 'even' te beantwoorden.

 

Om te voorkomen dat je later ooit problemen krijgt met de Belastingdienst lijkt het mij verstandig een afspraak te maken met je inspecteur. Dan kun je met hem of haar afspreken hoe je alles gaat verwerken en als je dan vraagt om een schriftelijke bevestiging van de gemaakte afspraken, heb je alles op papier. Bij de Belastingdienst werken veel aardige mensen die je graag helpen zo goed mogelijk met deze situatie om te gaan en ze adviseren je nog gratis ook.

 

Succes ermee.

 

Karen


Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0
Newbee     2 0

Bedankt voor je snelle reactie, Karen. Inderdaad een erg vervelende situatie. Vooral het feit dat hier door politie gewoon niets aan word gedaan. Wij hebben wel goed contact met iemand van de belastingdienst die waarschijnlijk wel bereid is ons hierin bij te staan.

 

Hartelijk dank voor je tip!

Met vriendelijke groet,

 

David de Wolf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Verberg sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 65 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.