• 0

Kosten website aftrekbaar?

Nou ben ik bezig een website te laten ontwikkelen, alleen lees ik continu hier en daar dat "de kosten van een website aftrekbaar zijn van de belasting".

 

Over welke kosten gaat het hier? Waar kaart je die aan? Word het verrekend met de omzetbelasting per kwartaal, of alleen op de jaarrekening?

 

Mijn website zelf kost 2000 EUR om te ontwikkelen, en 50 EUR per maand om in de lucht te blijven.

 

Ik heb nergens echt goede antwoorden kunnen vinden, dus hoop ik dat iemand hier misschien wat weet :)

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
Nou ben ik bezig een website te laten ontwikkelen, alleen lees ik continu hier en daar dat "de kosten van een website aftrekbaar zijn van de belasting".

 

De kosten van je zakelijke website werken precies zo als alle andere bedrijfskosten. Waarom denk je dat het een speciale categorie is die anders werkt?

Link naar reactie
  • -1

ok, dat snap ik. Maar in feite kun je dus alleen de BTW over de gemaakte kosten terugboeken? Want ik neem niet aan dat je als bedrijf ook gratis personeel/pand/postzegels krijgt omdat het "bedrijfskosten" zijn.

 

Daarom plaatste ik een website niet in dezelfde catogorie, maar stelde mijn vraag omdat het op diverse sites overkwam alsof je bepaalde (of alle) website kosten in zijn geheel kunt terugvragen.

 

(voorbeeld: http://www.rechtenforum.nl/forum/thread/t/8291/start/0/postdays/0/postorder/asc/highlight//?sid=35f33579f54c45e7a999dce0d6b19d12)

Link naar reactie
  • 1
Want ik neem niet aan dat je als bedrijf ook gratis personeel/pand/postzegels krijgt omdat het "bedrijfskosten" zijn.

 

Als je iets van de belastingdienst mag aftrekken betekend dit niet dat het gratis krijgt! Dit wordt gezien als bedrijfskosten en deze worden van de belastbare winst afgetrokken. Je moet nog steeds voor de investering, zoals je website, betalen alleen drukken de kosten je winst waardoor (iets) minder belasting uiteindelijk moet betalen.

 

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.