• 0

Luxe auto's laten rijden door 'Jan Modaal'

Goedenavond forums bezoekers,

 

Na een aantal maanden thuis (ik heb mijn vorige bedrijf vekocht) sta ik weer te popelen om te ondernemen.

 

Ik heb een aantal businessplannen uitgewerkt en ik wil graag jullie mening weten over het volgende. Als jullie kritiek hebben wil ik graag dat je het onderbouwd.

 

Het plan is dat ik de 'normale' inkomens en MKB een hoger segment auto wil laten rijden.

 

Door bepaalde importeur schappen en de mooie dollar tarieven is een mooie combinatie ontstaan van exclusive auto voor een schat prijsje.

 

Zo kan ik een bmw 645i uit 2004 voor vast bedrag(fin. lease) 400 euro p/m laten rijden.

 

of een bmw 535 uit 2004 voor 350 euro p/m.

 

uiteraard wil ik ook de nomale verkoop uitvoeren.

 

graag jullie mening.

 

groeten jeroen de ruiter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het plan is dat ik de 'normale' inkomens en MKB een hoger segment auto wil laten rijden.

 

Ik zou eerder meer nadenken over hoe we een auto kunnen blijven rijden?!

Vandaag zo'n 3 uur in de file gestaan, als je dan om je heen kijkt. Te zot voor woorden eigenlijk, maar dan staan er allemaal dikke wagens om je heen, van die 6 persoons karren met van die grote grils aan de voorkant en dan 1 man er in ;D

 

Als 5 van de 6 wagens bij elkaar zouden kruipen zou de file opgelost zijn.

 

Bedenk eens hoe je dat voor elkaar kunt krijgen. Die dure auto kopen we toch wel.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Import van auto's (met name Dld) is een hot-item de laatste maanden, er zijn al ontzettend veel aanbieders van allerlei import-constructie's.

Waardoor denk je onderscheidend te zijn?

Geef je garantie?

 

Je komt met voorbeelden van auto's uit 2004, nog 1,5 maand en die auto's zijn 4 jaar oud, terwijl "Jan Modaal" daarvoor wel de volle bijtelling van de nieuwwaarde moet neerleggen. In het voorbeeld met die BMW kom je dan uit op een bijtelling van meer dan €20.000,= p/jaar :o.

Dat lijkt me voor "Jan Modaal" een vrij forse kostenpost.

 

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

 

Vin-het geen gek idee om leas-o-casions aan te bieden. Bestaat dat niet al?

 

Google maar eens op occasion lease.... ja bestaat al wat langer..

 

Ik denk dat het slimmer is om je toe te spitsen op energie zuinige auto's... maak Hybride betaalbaar voor de mensen, zorg dat men ook prijstechnisch voor een energie zuinige auto gaat..

 

Ik denk dat je met die luxe bakken recht tegen de trend in gaat... soms is dat juist goed.. maar als het om het milieu gaat niet echt denk ik..

 

Link naar reactie
  • 0

 

Vin-het geen gek idee om leas-o-casions aan te bieden. Bestaat dat niet al?

 

Ja, joh. Je kunt toch alles leasen.

Elke auto-garage kan het aanbieden. Of het nou een Pee-Elletje, Doorlopend Krediet of een Occasion-Lease is, tis allemaal hetzelfde.

Je leent geld van een ander om een auto aan te schaffen.

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat het slimmer is om je toe te spitsen op energie zuinige auto's... maak Hybride betaalbaar voor de mensen, zorg dat men ook prijstechnisch voor een energie zuinige auto gaat..

 

Ik denk dat je met die luxe bakken recht tegen de trend in gaat... soms is dat juist goed.. maar als het om het milieu gaat niet echt denk ik..

 

 

Geloof ik niet in, zie ook het volgende bericht: http://www.zibb.nl/web/Bedrijfsvoering/Auto/Nieuws/Auto-nieuwsbericht/Helft-autokopers-heeft-geen-boodschap-aan-milieu.htm

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Nóg een reactie omdat het me wel interesseerd (ben zelf ook aan het orienteren op een import-auto).

 

Je vraagt om een mening, maar je geeft te weinig info.

  • Hoe zit 't met de historie van de auto's
  • Hou je rekening met importheffing/keuring bij invoer uit USA
  • Wat zijn de voorwaarden voor de leaseconstructie (aanbetaling, looptijd v/d financier, slottermijn enz. enz.

 

Eenieder die geinteresseerd raakt in jouw aanbod, zal zelf ook verder gaan zoeken en zien dat de door jou genoemde 535 al vanaf 25K bij bosjes te koop staan in Dld. De 645 is vanaf zo'n 28-29K te koop.

Import is tegenwoordig geen al te ingewikkeld verhaal meer, de "doe-het-zelvers" zullen zelf e.e.a. gaan regelen. en een eventueel benodigd krediet is na 2 minuten googlen gevonden.

De bedrijfjes/handelaartjes die een soortgelijke service aanbieden zijn er ook al in overvloed.

 

Mijns inziens kom je dus niet met iets unieks, maar wellicht ligt dat aan het feit dat je weinig info geeft.

 

Kom met een goed verhaal en dan ben ik wellicht geïnteresseerd.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de vele reacties!

 

Uiteraard word er rekening gehouden met bpm/btw en invoerrechten. Een goede vriend van mij heeft een groot expeditie/haven bedrijf. Die de zorg voor import zal regelen. Mijn familie komt zelf ook uit die wereld.

 

Om de vele vragen even te beantwoorden zal ik het even wat breder uitleggen.

 

De auto wordt in amerika gekeurd door een gecertificeerde dealer voor dat het naar nederland komt. wordt in de container geladen en verscheept. Eenmaal in nederland wordt het gekeurd door RDW en wordt er aangepast wat noodzakelijk is. Van verschillende modellen en merken heb ik een lijst van standaard aanpassingen met prijzen.

Na de keuring en kenteken voorziening wordt de afgeleverd bij de klant.

 

Het gaat om 2 soorten groepen

 

- De particulier

( deze groep kan in een keer de auto kopen of fin. lease krijgen.)

 

- De MKB

( deze groep kan via fin.lease of opertionale lease krijgen)

 

Om onderscheid te maken zit hem in hem in de prijs en service die er geboden word. Om te vergelijken is dat je een tweedehands Bwm 645 kan kopen rond de 80000 euro uit 2004 en bij mij zal het rond de 50000 verkoop zijn. Dit is dan een dure voorbeeld.

 

graag jullie reactie's nogmaals...

 

gr jeroen

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je toch tegen het bijtellingsverhaal blijft aanhikken. Ook al kun je de auto's relatief goedkoop naar nederland halen en gekeurd krijgen, de leaserijder heeft er in feite weinig aan zolang 25% van de nieuwwaarde alhier moet worden afgetikt aan bijtelling. Wat dat betreft is het leasen van auto's ouder dan een paar jaar gewoon ontaantrekkelijk, ook als ze goedkoper zijn.

 

Voor de particulier die er eentje wil aanschaffen, al dan niet met financiering, is import vast aantrekkelijk - maar in die markt spelen natuurlijk al heel veel bedrijven.

Link naar reactie
  • 0

Om te vergelijken is dat je een tweedehands Bwm 645 kan kopen rond de 80000 euro uit 2004 en bij mij zal het rond de 50000 verkoop zijn. Dit is dan een dure voorbeeld.

 

graag jullie reactie's nogmaals...

 

gr jeroen

 

 

Jeroen,

Ik blijf erbij dat je 1 van de vele aanbieders zult gaan worden. Als je op de autosites gaat kijken wordt je "doodgegooit" met bedrijven die een soortgelijk iets aanbieden.Desalniettemin zou het een succes kunnen worden áls je je zaakjes in USA goed in orde hebt en een uitgebreide garantie geeft.

Dan nog ben ik benieuwd hoe je een krediet van 50k voor 400 euro per maand voor elkaar krijgt.

 

Je vergelijking met die prijzen gaat niet helemaal op, nogal in je eigen voordeel geschreven!

Als ik zelf een 645 uit Dld importeer, ben ik pak 'm beet 50-55k kwijt.

Weliswaar een van de goedkoperen die te koop staan en zelf de import regelen, maar zo gaan je klanten ook denken.

In NL staan er ook genoeg 645's te koop voor zo'n 40-45.000 bij jouw toekomstige concurrenten. Bij dit bedrag komt nog wel de BPM, maar dan nog kom je niet in de buurt van die €80.000,=

 

Je businessplannen zijn overigens erg sterk afhankelijk van de dollarkoers

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Waar je het niet over hebt is het feit dat je de auto's Full-lease aanbiedt maar weet je waarom leasemaatschappijen auto's er na 3 jaar uit willen hebben...: Ze gaan geld kosten!!!

Ik zie jou die auto's wel invoeren voor goedkope dollars maar niemand is zo kritisch als een automobilist met een leasauto....

En jij mag dus BMW's tegen dure Euro's laten repareren.

 

Een groot leasebedrijf kan nog wel afspraken maken met dealers inzake prijzen maar jij betaald voor reparaties echt het volle pond want met je "grijze" import zien dealers je liever gaan dan komen. De garages heb je ook niet in de hand want ik neem aan dat je dor het hele land werkt..?

 

Een werknemer met lease-auto heeft een morele binding met de werkgever die het leasecontract beheerd. Bij jou hebben ze dat echt niet...

Ik zie een negentienjarige al een leasecontract afsluiten. Zou het er helemaal warm van krijgen!! Wat doe je dan na 2 storno's van automatische machtigingen...de auto weer ophalen in een achterbuurt in Nergenshuizen???

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even over de Amerikaanse auto's...

 

Amerikaanse auto's hebben standaard vaak een grotere motorinhoud dan Europese auto's, die zullen dus niet echt zuinig zijn. Ze zijn voorzien van Mile-tellers en vrijwel altijd automaat (hoeft geen probleem te zijn). Daarnaast rijden de meeste leaserijders diesel, ook een zeldzaamheid in Amerika. Ik heb toevallig zelf eens zitten kijken (wel voor een nieuwe auto, maar dat maakt niet zoveel uit). De auto zal bij verkoop ook een lagere waarde hebben dan een vergelijkbare 'autochtoon' ;).

 

Mocht je oplossingen hebben hoor ik het graag.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Dat heeft alles met de (nu nog) hoge kosten van zuinige auto´s en brandstoffen te maken, en dat niemand interesse heeft om in zuinige auto´s te rijden? nou dacht het wel.. wat dacht je... dat autofabrikanten zuinige motoren en alternatieve brandstoffen maken om hun goede wil te tonen? nee daar is vraag naar..daar is geld in te verdienen..

Link naar reactie
  • 0

Beste Jeroen,

 

Naast de bekende nadelen van 2e hands lease voor gebruikers (bijtelling over oorspr catwaarde) voorzie ik voor jouw bedrijf nog een paar beren op de weg waar je rekening mee moet houden:

 

1) slecht calculeerbare ROB-last. ROB kosten voor 2e hands wagens hebben een veel grilliger verloop: dus hogere risicokosten.

2) Hoge ROB-kosten op USA Cars. Amerikaanse importauto's staan bekend om de hoge ROB-last, zowel spareparts als uurkosten liggen aanzienlijk hoger dan meer courante merken.

3) incourantere vloot, zowel van wege ouderdom als USA. dus slechter calculeerbare restwaarde. Dat heeft niet alleen invloed op de te bieden (kilometer)prijs, maar vooral ook op je eigen mogelijkheden om de auto's gefinancieerd te krijgen voor operational lease. Bij een courante vloot zijn rentetarieven van rond (en zelfs onder) de 4% zeker haalbaar, jij betaalt straks zeker een volle procentpunt meer, mogelijk zelfs nog meer.

4) hogere rentelast voor klanten bij financial lease. Ook hier wordt immers gekeken naar het onderpand (de auto) en de risico's t.a.v. verkoopwaarde

5) Voor financial lease klanten minder opties tot (verlengde) garantie, of tegen hogere kosten. De garantie(verzekerings)markt is erg traditioneel: alleen de grote merken met goede experiencerating komen in aanmerking voor lage tarieven

6)Meer kosten voor alarmeisen verzekeraars: de Duitse en Amerikaanse af-fabriek specificaties sluiten slechter aan bij de Nederlandse SCM eisen. (maar bij een goede verzekeraar valt hier nog wel wat mee te dealen...)

 

Vanuit mijn Pon-tijd heb ik diverse contacten met financierings- en verzekeringsmaatschappijen voor de leasebranche overgehouden. Desgewenst kan ik je daar verder introduceren.

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.