• 0

totale globale kosten importeren uit VS

Hallo!

 

Ik ben voornemens een product (eenvoudig product, circa 10x10x10 cm, van kunststof, niet elektrisch e.d.) dat momenteel alleen nog in de VS te koop is te importeren en in NL te gaan verkopen (als groothandel zeg maar).

 

De inkoop van het product bedraagt 1 dollar per stuk. Ik zit zelf te denken om eens te beginnen met het inkopen van circa 10.000 stuks.

 

Nu zou ik graag grofweg weten welke kosten hier (per stuk) allemaal nog bij komen. Dan bedoel ik echt alle kosten, zoals invoerrechten, BTW, transportkosten (schip en vliegtuig) e.d. Uiteraard zal ik dat als het allemaal definitief wordt nauwkeurig uit zoeken, maar ik ben gewoon benieuwd naar een indicatief bedrag. Dit om een idee te krijgen bij de mogelijke winst die ik op het product kan maken.

 

Er zijn vast mensen die hier ervaring mee hebben.

 

Graag reacties!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heel veel zaken kun je gewoon op het internet vinden. Allereerst vaststellen welke goederencode voor dat product nodig is voor transport en import. Dat doe je hier;

http://www.foreign-trade.com/reference/hscode.htm

Als je de precieze omschrijving van je product overneemt, kan de KvK je precies vertellen in welk invoerrechtentarrief het product valt.

Dan neem je kontakt op met een gerenomeerd transportbedrijf, of mogelijk meerdere om transportkosten te vergelijken. Bosman is een goeie. En je weet precies wat je te wachten staat.

Zorg ervoor dat je leverancier pallets en verpakkingsmateriaal van hout gebruikt dat voldoet aan ISPM 15 of van "presswood" om vertragingen aan de grens te voorkomen. Er is zelfs een website waar kunt zien hoelang een gemiddeld schip er van port to port over vaart.

http://www.distances.com/

Belangrijkste is dat je even schriftelijk bij deBelastingdienst je BTW-nummer voor die import laat registreren. Dan hoef je bij het inklaren geen BTW af te dragen. Doe je dat niet kan het wel eens een leuk bedrag zijn dat je eerst moet betalen en later weer in je aangifte als voorbelasting mag opgeven.

 

Voor de exporteurs is er ook nog een mooie site waar een lijst op staat welke eisen elk land aan het verpakkingshout stelt. Daar kan per land verschil in zijn. Sommige landen eisen ook een certificaat.

http://www.eco2.nl/houthelpdesk.htm

Deze dingen zijn juist de leuke dingen van het ondernemen..... ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.