• 0

Hallo,

Ik ben onlangs mijn eigen administratiekantoor begonnen en nu heb ik nog een vraag:

Wanneer ik een nieuwe klant overneem van een ander kantoor wat moet ik dan doen?

Moet ik een brief schrijven naar het kanoor met de mededeling dat ik de klant ga overnemen of moet de klant gewoon zelf opzeggen en hoef ik verder niets te doen?

Groeten Rick

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/13967-overnemen-nieuwe-klant/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

Lekker de klant laten doen, jij hebt tenslotte geen inzicht in de overeenkomst tussen beide partijen, je bent sowieso geen partij daarin.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

Het is op zich zelf wel een goeie klantenservice als je zelf de gegevens van het vorige administratiekantoor overneemt, dan hoeft die klant zich daar niet druk over te maken. Je hebt daarvoor wellicht wel expliciet toestemming nodig van die klant, en of het ander administratiekantoor moet/zal meewerken, is ook maar de vraag.

Wat is gebruikelijk in de administratiekantorensector?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Ben je aangesloten bij een beroepsvereniging? Die hebben er meestal ook regeltjes voor. Als ik een klant overneem van iemand die bij dezelfde beroepsvereniging is aangesloten, moet ik hem een briefje sturen met de vraag of hij professionele bezwaren heeft waarom ik de klant niet over moet nemen (denk aan verdenkingen van fraude, etc.) Normaal vraag ik dan ook het dossier, maar meestal krijg ik geen reactie. Men vindt het toch nooit zo leuk, he.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

• 1

Toen wij van een boekhoudkantoor overstapten naar een accountant, hebben zij onderling netjes overleg gehad en bestanden uitgewisseld, zodat de accountant meteen door kon bouwen op wat tot dan toe al door het boekhoudkantoor gedaan was.

Ik vond dat toentertijd erg netjes van het boekhoudkantoor dat op hun initiatief en met goede inspanning de overstap zo soepel mogelijk werd gemaakt.

• 0

Overdracht van gegevens is iets anders dan wat in de topicstart gemeld wordt: "Moet ik een brief schrijven naar het kanoor met de mededeling dat ik de klant ga overnemen of moet de klant gewoon zelf opzeggen en hoef ik verder niets te doen?"

Ik vind dat de klant zelf bij zijn huidige kantoor moet opzeggen. Een overeenkomst laat je toch niet door een derde partij opzeggen normaal gesproken?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

Dat snap ik djluc ;)

Mijn reactie is ook geen antwoord op de vraag (die was al beantwoord), maar bevat iets wat wel het overwegen waard is: kan ik iets bedenken om de drempel voor mijn klanten om naar mij over te stappen te verlagen? Dat is (altijd) het overdenken waard, en dat zit mis ik een beetje in alle antwoorden.

• 0

In de meeste gevallen laat ik het de klant ook zelf doen, maar er zijn verschillende redenen waarom een klant dat niet wil. Maar dan nog ben ik (als fiscalist, weliswaar) verplicht om mijn "concullega" te informeren. Ongeacht of de klant dit doet of niet.

Daar was het mij even om te doen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar