• 0

Steeds afgewezen i.v.m bestemmingsplan: waarom?

Heeft iemand tips voor mij? Ik weet overigens niet of ik het hier op het juiste gedeelte van het forum heb geplaatst. Ik ben 23 jaar en wil een eigen onderneming starten, ben er al een jaar mee bezig nu. Alles is rond, ondernemingsplan is al paar maanden af, ik heb een lening rond gekregen. Ik heb via cursussen de benodigde papiertjes gehaald, met eentje ben ik nog bezig. Ik weet bij welke leveranciers ik me spullen ga halen. MAAR ik kan maar geen pand vinden. Nee, ik kan ze wel vinden, maar ik krijg telkens te horen dat ik niet in het bestemmingsplan pas en ik zit nu al 3 maanden vast. Ik kom niet verder, ik geef bijna de hoop op. Ik heb 1 gemeente gevraagd, waar ik me eigenlijk wil vestigen waar ik me dan wel mag vestigen en dan zeggen ze dat ik eerst met een nieuw pand moet komen. Het laatste pand kreeg ik ook geen vestigingsvergunning van ze.

 

Ik ga iets in de dienstverlening starten en daarnaast als extraatje (maar daar moet ik het niet van hebben) voorzie ik de mensen van kleine snacks/hapjes en een aantal drankjes waaronder wijn en bier. Dus misschien ligt daar ook wel het probleem? Ik hoop dat iemand me een beetje op weg kan helpen. Ik heb hier niet echt veel ervaring in.

 

Groetjes

 

Edit: even de titel wat verduidelijkt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je bent vrij om naar de Gemeente te gaan en alle bestemmingsplannen in te zien. Ik zou gewoon langsgaan bij de afdeling Stedenbouw, Bouw en Woningtoezicht of Juridische zaken. In de legenda van zo'n bestemmingsplan kun je vinden welke bestemmingen ze allemaal hebben (dat wisselt per gemeente). Op een plattegrond kun je dan precies zien waar die bestemming toegestaan is. In de bijbehorende juridische teksten kun je dan zien wat er allemaal mag binnen zo'n bestemming.

 

Wat wel kan is dat als je dienstverlening begint in de erotische industrie, ze je daarom weigeren. Gemeenten mogen daar zelf hun regels voor vaststellen. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien je ook al en krediet hebt bemachtigd en banken ook niet happig zijn op die sector.

Link naar reactie
  • 0

Het blijft voor mij wat onduidelijk.

Wijst men je vestigingsvergunning af omdat je bedrijfsactiviteiten horeca zullen omvatten? Men zal bij een verzoek om vestigingsvergunning altijd met een gedegen omschreven beargumentering moeten komen om deze te weigeren. Geeft men die niet, dan erachteraan bellen om meer details te krijgen. Het zijn en blijven ambtenaren.

Bovendien moet het volgens mij mogelijk zijn om een uitzondering te maken voor het verstrekken van hapjes/drankjes zolang dit niet de hoofdactiviteit van de onderneming is. De volgende link geeft een voorbeeld van beleidsregels voor mengformules in de gemeente Amsterdam. Vraag ernaar bij de gemeente die jij op het oog hebt!

 

http://www.centrum.amsterdam.nl/PDFjes/Criteria_Mengformules_Versie_13juni06_Rapport.pdf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.