• 0

Financiering overname website

Beste,

 

Op dit moment ben ik bezig met de overname van een website en zoek ik daarvoor financiering. Het gaat om een bedrag van 10.000 euro dat ik niet zelf in kan brengen (indien ik ook enkele andere websites over zou nemen dan zou dit bedrag boven de 100.000 euro uit komen).

 

Nu is het echter zeer lastig om voor dit bedrag een financiering te regelen, hieronder een korte situatie schets:

- Onderpand naast de website hoogstens enkele servers.

- Geen koophuis/koop auto aanwezig.

- Mijn eenmanszaak bestaat circa 2 jaar.

 

Waar ben ik al langs geweest:

- Rabobank (afwijzing omdat het om een website gaat)

- ING Bank (afwijzing omdat het om een website gaat)

- Fortis (afwijzing aangezien ik nog geen 3 jaar besta)

- ABN Amro (na enkele weken geen reactie)

- Enkele andere partijen die ik via google gevonden heb, in veel gevallen is of het bedrag te laag, het onderpand te laag en/of bestaat het bedrijf te kort.

 

Heeft iemand een idee waar ik nog meer langs kan gaan? De terugverdienperiode is korter dan 1 jaar (uitgaande van een interestpercentage van 20%).

 

PS. voor mogelijk geinterreseerde financiers is uiteraard meer informatie beschikbaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Je mag van mij wel een site hebben voor 1000 euro. 8)

 

Effe serieus. Je koopt een site voor een bestaand bedrijf of neem je het bedrijf over? Misschien moet je een maatje groter te werk gaan. Het is mij ook wel eens overkomen dat ik een miljoen aangeboden kreeg, terwijl een paar ton genoeg waren.

 

Had ik dat maar aangepakt. :o

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoe is je insteek geweest naar de banken toe: heb je de nadruk gelegd op het feit dat het om een 'website' gaat, of je verhaal meer toegespitst op de dienst of het produkt?

 

Zijn de rendementen die je aangeeft, op basis van verwachtingen of zijn de diensten (via deze website) al winstgevend? Om welke branche gaat het?

 

Op zicht is het gevraagde bedrag niet zo groot. Heb je al gekeken of er mensen zijn in je directe omgeving/netwerk die je zouden kunnen helpen?

 

Veel succes!

Site: http://www.younify.nl | Winnaar MKB Best Choice Award WINMAG Pro

Magento portfolio: http://bit.ly/younify_portfolio

Twitter: http://twitter.com/younify

Link naar reactie
  • 0

Hoe is je insteek geweest naar de banken toe: heb je de nadruk gelegd op het feit dat het om een 'website' gaat, of je verhaal meer toegespitst op de dienst of het produkt?

 

Zijn de rendementen die je aangeeft, op basis van verwachtingen of zijn de diensten (via deze website) al winstgevend? Om welke branche gaat het?

 

Op zicht is het gevraagde bedrag niet zo groot. Heb je al gekeken of er mensen zijn in je directe omgeving/netwerk die je zouden kunnen helpen?

 

Veel succes!

Naar de banken toe is de voornaamste insteek geweest cijfermatig (en dan met name op omzet verwachting/winst verwachting/investering). Op 3 plekken in het hele ondernemingsplan stond dat het om een website ging, verder stond er wel weer dat de inkomsten gebaseerd zijn op de advertentie inkomsten van de afgelopen maanden (januari-oktober) en het aantal pageviews. Tevens waren de kosten gebaseerd op het extern hosten op eigen hardware.

 

De website is op dit moment al winstgevend, echter zouden de inkomsten kunnen stijgen indien er niet alleen onder aan de site 1 advertentie zou staan maar op een meer zichtbare plek.

 

Je mag van mij wel een site hebben voor 1000 euro. 8)

 

Effe serieus. Je koopt een site voor een bestaand bedrijf of neem je het bedrijf over? Misschien moet je een maatje groter te werk gaan. Het is mij ook wel eens overkomen dat ik een miljoen aangeboden kreeg, terwijl een paar ton genoeg waren.

 

Had ik dat maar aangepakt. :o

Het gaat om een overname van een website van een ander bedrijf. Dat bedrijf heeft daarnaast ook nog andere zaken waaruit het inkomsten haald.

 

Overigens gaat het om een site met meer dan 10 miljoen pageviews/maand en wordt er naar toe gelinkt vanaf enkele PR7 en PR6 pagina's.

Link naar reactie
  • 0

Overigens gaat het om een site met meer dan 10 miljoen pageviews/maand

 

En gaat het om iets fatsoenlijks? Iets waar een A-merkadverteerder bij zou willen staan? Welke sector moeten we aan denken? Gamen, reizen, social, nieuws...

Het gaat om de doelgroep van 10 tot 15 jaar die een bepaald online spel spelen. Het concept is nog in het buitenland op te zetten.

 

Bij de bank moet je zeggen dat je een klantenportfolio hebt overgenomen als dienstverlener voorzover dat natuurlijk opgaat... ;)

Persoonlijk speel ik liever enigszins open kaart op dat vlak. Eerder zal ik het proberen onder de noemer gedeeltelijke bedrijfsovername.

Link naar reactie
  • 0

Wat heb je de afgelopen 2 jaar gedaan? Ben toevallig 2 weken geleden ook bezig geweest en kreeg zonder problemen een leuk bedrag aan rekening courant krediet. Niet het goedkoopste maar in elk geval genoeg speelruimte om weer verder te kunnen groeien.

 

Ik zou dus meer de nadruk leggen op je behaalde zaken in plaats van prognoses. Je moet een erg sterk verhaal hebben om alleen op basis van een prognose iets voor elkaar te krijgen. Als je al iets voor elkaar hebt praat dat een stuk gemakkelijker.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

@mark1234 & @ djluc, ik ben het helemaal eens met djluc: leg de nadruk op behaalde resultaten en bestaande vaste klanten, of statistieken: x miljoen pageviews (bezoekers) in deze doelgroep behaalt vast een bepaald percentage impulsaankopen. De klantenportfolio die ik noem is geen misleiding maar betreft gewoon een andere naam voor je vaste spelers.

 

Hoeveel groei neem je mee in de prognoses die je aan de bank voorlegt? Misschien dat je ze gewoon alleen behaalde resultaten en tenminste gelijkblijvend resultaat moet tonen, zoveel wil je niet lenen.

 

O ja, maak een duidelijke keuze in businessplan of je nu 10.000 of 100.000 EURO wilt lenen, dit maakt verschil in benadering!

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zou ook zeker niet de omzet van de andere onderdelen binnen je bedrijf vergeten. Meer concreet: Vraag bijvoorbeeld financiering om je debiteuren voor te financieren van je huidige business. RC kredit kan je toch redelijk vrij besteden.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0
- Mijn eenmanszaak bestaat circa 2 jaar.
Ik neem aan dat je niet alleen inschrijft om de KvK te sponsoren of reclame te ontvangen ;) Daarom denk ik dat hij wel iets anders aan activiteiten heeft.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Eens, maar als je uit bestaande faciliteiten kunt investeren, ga je vast niet alle banken langs. Hij heeft volgens eigen zeggen geen onderpand. Maar goed, het kan natuurlijk een eye-opener zijn ::)

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat heb je de afgelopen 2 jaar gedaan? Ben toevallig 2 weken geleden ook bezig geweest en kreeg zonder problemen een leuk bedrag aan rekening courant krediet. Niet het goedkoopste maar in elk geval genoeg speelruimte om weer verder te kunnen groeien.

 

Ik zou dus meer de nadruk leggen op je behaalde zaken in plaats van prognoses. Je moet een erg sterk verhaal hebben om alleen op basis van een prognose iets voor elkaar te krijgen. Als je al iets voor elkaar hebt praat dat een stuk gemakkelijker.

Er is een beperkte omzet van circa 25.000 euro over 2007 naar verwachting (tot en met oktober ruim 20.000 euro). Dit is met een beperkte winst.

 

Over 2006 is een klein verlies gemaakt en was de omzet onder de 10.000 euro.

Eens, maar als je uit bestaande faciliteiten kunt investeren, ga je vast niet alle banken langs. Hij heeft volgens eigen zeggen geen onderpand. Maar goed, het kan natuurlijk een eye-opener zijn ::)

Naast de genoemde hardware is geen onderpand mogelijk.

Link naar reactie
  • 0

Dan zou ik toch met die 25000 euro omzet gaan praten. Laat zien dat er een stijging is en dat je ambitieus bent! Meer heb je niet dus iets te verliezen heb je ook niet.

 

Overigens kan je eens kijken of dit wel de juiste investering voor je is, het is wel een grote hap uit je omzet. Maargoed, dat gaat meer over investeringstrategie dan financiering.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.