• 0

de nieuwste en populairste websites wereldwijd

Hallo allen,

 

Ik zoek me al enige tijd suf naar websites die de nieuwste en populairste websites opsommen.

Ik blijf altijd haken bij:

1. google

2. alexandra search engine

3. versophetnet.nl

 

Andere websites zijn zwaar verouderd of bevatten niet de juiste informatie. Ik zoek de nieuwste websites en populairste website wereldwijd (nederlands of engelstalig).

 

Kennen jullie misschien handige websites of hebben jullie zoektips? Willen jullie mij hierbij helpen, het zou mij enorm helpen..!

 

Dank je wel!

www.allsexstuff.nl -- de sexshop voor al uw seksuele wensen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Marvin, wat is het specifieke doel van je vraag? In zijn algemeenheid kun je volgens mij niet aangeven welke websites wereldwijd "de populairste" zijn. Verder, niet iedereen maar wel zeer velen zullen zichzelf bestempelen als de grootste, de beste etcetera.

 

Ook de nieuwste is zeer moeilijk aan te geven, aangezien er continu nieuwe sites komen. Je kunt er simpelweg niet tegenop typen.

 

Volgens mij kun je hooguit zeggen dat Google de populairste zoekmachine is of dat YouTube groot is. Of het flauwe antwoord: ik denk dat Windows Update de populairste pagina is ;)

 

Serieus. Deze vraag is volgens mij uberhaupt niet te beantwoorden. Wel kan iemand (bijvoorbeeld een marketeer of trendwatcher) iets zeggen over marktleiders BINNEN een bepaalde deelmarkt/doelgroep. Of over trends welke soort websites in opkomst zijn.

 

Als je wat specifieker bent in je vraag kan ik je misschien iets verder helpen, maar tot die tijd ben je denk ik het best af met een blad als Adformatie of het 8 uur journaal. Als de laatste meldt dat bedrijf/website X of Y is verkocht voor een megabedrag (YouTube aan Google, Marktplaats een paar jaar terug) dan kun je vermoeden dat die hetzij erg groot is hetzij in potentie erg groot. Immers, de koper heeft er die zak met geld voor over.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Ja, Pim. Dat is een prima tip. Mss heb ik Marvin verkeerd begrepen, maar dat zijn de top-sites volgens Alexa, gebaseerd op hoe vaak men vanaf de Alexa zoekmachine doorklikt naar de betreffende sites. Dit wil nog niet zeggen hoeveel mensen langs andere weg zoeken, een site bij hun bookmarks hebben staan en dergelijks.

 

Jouw link zal wel een representatief beeld geven vermoed ik, net zoals vergelijkbare top-zoveel lijstjes van Google, MSN en anderen.

 

Groet, Dylan

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank alvast voor de medewerking.

 

Maar inderdaad zoals iets als Alexa.com bedoel ik.

Daar heb ik al volop gekeken, naar de sites van UK, US en Nederland.

Maar daar kom ik elke op uit.

Ik zoek pagina's met het meeste verkeer of nieuwe pagina's in een bepaalde branche/sector.

Heb al gezocht via google, maar daar word ik ook niet veel wijzer van.

 

Kennen jullie nog andere sites die zich hier mee bezighouden. De grote jongens ken ik inderdaad wel, maar ben meer geinteresseerd in de wat kleinere (iets kleinere). Via Alexa.com kom ik niet verder dan resultaat 100, want dan blokkeert ie.

 

 

www.allsexstuff.nl -- de sexshop voor al uw seksuele wensen!

Link naar reactie
  • 0

Okee, nu snap ik je een stuk beter... Maar zo raak ik wel heel nieuwsgierig naar wat je van plan bent. Wil je varianten in de markt zetten van reeds bestaande proven concepts... Ik wil niet zeggen dat je dan per definitie achter het net vist hoor, maar dat lijkt me erg tricky.

 

In mijn beleving zijn de meest succesvolle sites de sites die geboren zijn uit een behoefte, iets nieuws dat er nog niet was en niet zozeer een kopie van iets dat opeens big business was. Of je moet een hele grote zak met geld hebben (Speurders.nl van de Telegraaf na succes Marktplaats).

 

Meer potentieel zou ik dan verwachten van proven concepts neerzetten in landen die nu nog ver achterlopen. Zuidamerika is bijvoorbeeld zo een markt. Pak een willekeurig succesvol Nederlands concept en zet dat daar neer. Je moet mss 5 jaar wachten, maar dan ben je tenminste wel de eerste. Ondertussen dus met iets anders je geld verdienen... ;)

Link naar reactie
  • 0

Mss heb ik Marvin verkeerd begrepen, maar dat zijn de top-sites volgens Alexa, gebaseerd op hoe vaak men vanaf de Alexa zoekmachine doorklikt naar de betreffende sites.

 

Dat vind ik toch wel wat vreemd, want voornamelijk Google (verschillende taalvarianten) staan veel in de top 100 van deze site. Dat zou betekenen dat men via dat Alexa op zoek gaat naar Google...?

 

 

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Ja, Pim. Dat is een prima tip. Mss heb ik Marvin verkeerd begrepen, maar dat zijn de top-sites volgens Alexa, gebaseerd op hoe vaak men vanaf de Alexa zoekmachine doorklikt naar de betreffende sites. Dit wil nog niet zeggen hoeveel mensen langs andere weg zoeken, een site bij hun bookmarks hebben staan en dergelijks.

 

Jouw link zal wel een representatief beeld geven vermoed ik, net zoals vergelijkbare top-zoveel lijstjes van Google, MSN en anderen.

 

Groet, Dylan

Het gaat er bij alexa om hoe vaak mensen met de alexa toolbar op een dergelijke pagina komen.

Link naar reactie
  • 0
Dat zou betekenen dat men via dat Alexa op zoek gaat naar Google...?

 

Ja dat klopt. Type http://inventory.overture.com/d/searchinventory/suggestion/ hier maar eens google in en kijk hoevaak men google in combinatie met een ander woord (bijv. google earth) heeft gebruikt op de zoekmachine Overture (inmiddels Yahoo) ... Stats zijn van januari maar principe blijft hetzelfde

 

Het gaat er bij alexa om hoe vaak mensen met de alexa toolbar op een dergelijke pagina komen.

 

Volgens mij is dit hetzelfde. Ik zou verwachten dat van eender welke zoekmachine de toolbar, desktop tools en de zoekpagina allemaal in dezelfde database spitten (en wegschrijven). Ergo: volgens mij is een toolbar gewoon een shortcut naar de zoekpagina.... maar ik werk niet voor/bij Alexa dus 100% zekerheid kan ik je hierover niet geven

Link naar reactie
  • 0

Aan deze tips heb ik zeker wat! Super!

 

Speciaal voor Digitalen:

"Ik probeer middels deze sites inspiratie op te doen. Ik kijk wat voor soort producten/diensten zij aanbieden en probeer hier inspiratie op te doen voor een idee. Soms kun je het in één keer zien met behulp van een ander."

 

Daarom wil ik het graag weten.......

 

;D

www.allsexstuff.nl -- de sexshop voor al uw seksuele wensen!

Link naar reactie
  • 0

Het gaat er bij alexa om hoe vaak mensen met de alexa toolbar op een dergelijke pagina komen.

 

Volgens mij is dit hetzelfde. Ik zou verwachten dat van eender welke zoekmachine de toolbar, desktop tools en de zoekpagina allemaal in dezelfde database spitten (en wegschrijven). Ergo: volgens mij is een toolbar gewoon een shortcut naar de zoekpagina.... maar ik werk niet voor/bij Alexa dus 100% zekerheid kan ik je hierover niet geven

 

Digitalen bij de alexa toolbar krijg je ook een hogere ranking indien er in de adresbalk bijv. www.higherlevel.nl wordt ingevuld. higherlevel.nl krijgt dan de hogere waardering.

 

Het hoeft dus niet via de zoekmachine en het gaat op domeinnaam (niet op subdomein/pagina).

Link naar reactie
  • 0

dat zijn de top-sites volgens Alexa, gebaseerd op hoe vaak men vanaf de Alexa zoekmachine doorklikt naar de betreffende sites.

Niet helemaal. Alexa is een tool die zich vooral bezig houdt met het inschatten van bezoekersstromen op alle websites die op het net te vinden zijn (en vooral de 100.000 meest populaire). Daarvoor gebruikt het enorm veel verschillende soorten data, waaronder ongetwijfeld hun eigen zoekverkeer. Het beeld dat Alexa schept wordt tegenwoordig echter wel als zeer betrouwbaar ervaren en de onderlinge verhoudingen hebben slechts een gemiddelde afwijking van 5%. Dat is erg weinig.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Niet helemaal.

 

Het bericht wat je ge-quote heb was uit 2007... ;)

 

Los daarvan telt Alexa alleen voor mensen die de Alexa-toolbar geinstalleerd hebben, wat vooral in de US het geval is en in Europa veel minder.

Hmmm, 2007 is lang geleden ;)

 

Maar het is volgens mij al lang niet meer zo dat enkel de toolbar gebruikt wordt om data te verzamelen. Er worden tegenwoordig veel meer factoren meegenomen dan vroeger.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Niet helemaal.

 

Het bericht wat je ge-quote heb was uit 2007... ;)

 

Los daarvan telt Alexa alleen voor mensen die de Alexa-toolbar geinstalleerd hebben, wat vooral in de US het geval is en in Europa veel minder.

Hmmm, 2007 is lang geleden ;)

 

Maar het is volgens mij al lang niet meer zo dat enkel de toolbar gebruikt wordt om data te verzamelen. Er worden tegenwoordig veel meer factoren meegenomen dan vroeger.

 

Vervelende malware bijvoorbeeld :P

Link naar reactie
  • 0
Maar het is volgens mij al lang niet meer zo dat enkel de toolbar gebruikt wordt om data te verzamelen. Er worden tegenwoordig veel meer factoren meegenomen dan vroeger.

 

Klopt: "The traffic rank is based on three months of aggregated historical traffic data from millions of Alexa Toolbar users and data obtained from other, diverse traffic data sources, and is a combined measure of page views and users (reach)", maar dat zegt nog steeds weinig over de betrouwbaarheid - voor mijn site klopt er in ieder geval niets van... ;)

Link naar reactie
  • 0

Moet helaas zeggen dat ik twijfels heb bij de betrouwbaarheid van de gegevens van ALEXA.

 

Mijn site komt er hoger uit als die van collega's waarvan ik gewoon weet dat zij het al langer en beter doen dan ik.

 

Als ik zie dat ik hoog scoor met een keywoord dat wel op mijn site voorkomt maar nauwelijks geraakt wordt dan is dat hoogst bedenkelijk.

De Kanjer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.