• 0

Franchise Optie?

Beste Leden,

 

Alweer een tijd niet geweest op dit forum, je raadt het al druk druk druk....! Maar goed ik zit weer met een gedachte die ik even wil voorleggen.

 

Zoals jullie misschien al weten draait Coffee-star (espressobarren) nu 2 jaar. Binnen 18 maanden 3 verkooppunten. Het gaat de goede kant op en nieuwe verkooppunten dienen zich aan. Momenteel doe ik dit in eigen beheer. Ik zit te denken om te gaan franchisen, maar ik wil weten of dit de juiste strategie is voor het bedrijf. Heb al orienterende gesprekken gehad met franchise adviesbureaus. Zij kijken er positief tegen aan, ook omdat de huidige 3 verkooppunten volgens 1 manier werken/huisstijl/aanbod ed. Diep in m'n hart wil ik het bedrijf in eigen beheer laten groeien, maar gaat dit hard genoeg? Kan je de locaties winstgevend houden ed. zijn vragen waarmee ik toch worstel?

 

Misschien hebben jullie hier een mening over of tips. Ben in ieder geval benieuwd!

 

MVG JW

 

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Franchise of niet is altijd een lastige keuze. Zolang de zaken in eigen beheer blijven is de controle aanwezig. Zodra er voor een franchiseformule wordt gekozen dan komt er toch echt wat meer kijken. Om de kwaliteit te behouden zullen een aantal waarborgen ingebouwd moeten worden om te voorkomen dat de franchisenemers een last gaan vormen en de naam besmeuren. Natuurlijk zijn hiervoor voldoende waarborgen in de formule te bouwen. Dat is iets wat men doorgaans ook standaard terug ziet komen in de franchisecontracten. Maar met een franchisenemer moet er ook een zekere vorm van controle plaatsvinden. Kortom meer lasten.

 

Naast franchise constructies kun je het ook gaan zoeken in een vorm van prestatiebeloning met een mogelijkheid tot participatie in de eigen bar.

 

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Hai Edward,

 

Dat laatste zit ook aan te denken! ik heb goed personeel en ben ervan overtuigd dat ze de tent kunnen draaien voor zichzelf. Ik ga daar meer info over zoeken.

 

Thanx alvast, jij ook succes met je andere projecten waarover ik heb gelezen op marketingfacts.

 

JW

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.