• 0

containers importeren en opslaan

Beste Mensen,

 

Wil graag containers importeren vanuit oosten naar nederland.

 

Maar ik wil de containers ergens in nederland zoals ze binnenkomen laten opslaan. Dus de goederen wil ik erin laten staan. Mischien een paar keer wat dingen eruit pakken en erin doen. Maar wil ze zeker niet volledig uitladen en in me winkel doen.

 

Mijn vraag: is het mogelijk om containers te importeren en direct te laten opslaan ergens hier in nederland.

 

bvd

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit zal zeker wel mogelijk zijn. Of het echt verstandig is moet je je echter afvragen.

Ruimte om zo'n container neer te zetten is overal wel te vinden, geef een boer een paar euri en je plant zo'n container in de wei ;D

Maar denk wel aan inbraakgevoeligheid, zo'n container is makkelijk te openen. Opslag in een magazijn lijkt me wat veiliger.

Houdt ook rekening met weersinvloeden, je zult maar een container hebben die lek is, daar gaat je 300% winst!

 

Ik zou je aanraden om zoek te gaan naar een opslaglocatie. Ga daarvoor niet naar de grote logistieke dienstverleners maar zoek een kleiner bedrijfje of desnoods huur je een schuur o.i.d. Het zou mij voor €100-150,- p/maand een heel wat beter gevoel geven.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Normaal gesproken, worden ze dan ergens gelost in een loods. Die kan je zelf zoeken maar een gemiddelde expediteur kan dat ook voor je regelelen hoor. Maar een container zelf opslaan met de goederen er in wordt moeilijk. Ten eerstemagje niet zomaar even een terrein op omer iets uit te pakken en daarnaast staan ze dichtop elkaar en opgestapeld. Dat wordt een hoop handlingskosten.....

Link naar reactie
  • 0

Mob, ik wil je slechts wijzen op het eigendom van de container(s). Als de inhoud voor voldoende (blijvende) waarde en marge staat, is het vast de moeite om over te slaan, op te slaan en te verzekeren. Succes!

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Volkomen gelijk edraket.

 

In de wei laten plaatsen bij een boer zal heel wat bekijks trekken. Vooral als het gaat om zon 10 containers per maand. Kwa veiligheid vetrouw ik dat ook zeker niet.

 

Opslag in een magazijn betekent dat ik de container moet uitladen en dat is niet echt wat ik wil.

 

Precies wat je zegt om een opslaglocatie te vinden bij een kleine bedrijfje is waar ik op zoek naar ben. Maar die zijn on google-vindbaar. Vandaar dat ik op deze forum ben gekomen in de hoop om zulke bedrijven graag te ontmoeten.

 

Welke groote dienstverleners doen dit dan al edraket??

Extra honderd euros maakt niet uit al hebben ze cameras, personeel en al die officiele kwesties

Link naar reactie
  • 0

blijkbaar wel:

 

Als de verhuizers klaar zijn, keert de vrachtauto terug naar de containerloods waar de opslagunit met één handeling van de auto wordt getild en in onze beveiligde en verwarmde opslagloods wordt geplaatst

 

Maar wil direct wanneer de container in rotterdam aankomt naar zon bedrijf laten transporten.

 

Een beveiligd terrein zou ideaal zijn

Link naar reactie
  • 0

De suggestie's die er gedaan worden zijn bedrijven die al containers hebben staan, dus dan kom je toch nog aan het overladen. :-\

 

Als je daar op gaat zoeken, zul je bij veel verhuisbedrijfachtigen uitkomen en die vragen de hoofdprijs in het algemeen.

 

Als je persé niet wilt overladen, en je praat over 10 containers per maand lijkt het me toch wel mogelijk om met je scheepvaartkantoor afspraken te maken dat de gebrachte containers een aantal weken blijven staan.

Qua bedrijven die je hiervoor zoekt, lijkt mij Google niet het juiste medium. Je zoekt iets informelers.

Je zou beter in je auto kunnen stappen en rondrijden in de buurt op zoek naar bedrijven die wat ruimte over hebben. Daar naar binnen stuiteren en een voorstel doen.

 

 

 

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0

Ja klopt met google kom je niet ver in deze situatie.

 

In het kort is dit mijn plan:

1. importeren van container.

2. waneer container binnenkomt in nederland laten opslaan met container en goederen en al.

3. binnen een week dezelfde container versturen naar buitenland zonder er iets in of uit te hebben gedaan.

Link naar reactie
  • 0

@mob > telefonisch kan je toch juist lekker doorvragen? Maar hoe reëel zijn je plannen nu? Hoe zet je de inhoud van 10 containers per maand af? Hoeveel personeel denk je daar voor nodig te gaan hebben? Is de 200-300% die je noemt brutomarge? Nogmaals succes!

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Heghio,

 

Als ik email krijg kan ik ze printen en dan staat het zwart op wit.

 

Ik doe hetzelfde nu met pallets met luchtvracht. Pallets kan je overal kwijt, geen probleem. Maar wil nu overstappen naar containers . 200-300 is inderdaad bruto. Na de kosten voor de container opslag zal dat zeker minder zijn. Maar verwacht vele afzet. Dit container gebeuren is niet incidenteel.

 

 

 

Bedankt

Link naar reactie
  • 0

Ja klopt met google kom je niet ver in deze situatie.

 

In het kort is dit mijn plan:

1. importeren van container.

2. waneer container binnenkomt in nederland laten opslaan met container en goederen en al.

3. binnen een week dezelfde container versturen naar buitenland zonder er iets in of uit te hebben gedaan.

 

Zoals je het hier omschrijft is het "gewoon" een kwestie van doorsluizen. Wil je het "per container" verkopen?

Zo'n container is lang genoeg onderweg om ervoor te zorgen dat jij tijdens de vaart die container al verkoopt. Zodra dat ding aankomt in R'dam zou je als afleveradres de koper kunnen opgeven.

Mijn buurman verkocht "vroegah" op zo'n manier hout. Kregen ze een melding dat er weer een schip vol met tropisch hardhout onderweg was en moesten ze als een idioot zien dat te verkopen voordat het aan wal was.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

In de wei laten plaatsen bij een boer zal heel wat bekijks trekken. Vooral als het gaat om zon 10 containers per maand. Kwa veiligheid vetrouw ik dat ook zeker niet.

 

 

10 containers per maand en je wil er af en toe wat dingen uitpakken en inzetten voor je winkel ??? Ben je Ikea of zo?

Als jij in één maand 10 containers leegverkoopt betekent dat een halve container per dag...... Hoe vaak loop je dan op en neer???

 

En misschien kun je wat specifieker zijn, als je hier tips wil over locaties in Nl. en je hebt een winkel in Vaals waar vandaan je "af en toe wat dingen eruit en in wil doen" moet je wat duidelijker zijn. Heb je één artikel dat je gewoon "achteruit"kan pakken of is het een gemixede inhoud. Dan zie ik je al klooien om op zaterdagavond in de regen te zoeken naar een doos maat XXL...

Link naar reactie
  • 0

Beste importexport,

 

lees alle berichten van topicstarter, het is GEEN detailhandelaar die zich laat verblinden door brutomarges, hij heeft naar eigen zeggen ervaring met dit soort grote doorzendingen...

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ja, het is een dillema.

 

Want de leverancier heeft haar eigen expediteur en eigen afspraken. Daar kan ik niet tussenkomen.

 

Ik zie als enige oplossing dat de container eerst nederlandse grond moet aanraken waarbij ik daarna mijn naam als afzender zet en verder stuur naar me klant.

 

Mischien dat ik met de nederlandse ontvanger na douane iets kan regelen.

 

Bedankt Edraket

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.