• 0

Hoe vind ik maker website?

hallo

 

is het mogelijk de 'maker' van een bepaalde website te vinden?ik zoek nl voorbeelden van sites die aanspreken als voorbeeld voor nieuw te laten bouwen eigen site, en het lijkt me eigenlijk logisch dat de makers vindbaar zouden moeten kunnen zijn..heb hierover niets gevonden.mijn ervaring is , dat bij benaderen van de gebruiker men erg terughoudend is met het doorgeven van namen.

 

alvast dank.

annet

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zou heet soms via de hoster kunnen proberen. Veel website bouwers zijn reseller van hostingspakketjes. De hoster (die je in de domeinrecords kunt vinden) kan je wellicht doorverbinden.

 

Daarnaast kan zoeken op portfolio+sitenaam werken. Veel webbouwers hebben een online portfolio. Dat is vaak de beste reclame.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

allen bedankt zover, maar;

 

uiteraard kan ik in de 1e instantie het bedrijf benaderen maar, zoals ik al aangaf, is men daar niet van geporteerd.

is het eigenlijk niet wonderlijk dat zoiets, juist voor wat betreft dit medium, zo lastig te achterhalen is?

ik zou er persoonlijk geen moeite mee hebbben de webdesigner te vermelden..

 

groet, annet

Link naar reactie
  • 0

Zelf vermeld ik het meestal wel ergens in de broncode, maar vaak verdwijnt dat in de loop der tijd toch weer omdat het 'overbodige' informatie is, zeker als er daarna weer anderen mee aan de slag gaan.

 

Soms zijn bedrijven zo sympatiek om een linkje onderaan de site toe te staan, maar dat zie je verder meestal vooral als het een vriendendienst was. In andere gevallen is het portfolio inderdaad meestal de enige zichtbare connectie. (en ook dan moet je oppassen, veel bedrijven hebben er nogal een handje van om ook sites waar ze maar voor een heel klein aspect verantwoordelijk waren op te nemen met screenshot en al)

 

Of het ontbreken van de informatie vreemd is weet ik niet, op een visitekaartje staat ook niet wie het gedrukt heeft. Het valt me overigens wel op dat veel sites van (semi)overheid een colofon heeft waar het in vermeld staat.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me voorstellen dat een hoop bedrijven niet op een logo of linkje van de webbouwer zitten te wachten op hun website.

 

Wij pakken het daarom anders aan door te vragen of een kleine 'credit' link op de homepage, of een andere page naar keuze mag. Negen van de tien opdrachtgevers vinden dit prima.

 

De link wordt dan op een onopvallende plek geplaatst. Als iemand er naar zoekt vindt hij hem en anders valt het niet op.

 

Klikt men op de link krijgt men een pop-upje te zien met daarin ons logo en een link naar de site.

 

Als het bedrijf van wie de site is niet gediend zijn van het informeren naar hun sitebouwer rest eigenlijk alleen het zoeken via google nog. Zoals eerder aangegeven zal de site waarschijnlijk op een portfolio pagina gezet zijn. Hoogstwaarschijnlijk met naam en toenaam en dan zou je toch al googlend een heel eind moeten komen.

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
  • 0

... maar komt wel weer terug, hopelijk dit jaar nog.

 

Overigens is het niet erg waarschijnlijk dat je de maker van "een website" op eBase terug zult vinden omdat daar slechts een beperkt aantal sites genoemd staan.

 

Naast bovengenoemde zinnige tips (bedrijf aanschrijven, in de broncode neuzen, whois-informatie van de domeinnaam) kun je soms via Google uitvogelen of een site ergens in een portfolio staat. Ik heb voor eBase hiervoor ooit een tooltje ontwikkeld, ik heb dat hier even online gezet. Je vult de naam van het bedrijf en de website-url in, en via de links bovenaan in je scherm kun je switchen tussen een stuk of 8 Google-zoekopdrachten die de opgegeven termen combineren met woorden als "portfolio", "opdrachtgever" etc. Maar goed, ook dan zul je het nog regelmatig niet vinden.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.