• 0

overname na samenwerken

Wij (2 ondernemers) willen een bestaan agrarisch bedrijf overnemen. De huidige ondernemers moeten echter eerst nog een ander bedrijf vinden. We willen, totdat zij een geschikt bedrijf hebben gevonden, samenwerken om ons voor te bereiden op de overname.

 

We zijn op zoek naar een geschikte vorm voor de samenwerking met overname als doel.

 

Het huidige bedrijf is een VOF.

 

In eerste instantie dachten wij 'gewoon' tot de VOF toe treden door ons in te kopen en als de huidige ondernemers vertrekken, hen weer uit te kopen. Maar zo simpel ligt dat geloof ik niet omdat dat er volgens mij bij verandering in de VOF samenstelling fiscaal afgerekend moet worden (en dit dus 2 keer). En omdat het nog niet helemaal zeker is dat de huidige ondernemers een ander bedrijf vinden en vertrekken.

Als zij vertrekken willen zijn wel een bepaald bedrag krijgen om weer opnieuw te beginnen in het buitenland en hier dus zo min mogelijk van af te hoeven dragen aan de belastingdienst.

We denken er nu aan om eerst als ZZP'ers of freelancers aan de slag te gaan of met een nul-urencontract.

 

Kan iemand me raad geven wat een goede constructie kan zijn (juridisch, fiscaal en financieel)?

 

Ik hoop op een spoedige reactie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.