• 0

Eerste personeel - wat nu?

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedenavond allemaal,

 

Ik zit met een vraag, binnenkort begint mijn eerste medewerker maar waar moet ik hem allemaal voor gaan verzekeren en wat zouden daar de kosten ongeveer van zijn?

 

 

Persoonlijk zijn er 2 situaties:

- Payrol bedrijf er tussen (relatief weinig risico!)

- Op de eigen loonlijst (meer risico)

 

Waarvoor zou je een verzekering moeten/kunnen afsluiten indien je minimaal 1 medewerker hebt en minder dan 10 (graag aanvullen):

- Ziekte (stel de medewerker wordt ziek of kun jij dat voor een langere periode (maanden) opvangen?)

- Arbeidsongeschiktheid (stel de medewerker doet werk op een stijger en komt in een rolstoel)

- Aansprakelijkheidsverzekering (stel de medewerker breekt per ongeluk wat bij een klant) (heb je eigenlijk altijd nodig)

- Rechtsbijstandsverzekering (heb je eigenlijk altijd nodig)

 

Let wel bovenstaande zaken is wat ik minimaal zou willen aan verzekeringen, daarnaast heb je nog enkele verplichte verzekeringen, sociale premies en belastingen. Over deze algemene zaken kan uw loonadministateur/accountant/personeelsadviseur alles uitleggen. Dit zit vaak bij een accountantskantoor in (ten minste bij de grotere kantoren).

 

Zelf heb ik goede ervaringen met de Jong & Laan en Price Waterhouse Coopers met betrekking tot de communicatie.

Link naar reactie
  • 0

Je bent een uitzendbureau begrijp ik? Wat is je business precies, is dat meer de werving en selectie of echt de marge op de uren? Wil je de mensen zelf in dienst hebben of wil je dat via een payroll bedrijf doen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

- loondoorbetaling bij ziekte, kosten afhankelijk van werkzaamheden. Voor wachttijd 10 werkdagen op basis 100% loondoorbetaling in het eerste jaar en inclusief kosten van arbointeventies (belangrijk!) zijn premies te vinden vanaf 1,8% van het jaarsalaris + € 40 kosten arbodienst. Indien op contract voor bepaalde tijd en/of lager overeengekomen loondoorbetaling zijn lagere tarieven vanaf 1,3% mogelijk. Voor salaris € 30.000,- ben je dus voor max. € 580,- klaar, op basis 70% loondoorbetaling vanaf € 350,-

 

-werkgeversaansprakelijkheid: inbegrepen in goede bedrijfsaansprakelijkheidsdekking. Premies voor zakelijke dienstverlening vanaf € 100,- per jaar tot een omzet van € 300.000,-

 

-indien werknemer ook zakelijk rijdt in eigen auto of bedrijfswagen: werkgeversaansprakelijkheid bestuurders motorrijtuigen. Premies vanaf € 40,-

 

-rechtsbijstand: wederom afhankelijk van werkzaamheden. Voor zakelijke dienstverlening vanaf € 500,-. Een goed alternatief is een juridisch serviceabonnement, kosten vanaf € 350 per jaar met bijkomend voordeel dat er ook veel preventieve hulp wordt geboden o.a. bij opstellen arbeidsovereenkomst, leveringsvoorwaarden etc

 

- overige arbeidsvoorwaarden: pensioen, ongevallen etc. Als je niet onder CAO verplichting valt kun je de kosten daarvan of het uberhaupt aanbieden van deze arbeidsvoorwaarden zelf bepalen.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

- Arbeidsongeschiktheid (stel de medewerker doet werk op een stijger en komt in een rolstoel)

 

Wauw, dat is mikken.Zo'n man moet in het circus gaan werken !!! ;D

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.