karelcl Geplaatst: 24 november 2007 Geplaatst: 24 november 2007 karelcl Senior 45 0 Zitten er risico's aan om de aandelen van een BV te kopen, behalve het geinvesteerde bedrag ? Het is de bedoeling dat ik uitsluitend de eigenaar wordt van de aandelen. Ik stel een bestuurder/directeur aan. Ben ik dan verantwoordelijk voor als er iets mis gaat (faillissement e.d.)? Gaat bij een mogelijk faillisement mijn kredietwaardigheid omlaag? Bijvoorbeeld met betrekking tot banken of het privé kopen van een huis e.d. Alvast bedankt voor jullie reacties. Link naar reactie
0 Erik Duindam Geplaatst: 24 november 2007 Geplaatst: 24 november 2007 Erik Duindam Legend 515 2 Wil je een lege BV kopen of een draaiende onderneming overnemen? In dat eerste geval moet je heel goed kijken dat er geen schulden openstaan bij de BV. Je kunt een accountantsverklaring eisen zodat je dit zeker weet. Technisch innovator. Link naar reactie
0 karelcl Geplaatst: 24 november 2007 Auteur Geplaatst: 24 november 2007 karelcl Senior 45 0 Een accountantsverklaring heb ik. De BV heeft geen schulden. Het betreft een werk-bv zonder waardevolle activa. Is een constructie met een familielid zodat die minder belasting hoeft te betalen. Ik wil hier natuurlijk best aan mee-werken maar wel zonder dat ik risico loop. De accountant van hem zegt dat ik totaal geen risico loop, aangezien ik geen bestuurder ben maar uitsluitend aandeelhouder. En voor schulden ben ik niet aansprakelijk omdat het een rechtspersoon (BV) betreft. Link naar reactie
karelcl
karelcl
Zitten er risico's aan om de aandelen van een BV te kopen, behalve het geinvesteerde bedrag ?
Het is de bedoeling dat ik uitsluitend de eigenaar wordt van de aandelen.
Ik stel een bestuurder/directeur aan.
Ben ik dan verantwoordelijk voor als er iets mis gaat (faillissement e.d.)?
Gaat bij een mogelijk faillisement mijn kredietwaardigheid omlaag? Bijvoorbeeld met betrekking tot banken of het privé kopen van een huis e.d.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag