• 0

Participeren in project: hoe?

Ik heb op dit moment een redelijk goedlopende nieuwssite (welke laat ik even in het midden) en een kleine interactief bureau (5 man) wil deze nu overnemen. Ze hebben namelijk een redelijk succesvol evenement, en willen mijn site, redactie en kennis nu toepassen in een nieuw media platform bovenop hun bestaande merk. Mijn site zal dan worden opgeheven, en er komt een nieuwe hoofdredacteur bij die mijn huidige redactie kan sturen. Ook om zo het gehele jaar de aandacht vast te houden op hun conferentie, maar voornamelijk omdat we met vereende krachten wat gaafs kunnen doen op media gebied.

 

Ik wil hier niet echt cash voor, maar aandelen in dat platform (evenement en het nieuw op te richten media gedeelte). Ik heb namelijk wel vertrouwen in ze, en denk liever over een lange termijn partnerschap. Het probleem is echter dat het evenement onderdeel is van hun bedrijf, en dus niet bestaat als aparte B.V. bijvoorbeeld. Ik kan dus niet zomaar aandeelhouder worden, omdat ik dan ook iets "te zeggen heb" over hun web projecten, en dat wil ik uberhaupt niet.

 

Is er een manier om mij "aandeelhouder" te laten worden van het project, in plaats van de holding? Of moet er gewoon een nieuwe entiteit komen (wat wellicht wat moeite met zich meebrengt)? Is er een ander contract mogelijk, zoals een winstdeling of een optie overeenkomst?

 

Zijn er dus bepaalde opties voor ons om samen te werken denken jullie? Ik hoor het graag. Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zij kunnen ook aandeelhouder worden in een nieuwe onderneming waarbij jij de nieuwssite inbrengt en zij de site gebruiken als promotie- en registratieplatform, bijvoorbeeld. Afrekenen gebeurt op basis van aandeel in advertentie-inkomsten en bijdrage aan werving deelnemers. Of zoiets...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dat is helaas erg veel moeite, omdat hun huidige conferentie dan op zijn waarde moet worden bepaald, en mijn nieuwssite ook. Brengt weer veel kosten met zich mee om zoiets uit een BV te trekken en iets in een nieuwe BV te stoppen.

 

Er is nu voorgesteld om een contract op te stellen waarin dit nieuwe project (het samengestelde media platform, en dus niet de conferentie) gedefineerd wordt. Winst- en taakverdeling dus ook. Een soort van aandeelhoudersovereenkomst dus, maar dan van een project binnen hun B.V. Is dit een goeie optie?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.