• 0

achterhalen eigenaar inboedel bar/dancing?

Goedendag,

Ik heb al zeer lange tijd een vordering op een bepaald persoon.

Ook heb ik hiervoor reeds een gerechtelijke uitspraak.

Het incasso bureau dat deze zaak behandeld (en welke de kosten van de rechtzaak heeft voorgeschoten) is echter weinig doortastent in het incasseren van de vordering.

 

Na pogingen tot bank beslag en beslag op uitkering heb ik ze er zelf op moeten wijzen dat deze persoon ook een eigen bedrijf heeft (eenmanszaak) in de vorm van een bar/dancing.

Na veel moeite hebben ze daar 1 keer geprobeerd beslag te laten leggen maar doordat er niemand aanwezig was is dat mislukt.

Daarna is de zaak weer in een la verdwenen tot ik een maand later maar weer eens ben gaan informeren.

 

Ze zien het echter niet zitten om nogmaals beslag te proberen te laten leggen aangezien de mogelijkheid bestaat dat alle inboedel van de bar/dancing van een brouwerij is.

 

Ondertussen gaat deze persoon egwoon lekker door met het organiseren van allemaal feesten in die bar dancing zoals de komende maand op 1 december en voor oud en nieuw.

 

De persoon heeft naast mijn vordering nog 12 duizend euro schuld.

 

Mijn vraag is hoe ik nu kan achterhalen of de inboeldel van de bar dancing van hem persoonlijk is of van een brouwerij.

 

Indien het van hemzelf is haal ik namelijk de zaak zo snel mogelijk weg bij het huidige incasso (die het weer uitbesteed aan een deurwaarder) bureau weg en laat ik alsnog met spoed beslag leggen op zijn bar/dancing en de boel openbaar verkopen.

 

Wie heeft er een idee hoe ik aan zulke info kan komen?

 

Daniël

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Als jij op de privé persoon een vordering hebt (met uitspraak etc.) dan kun je gewoon beslag laten leggen bij privé zaken van hem (in casu de inboedel van de disco). Hij mag tijdens de beslaglegging aantonen dat de spullen niet van hem zijn. Overigens zal hij, als hij zoveel schulden heeft, de roerende goederen wel op andermans naam hebben staan. Denk erom dat de opbrengst van de spullen een fractie is van de waarde, zeker bij openbare verkoop. Je loopt zelfs kans dat een stroman de spullen voor een prikkie koopt en hij gewoon zijn oud- en nieuwfuif geeft......

 

Ik kan me je frustratie voorstellen dat hij lekker feesten organiseert maar laat je niet gek maken. Kun je anders niet 2 andere schuldeisers contacten en faillissement aanvragen?

Link naar reactie
  • 0

Het probleem is dus dat het bedrijf dat deze zaak behandeld er geen geld meer in wil stoppen omdat de kans er is dat de inboeldel van een brouwerij is (overigens voeren ze voorzover ik heb kunnen achterhalen geen specifiek biermerk).

 

Om beslag te kunnen leggen zal er met een deurwaarder, een slotemaker en de politie langs gegaan moeten worden en dat kost snel weer ruim 500 euro.

Dit zal noodzakelijk zijn aangezien de bar dancing enkel vanaf 20.00 uur savonds geopend is en en om die tijden geen beslagleggingen meer mogen plaatsvinden (waarom in vredesnaam niet??).

 

Gezien dat er nog grote bedragen ingestopt moeten worden zou ik dus graag eerst meer over de financiele positie van die persoon achterhalen zoals of de inboedel van hem is of van een ander, of het bedrijfspand van hem is, rekening gegevens enz..

 

Overigens heb ik net nog een ander bedrijf gevonden dat gelieerd lijkt te zijn aan dit bedrijf. gebruikt in elkgeval een domeinnaam die erg veel lijkt op die van dit bedrijf en waarvan volgens google de adres gegevens hetzelfde zijn (registratie gegevens zijn anders en volgens de kvk ook een ander bedrijf welke wel kwa plaatsnamen en adressen in de buurt komen van het bedrijf waarop ik de vordering heb). Morgen dat even verder nakijken.

Link naar reactie
  • 0

Misschien dat je de druk op deze persoon gewoon wat moet opvoeren. Meld hem dat je een dag of twee dagen (plus tijdstip) voor het eerste feest een beslaglegging gaat organiseren en stel nog een laatste termijn (a.s. woensdag bijvoorbeeld), jij persoonlijk/mondeling aan deze persoon, kost niks, misschien een beetje bluf, maar dan weet je allicht ook meteen of je niet op dood spoor zit met deze actie.

 

P.S. je zit wel krap in de tijd voor dat eerste feest, realiseer ik me nu, heeft ie een auto op eigen naam?

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dit heb ik al uitvoerig geprobeerd.

Heb zelfs gedreigd de artiesten welke op zijn feesten komen optreden te bellen om te waarschuwen voor wanbetaling en dat feesten niet zouden doorgaan.

Daarop wel de reactie ontvangen dat hij per direct zou gaan betalen, maar geen betaling ontvangen.

 

Overigens zojuist bij kadaster gecontroleerd of het pand van hem is en dat is niet het geval helaas. morgen even bellen met de eigenaren voor meer info over deze persoon (of er bij hun ook vorderingen open staan b.v.).

 

Ondertussen nog een tweede adres van deze persoon achterhaalt (woon adres) en zal die ook nog gaan controleren op eigendom enz...

Link naar reactie
  • 0

Het probleem is dus dat het incasso bureau waar deze zaak loopt (webcasso) de kosten van de rechtzaak heeft betaald en wat ik zo begerpen heb weinig heil ziet om er nog meer geld in te stoppen.

Als ik dus zelf ergens anders verder wil met die zaak zal ik dus eerst zelf die kosten aan hun moeten betalen.

Waarom er geen faillisement is/wordt aangevraagd is me ook niet duidelijk.

Morgen eens wat meer info inwinnen nog over deze persoon en eens nakijken wat het aanvragen van een faillisement kost.

 

Indien iemand dus nog ideeën heeft om info over die inboedel van die bar te achterhalen hoor ik het graag.

Link naar reactie
  • 0

Het probleem is dus dat het incasso bureau waar deze zaak loopt (webcasso) de kosten van de rechtzaak heeft betaald en wat ik zo begerpen heb weinig heil ziet om er nog meer geld in te stoppen.

Als ik dus zelf ergens anders verder wil met die zaak zal ik dus eerst zelf die kosten aan hun moeten betalen.

 

Feitelijk heb je dus twee problemen. Met je debiteur en het incassobureau dat deze vordering onder zich houdt. Misschien kun je hun een voorstel doen om de vordering terug te krijgen. Volgens hun voorwaarden mag je namelijk zelf geen incasso-activiteiten ontplooien.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 163 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.