• 0

Service aan NL vanuit Ned.Antilles/Betalingen

Graag advies over het volgende:

 

 

Mijn website (dienstverlenend) verwerkt kleine betalingen van 0,50 tot 3,00 euro van mensen uit NL.

 

Ik ben zelf nu ingeschreven in het buitenland (Ned. Antilles) waar ik permanent woon.

 

Ik heb een postbank rekening in NL (particulier) en bezit een paypal account.

 

- Ik heb liever dat mensen mijn zakelijke naam zien op hun bankafschrift maar hoe doe ik dat aangezien ik bij de Kvk in Ned. Antilles sta ingeschreven.

 

- Indien NL-bedrijven een dienst van mij afnemen en een factuur willen. Hoe dient deze opgesteld te worden aangezien ik geen 19% btw in rekening breng voor NL. Moet ik 5% btw tonen zoals geldig op de Ned. Antilles?

 

- Welke (goedkope) diensten zijn er om mijn online betalingen te verwerken? Ik wil o.a. ook eenmalige online machtigingen toestaan. Je hebt triple deal enz maar volgens mij kan het nog goedkoper.

 

Alle reacties zijn welkom!

 

P.S.: Mocht mijn vraag niet in deze rubriek thuishoren verzoek ik de moderator deze te verplaatsen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom vraag je via je bedrijf niet een zakelijke rekening aan bij de Postbank? Buitenlandse bedrijven kunnen ook een Nederlandse rekening openen.

 

Dan kan je via die weg betalingen doen en ziet men je zakelijke naam, ook kan je dan je Paypal omzetten naar een bedrijfsrekening, ziet men ook je zakelijke naam.

 

Voor de vragen over BTW op facturen kan je het beste kijken op de site van de belastingdienst afdeling zakelijk of op de kvk site, daar is info ten overvloede.

 

Online betalingen, Mollie, Tripledeal, Targetpay etc.

http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q=online+betalingen+accepteren

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Phantor, wist dus niet dat het zo gemakkelijk kon!

Ik zal dus met buitenlandse kvk en al zak. rek. aanvragen in NL.

Moet ik trouwens helemaal naar NL om mijn bankpasje/codes op te halen??

 

Wat betreft de BTW, er wordt vooral over afdracht aan de NL overheid geschreven. Aangezien ik nu BTW moet afdragen aan overheid van Curacao worden er geen details weergegeven.

 

Vraagje: Stel dat ze ff niet doorhebben dat ik alleen in Curacao belasting dien te betalen. Kunnen ze dan mijn NL rekening uit voorzorg blokkeren? Tot welke instantie moet ik me daar richten om dit z.s.m. terug te draaien?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.