• 0

Is dit wel innovatief...??

Gast Verwijderd account

Zit me hier een beetje te ergeren in Shanghai.. Wil inchecken voor Finnair maar hun site doet het niet. Dan verschijnt er ineens via Google een "Prachtig, nieuw, innovatief idee...tenminste volgens Bizz etc..

 

Wat blijkt, checkmei.eu levert een geweldige dienst! Ze checken jou in op de mooiste plek in het vliegtuig voor maar 7 Euro !!! En dat nog wel terwijl jij ligt te slapen.

 

Daar in NL is dit een mooi staaltje ondernemerschap!! Hier in China of India fietst een willekeurig jochie op zijn fietsje naar het reisbureau of busstation en haalt voor een paar roepie or RMB een ticket voor je en regelt gelijk een mooi plekje in de bus.

 

Laten we onszelf eens niet zo op de borst kloppen.

Daarbij komt:

-7 Euro is een hoop geld,zeker met creditcard.

-Ze beloven gebakken lucht want ook al ben je de eerste, de mooiste plaatsen zijn vaak door de maatschappijen geblokt.

-Als er een gehandicapte in het vliegtuig zit of extreem lang iemand kun jij je extra beenlengte wel vergeten: deze plaatsen kunnen altijd toegewezen worden aan een ander (zelfs als je er al zit!)

-Ze werken met maar liefst 15 (!!) airlines.... da's natuurlijk bar weinig

-Als het ze niet lukt..... sta je nog in de rij of ben je te laat maar je krijgt maximaal je bedrag (7 Euro) terug.

-Voor het invullen van je gegevens ben je meer tijd kwijt via hen dan wanneer je zelf direct aan de slag gaat (zeker als je meedoet aan een milesprogramma)

-Daarbij komt dat het woordgebruik van de site erg slecht en knullig is.

 

Afijn: Ik kan zelf niet inchecken maar..... ik weet nu dat ik morgenochten een uur eerder op het vliegveld moet zijn. Via checkme.in had ik morgenochtend lopen stressen want wat ik zelf niet kan kunnen zij helemaal niet..

 

Neen....., check mij maar uit.eu :-\

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zit me hier een beetje te ergeren in Shanghai.. Wil inchecken voor Finnair maar hun site doet het niet. Dan verschijnt er ineens via Google een "Prachtig, nieuw, innovatief idee...tenminste volgens Bizz etc..

 

Wat blijkt, checkmei.eu levert een geweldige dienst! Ze checken jou in op de mooiste plek in het vliegtuig voor maar 7 Euro !!! En dat nog wel terwijl jij ligt te slapen.

 

Daar in NL is dit een mooi staaltje ondernemerschap!! Hier in China of India fietst een willekeurig jochie op zijn fietsje naar het reisbureau of busstation en haalt voor een paar roepie or RMB een ticket voor je en regelt gelijk een mooi plekje in de bus.

 

Laten we onszelf eens niet zo op de borst kloppen.

Daarbij komt:

-7 Euro is een hoop geld,zeker met creditcard.

-Ze beloven gebakken lucht want ook al ben je de eerste, de mooiste plaatsen zijn vaak door de maatschappijen geblokt.

-Als er een gehandicapte in het vliegtuig zit of extreem lang iemand kun jij je extra beenlengte wel vergeten: deze plaatsen kunnen altijd toegewezen worden aan een ander (zelfs als je er al zit!)

-Ze werken met maar liefst 15 (!!) airlines.... da's natuurlijk bar weinig

-Als het ze niet lukt..... sta je nog in de rij of ben je te laat maar je krijgt maximaal je bedrag (7 Euro) terug.

-Voor het invullen van je gegevens ben je meer tijd kwijt via hen dan wanneer je zelf direct aan de slag gaat (zeker als je meedoet aan een milesprogramma)

-Daarbij komt dat het woordgebruik van de site erg slecht en knullig is.

 

Afijn: Ik kan zelf niet inchecken maar..... ik weet nu dat ik morgenochten een uur eerder op het vliegveld moet zijn. Via checkme.in had ik morgenochtend lopen stressen want wat ik zelf niet kan kunnen zij helemaal niet..

 

Neen....., check mij maar uit.eu :-\

 

Hi!

 

Als eigenaar van check me in ff een kleine reactie;

 

Heb je ooit van de dient gebruik gemaakt? 95% van de passegiers komt bij ons terug (en wij zijn pas 5 maanden in de lucht)

Eerst wat algemene informatie : de plaatsen met extra beenruimte kunnen bijna nooit bij het boeken van de reservering vastgelegd worden, deze worden als beloning voor internet incheckers gebruikt, wij hebben een score van meer dan 95% dat de gewenste plaats gewenste stoel gekozen kan worden. Daarnaast wil minder dan de helft een nooduitgangplaats (raar maar waar dit had niemand verwacht, dit komt mede door korte vluchten willen mensen liever vooraan zitten zijn ze eerder het vliegtuig uit, je hebt mensen met vliegangst die willen niet bij een deur en zo zijn er meer redenen) Je volgende fout, een gehandicapte MAG niet eens bij een nooduitgang zitten.

 

Verder nog wat puntjes,

 

- geen 15 airlines maar 21 (v.a. morgen 23) maar dan wel de grote airlines als KLM singapore etc etc

- als het niet lukt krijg je je geld terug en ga je de volgende keer gratis!

- de site kan heel knullig op je over komen, de media http://www.checkmein.eu/Press.htm denken daar anders over, belangrijker onze klanten maken heel graag gebruik van ons

 

etc etc etc

 

Als je me een PM stuurt met je gegevens zal ik je inchecken en geef jj daar iemand die het kan gebruiken wat geld

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 1

 

Volgens mij wist importexport dat Checkmein een initiatief van een regelmatige forumbezoeker was, maar ik snap niet waarom daar dan ineens zo'n kritische bijdrage komt. Mag best, daar niet van. Pas na tig keer lezen, zag ik dat daar niet Check Mein stond (variant op Mein Kampf). Alleen kunnen we wel honderden ondernemingen gaan beoordelen op hun innovatieve karakter en dan met kritiek komen. Misschien komt het omdat CheckMeIn meedoet aan eoa prijsvraag.

 

Verders zou ik me d'r niet druk over maken. Als mensen er niks aan vinden, dan lopen ze toch gewoon door naar de volgende winkel. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Verders zou ik me d'r niet druk over maken. Als mensen er niks aan vinden, dan lopen ze toch gewoon door naar de volgende winkel. ;)

En die winkel bestaat niet en daarom is het denk ik al innovatief.

 

Verder ben ik het helemaal mee eens en intern is het ook check mein, nog een keer iets aan het logo doen

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Nou, ik ga het van de week meteen eens proberen. Ik zie dat ik ook een hotels kunnen faxen. Meteen eens proberen of dat werkt bij gebrek aan een printer hier.

 

Paar dingentjes:

 

- op de pagina antwoorden staat nog dat jullie 15 airlines doen ipv 21 / 23.

- ik kon het zo snel niet ontdekken, maar weten jullie van vliegtuigconfiguraties? Met andere woorden: als ik roep dat ik graag stroom wil voor m'n laptop, kom ik dan in automatisch in de goede rij terecht?

- ik krijg m'n reisgegevens altijd via VirtuallyThere. Is dat iets waarbij jullie gaan aansluiten of van plan zijn aan te sluiten?

Link naar reactie
  • 0

Zit me hier een beetje te ergeren in Shanghai.. Wil inchecken voor Finnair maar hun site doet het niet. Dan verschijnt er ineens via Google een "Prachtig, nieuw, innovatief idee...tenminste volgens Bizz etc..

 

Wat blijkt, checkmei.eu levert een geweldige dienst! Ze checken jou in op de mooiste plek in het vliegtuig voor maar 7 Euro !!! En dat nog wel terwijl jij ligt te slapen.

 

Daar in NL is dit een mooi staaltje ondernemerschap!! Hier in China of India fietst een willekeurig jochie op zijn fietsje naar het reisbureau of busstation en haalt voor een paar roepie or RMB een ticket voor je en regelt gelijk een mooi plekje in de bus.

 

Laten we onszelf eens niet zo op de borst kloppen.

Daarbij komt:

-7 Euro is een hoop geld,zeker met creditcard.

-Ze beloven gebakken lucht want ook al ben je de eerste, de mooiste plaatsen zijn vaak door de maatschappijen geblokt.

-Als er een gehandicapte in het vliegtuig zit of extreem lang iemand kun jij je extra beenlengte wel vergeten: deze plaatsen kunnen altijd toegewezen worden aan een ander (zelfs als je er al zit!)

-Ze werken met maar liefst 15 (!!) airlines.... da's natuurlijk bar weinig

-Als het ze niet lukt..... sta je nog in de rij of ben je te laat maar je krijgt maximaal je bedrag (7 Euro) terug.

-Voor het invullen van je gegevens ben je meer tijd kwijt via hen dan wanneer je zelf direct aan de slag gaat (zeker als je meedoet aan een milesprogramma)

-Daarbij komt dat het woordgebruik van de site erg slecht en knullig is.

 

Afijn: Ik kan zelf niet inchecken maar..... ik weet nu dat ik morgenochten een uur eerder op het vliegveld moet zijn. Via checkme.in had ik morgenochtend lopen stressen want wat ik zelf niet kan kunnen zij helemaal niet..

 

Neen....., check mij maar uit.eu :-\

 

Ik had nog wel een reactie van je verwacht

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

En dus kicken we het bericht maar eens omhoog.

 

Anyway, ik had het nog niet gezien en vind het zeker innovatief.

 

Innovatie is meer dan volledig niet bestaande dingen verzinnen. Het gaat ook om bestaande dingen combineren, in een ander jasje gooien, op een andere manier gebruiken of aan de regio aan te passen.

 

Ik lees een verhaal van iemand die in Shanghai zit en een jongetje voor wat kleingeld op straat stuurt om dezelfde service te bieden als checkmein. Goedkoper, sneller en makkelijker.

 

Nou ik woon in Amsterdam en heb eens op straat gekeken maar geen klein jongetje te bekennen die voor mij naar Schiphol fietst om me in te checken.

 

Als 7 euro te veel is dan doe je het lekker niet. Het is een vraagmarkt. Als comsumenten het betaalbaar vinden dan nemen ze het product af en anders niet. Degene die aan het einde van de dag nog staat en liefst iets overhoudt heeft blijkbaar een leuk product.

Link naar reactie
  • 0

zwak moment: slecht geslapen, jetlag, mislukte deal, weet ik veel...poster is allang weer actief geweest, maar het digitale ansichtkaartje uit China is aangekomen hoor! 8)

 

Mag ik nieuwsgierig zijn en vragen naar toekomstige functionaliteit? Komt er een duitstalige/franstalige versie? Uitbreiding naar voor- en natransport?

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

Ik lees een verhaal van iemand die in Shanghai zit en een jongetje voor wat kleingeld op straat stuurt om dezelfde service te bieden als checkmein. Goedkoper, sneller en makkelijker.

 

Nou ik woon in Amsterdam en heb eens op straat gekeken maar geen klein jongetje te bekennen die voor mij naar Schiphol fietst om me in te checken.

 

Als 7 euro te veel is dan doe je het lekker niet. Het is een vraagmarkt. Als comsumenten het betaalbaar vinden dan nemen ze het product af en anders niet. Degene die aan het einde van de dag nog staat en liefst iets overhoudt heeft blijkbaar een leuk product.

 

Hier dan maar wel een reactie... Ik hoef geen jongetje op pad te sturen want wat ik al aangeef.... je KAN zelf via internet inchecken en direct je boarding pass printen of laten faxen naar je hotel.....

Het enig voordeel wat ik kan bedenken (want je p.c. heb je sowieso nodig) is dat je precies 24 of 30 uur vantevoren kan "laten" inchecken (als je het zelf niet wil). Dat kost je dan 7 Euro.

 

Overigens, heb de laatste keer niet online kunnen inchecken want de site lag eruit. Wat schetst mijn verbazing op het vliegveld? De band van Kim Wilde had wél online ingecheckt maar de bagage afgifte kostte hen zoveel tijd dat ik bij de normale incheckbalie eerder klaar was en een goede stoel had.

 

Afijn, maandag vlieg ik naar Hong Kong....kijken hoe dat gaat. Stay tuned (??)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Het gaat niet om de tijd wat het kost op de airport, maar om een goede plek in het vliegtuig en die krijg je als eerste inchecked

 

Nou, telt wel mee... Wat heb ik aan 3 kwartier balie wachten op een vluchtje naar Heathrow..... Een goede stoel voor 1 uurtje vliegen is dan niet zo belangrijk.

 

Ik gaf hierboven aan dat tegenwoordig (nu veel mensen zelf via internet inschecken) één balie voor bagage-afgifte soms te weinig is (of soms niet eens bemand is).

 

De stoel die je wilt is niet altijd beschikbaar (ook niet via jullie).

De stoel van je keuze is ook nog geen garantie dat je goed zit. Al zit je bij de nooduitgang, als een lange of dikke passagier opspeelt wordt er weldegelijk geruild van stoel (cabinepersoneel laat je dan wel even de voorwaarden zien!!) maar daarentegen heb ik weleens een minder goede plek gehad maar bleek dat het vliegtuig niet vol zat en had 3 stoelen voor mezelf. Kortom, het blijft een loterij..

 

Kan morgenmiddag weer inchecken voor AMS-Munchen-Hong Kong.Ik zal je de ervaringen meedelen...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.