De vriendelijkheid op Higherlevel?

Aanbevolen berichten

Iets wat mij steeds weer opvalt, wilde ik toch graag eens aanhalen.

Mocht ik hiervoor in een andere deel van het forum moeten zijn, dan mijn excuses.

 

Een hele poos geleden alweer was ikzelf ook bezig met de 'van alles en nog wat uit te zoeken' periode.

Waar moet je toch in hemelsnaam allemaal zijn voor de informatie die je zoekt?

Bekend ben je er nog niet mee en dan is het best een doolhof waar je in terecht bent gekomen.

Dit forum stelt zich voor als hulp bij het ondernemen of het willen starten van een onderneming.

Vreemd vind ik het dan ook dat je regelmatig opmerkingen voorbij ziet komen als, tjonge jonge was dat zo moeilijk of zoek het zelf maar uit.

De manier waarop dit geschreven word is alles behalve vriendelijk.

 

Ik ben het er zeker mee eens dat alle leden hier niet zitten om dingen voor te kouwen, maar iemand een klein beetje de goede weg wijzen en dat doen op een vriendelijke manier is toch niet verkeerd?

Ben je zelf ook niet beginner geweest? Wist jijzelf altijd alles zomaar zonder enige hulp?

Natuurlijk heb je het grootste deel zelf moeten doen, maar net die mensen waar je bij aan kon kloppen voor een adviesje of een tip zorgde er denk ik toch ook voor dat jij door ging en uitgekomen bent, daar waar je nu bent?

 

En nu jij daar bent, is het dan zo moeilijk om iemand die in de zelfde schoenen staat als waarin jij ooit stond, op een vriendelijke manier de weg te wijzen?

Ipv tjonge jonge je weet de weg naar de kvk toch wel te vinden, kun je ook zeggen, neem eens contact op met de kvk, daar vind je een hoop informatie.

Door de manier waarop soms gereageerd word op iemand zijn vraag hier, komt bijna over alsof je niet welkom bent en daarmee bereik je in mijn ogen ook het wegblijven van deze personen, zelfs als ze straks hun onderneming eindelijk begonnen zijn.

Dat is toch niet de bedoeling neem ik aan?

 

Als er hier word gezegd dat een stomme vraag niet bestaat, dan zou een stom antwoord ook niet moeten bestaan.

 

Mijn vraag is dan ook. Hoe word er hier gedacht over het meer of minder zijn dan een ander?

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Even een korte reactie omdat ik mij toch wel een beetje aangesproken voel, doordat ik zo`n reactie toen net nog gegevens heb. In mijn geval was degene net op het forum en had al twee berichten geschreven die gewoon rechtstreeks spam waren (en zijn ook vervolgens direct verwijderd) Zijn volgende bijdrage was een vraag of iemand hem eens alles op een rijtje wilde zetten hoe hij een onderneming moest gaan starten.

 

Ik heb daarna hem netjes verwezen naar de zoekfunctie google, belastingdienst en kvk. Een ander forumlid verwijst hem naar het starterspakket van het kvk. Als dan de vraag komt, of het wat kost, dan begin ik me te ergeren omdat zoiets zeer eenvoudig zelf te vinden is.

 

Voor algemene/ concrete vragen ben ik nooit te beroerd om (als ik er verstand van heb) goed en duidelijk te reageren. Immers ik ben ook met een aantal vragen goed op weg geholpen.

 

Die reactie van mij is dus puur ontstaan uit niet eens je vinger te willen bewegen om zelf iets te zoeken. Soms is dat niet zo heel lastig!

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Er wordt een ondernemersmentaliteit verwacht waarbij mensen in staat geacht worden de meest fundamentele zaken zelf op te zoeken. Komt er daarna een concrete vraag, dan is dat prima.

 

Vaak doen mensen dat niet uit luiheid. Daar mogen ze best op gewezen worden. Dringt het dan nog niet door, dan is het niet ondenkbaar dat mensen minder vriendelijk worden. Op een Hogeschool stelt u geen basisschool vragen. Op een ondernemersforum stelt u geen vragen die in een beginnerscursus Google thuishoren.

Link naar reactie

Tsja, het is een huisregel om eerst zelf even te zoeken:

 

Eerst even lezen voordat je een bericht plaatst

Heb je zelf al moeite genomen? Laat zien dat je de moeite hebt gedaan om al zelf een antwoord op jouw vraag te vinden. Sites als www.kvk.nl / www.belastingdienst.nl / en www.google.nl kunnen met een beetje zoeken veel algemene vragen voor je beantwoorden. Kom je er nog niet aan uit of wil je erover met anderen van mening wisselen dan zien we jouw post graag tegemoet!

Link naar reactie
Vreemd vind ik het dan ook dat je regelmatig opmerkingen voorbij ziet komen als, tjonge jonge was dat zo moeilijk of zoek het zelf maar uit.

De manier waarop dit geschreven word is alles behalve vriendelijk.

 

Ja ach, de andere kant van de medaille is dat ik regelmatig startersvragen beantwoord, er in de meeste gevallen geen "dankjewel" vanaf kan, maar wel drie nieuwe vragen, die de vraagsteller net zo goed even had kunnen opzoeken. En als je daarop wijst krijg je na je hulp soms zelfs een kneus. Dat vind ik dan weer onvriendelijk.

 

De huisregel dat opzoekvragen moeten worden opgezocht en interessantere vragen vriendelijk moeten worden bejegend, is vrij gebruikelijk op internetforums. Dat houdt het voor beide partijen leuk.

Link naar reactie

Beste Lollypop,

 

Je bericht staat op de goede plaats en je hebt gelijk. Sommige leden worden door andere leden (of admins) slecht bejegend. Daar is geen excuus voor. Het hoort niet, het heeft geen nut en het is slecht voor de sfeer op het forum. Naar mijn mening moeten vooral de meer ervaren forumgebruikers respectvol met nieuwkomers omgaan.

 

Tot zover de theorie, het beleid van HigherLevel en mijn mening. Afzeiken is "not done", mag niet en kan niet. En toch gebeurt het. Waarom? Zou het zijn dat Higherlevel een afspiegeling is van de maatschappij? Iemand heeft een slechte dag of net het 27 spamberichten verwijderd en daar een beleefde reactie op moeten geven? Ik weet het niet. Soms reageer ik ook heel zuur en/of cynisch terwijl ik dat eigenlijk niet wil. Het gebeurt gewoon. Probeer je er niet te veel van aan te trekken en als het je echt dwars zit begin er dan over (zoals je doet).

 

Het helpt trouwens wel als je aan de mensen, die je om hulp vraagt, kan aangeven wat je gedaan hebt om het antwoord zelf te vinden. Het helpt ook als je naast antwoorden halen ook wat komt brengen.

 

We zitten hier niet om vragen te beantwoorden, ongeacht of ze dom of slim zijn, we zitten hier om ondernemers te inspireren en te motiveren en te helpen als ze dreigen vast te lopen.

 

Nu een voorbeeld: ik daag je uit om een vriendelijk en zinnig antwoord te geven op de volgende, vandaag gestelde vraag:

 

Hallo medeleden!

 

ik heb al heel wat gegoogled maar ik lees nergens hoe ik nou een bedrijf start en wat hier allemaal bij komt kijken. Nnergens vind ik alles op een rijtje wat ik moet doen en waar. Van begin tot eind.. kosten e.d voor kvk startkapitaal en noem maar op..

 

is er iemand die dat voor mij op een rijtje kan zetten?

 

met voorbaat dank..

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Deze bovenste las ik even voordat ik dit topic opende ;)

Dlvkk, ik zag het idd. Vind dat je gelijk hebt, maar bedenk je dat er mensen meelezen en kunnen denken, tjoh wat is die snel aangebrand.

 

Nu zeg jij Nils, als ik zojuist.....(minder leuke dag)

Mag ik het daarmee oneens zijn?

Ik ben van mening dat, al was hetgeen je zonet gedaan hebt nog zo "niet leuk", dan nog hoeft de eerst volgende persoon, of personen in de rest van jou dag, daar niet van mee te genieten.

 

Dat is het zelfde als wanneer je thuiskomt en jou partner krijgt de volle lading chagerijnigheid. Deze heeft daar niet om gevragen en ook niet verdient.

 

Van de week hielp Joris (meen ik) mij met een vraag.

Ik heb hem netjes bedankt en idd dat is iets wat vaak ontbreekt.

Ik zeg altijd maar, koop je iets in de winkel vraag je het met een aub en zeg je gedag met een dank je wel. Op die manier heb je iemand kunnen helpen de dag leuk te maken. Kleine moeite.

 

edit: neem in meen veranderd

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

 

Nu zeg jij Nils, als ik zojuist.....(minder leuke dag)

Mag ik het daarmee oneens zijn?

Ik ben van mening dat, al was hetgeen je zonet gedaan hebt nog zo "niet leuk", dan nog hoeft de eerst volgende persoon, of personen in de rest van jou dag, daar niet van mee te genieten.

 

 

Ja Lollypop, dat zeg ik. Het is niet goed, het mag niet, het kan niet. Maar toch gebeurt het. Ik geen geen excuus, maar een verklaring. Als het dan toch gebeurt, zal je het soms moeten negeren en soms moeten aankaarten.

 

De sociale interactie is te vergelijken met de eerste de beste (iets te volle) huiskamer.

 

Heb je al een tactvolle reactie op mijn voorgaande casus geformuleerd?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Deze bovenste las ik even voordat ik dit topic opende

Dlvkk, ik zag het idd. Vind dat je gelijk hebt, maar bedenk je dat er mensen meelezen en kunnen denken, tjoh wat is die snel aangebrand.

 

Dat dacht ik al vandaar dat ik direct reageerde ;-). Ben gelukkig helemaal nooit snel aangebrand. Ik was me alleen aan het ergeren aan het feit dat zijn eerste twee berichten spam zijn en zijn derde bericht een zoekvraag die hij zelf ook had kunnen opzoeken. Probleem is dat zo iemand waarschijnlijk nu hier is en daarna niets meer toevoegt op het forum. Maar je heb gelijk dat ik inderdaad ook anders (of helemaal niet) had moeten reageren. Bij deze mijn excuses.

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie

Sorry Nils, ik had over je vraag heen gelezen.

 

Ik wist dus niets van eerdere geschreven berichten van deze persoon af.

Dus had ik willen reageren was dat waarschijnlijk iets geweest in de geest van:

Wanneer je op zoek bent naar een lijst zou ik zeggen, het ondernemersplan. Gebruik ondernemersplan eens als zoekwoord op dit forum.

Door een ondernemersplan te maken, kom je onderweg allerlei dingen tegen die je uit gaat zoeken. Welke plannen heb ik, wat komt daar bij kijken, welke bedragen praat ik over en bij welke instanties en dergelijke kan ik voor informatie het beste aan kloppen.

In princiepe is een ondernemersplan dus een soort lijst waar je een heel eind mee op weg raakt.

Vragen die je nu hebt, worden dan ook vanzelf duidelijk. Overige vragen kun je dan altijd alsnog hier stellen. Succes.

 

 

Jou reactie Dlvkk kwam dus van de ene kant vanwege raar gedrag(had ik dus gemist) en van de andere kant vanwege lammetakketerietes?

Bij dat laatste kan ik het me ontzettend goed voorstellen.

Ik kom ze dagelijks tegen, mensen met lammetakketerietes.

Helaas moet ik zeggen hoor, want ik werk met sollicitanten.

Je wil niet weten hoe sollicitatiebrieven er tegenwoordig uit zien.

Halve zinnen, net puzzels, vol met msn taal enz.

Maar hoe gek ik het ook vind dat iemand zo serieus genomen wil worden, ik blijf vriendelijk in al mijn reacties.

Dat is moeilijk, ben ik absoluut met je eens, maar aan de andere kant, zo zijn de mensen blijkbaar tegenwoordig.

 

Ik reageer vriendelijk of ik reageer niet.

Dit soort dingen ben ik dan ook weer snel vergeten.

Wat ik veel langer onthoud zijn de momenten waarop ik spreek met een klant en deze hoor lachen om iets wat ik zeg. Zo krijg ik vaak ook zelfs van een stug iemand een klein lachje als reactie.

Juist dat vind ik mooi en maakt mijn dagen als ondernemer leuk.

Maar goed, dat ligt dan ook wel weer aan mijn eigen instelling denk ik dan.

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

 

Drie jaar geleden was het aantal mensen dat langskwam met (hoezamedanueszegge) beginnerskletsvragen nog te overzien, maar inmiddels is dit forum ontdekt door honderden mensen met een bijzaakje, studenten met huiswerk en als vraagbaak voor fiscaal-administratieve kwesties. Dat vergt keuzes (geen huiswerkhulp meer), strakkere moderatie en snelle afhandeling/doorverwijzing - zeker van bassale vragen. Want HL wil nog steeds een forum zijn over innovatief ondernemen.

 

Maar dat mag geen reden zijn om kortaangebonden of kortaf te reageren.

 

Hoe zouden we nu bijvoorbeeld reageren op deze vraag? Of is het geen vraag...

 

Overal borden langs de weg, reclams op tv, radio enz.

Nu is er as zaterdag geloof ik een infodag bij de KvK.

Nu zit ik er over na te denken om daar naar toe te gaan.

Wat moet ik me daar eigenlijk bij voorstellen is dan mijn eerste vraag.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

De post: Vriendelijkheid op higherlevel sprak mij erg aan. Die is vaak ver te zoeken. Als jij een controversieel onderwerp aankaart, krijg je vaak erg vijandige reakties en trachten allerlei lui jouw produkten af te kraken. En dat op een overheids-innovatiesite. Dan ben ik, eerlijk gezegd, ook niet altijd even vriendelijk en genuanceerd in mijn reakties. Er wordt geregeld met twee maten gemeten. Als een lid ( Christine ) door een Amerikaan is opgelicht worden gelijk alle Amerikanen als behorend tot een -ik citeer- geperverteerd land betiteld. Als of er in ons land geen oplichters bestaan... In het programma Opgelicht op Nederland 1 zie je hoe oplichters ongestraft miljoenen van hunslachtoffers kunnen aftroggelen.

 

Als ik, nog zonder de namen van de betrokkenen te noemen, een post over slechte ervaringen in het nederlandse zakenleven van kennissen en mijzelf wil beginnen wordt er direkt een hetze van je welste tegen mij begonnen.

 

Allemaal posts van critici zie je eerst op HL staan en nog voordat je die wil lezen zijn ze plosteling verdwenen om onverklaarbare wijze. Als voorbeeld de post "meten met twee maten". Er mag gewoon niet over bepaalde onderwerpen gepraat worden.

 

Ik krijg nog regelmatig steunbetuigingen van HL leden met dezelfde ervaringen, die dit aleen prive durven te zeggen.

 

 

PS. Als mensen weer beginnen te zeiken over mijn oude website : ik zit al hele tijd te wachten op een nieuwe maatwerkwebsite door één van de grootste experts in ons land op dat gebied.

Link naar reactie

De post: Vriendelijkheid op higherlevel sprak mij erg aan. Die is vaak ver te zoeken.

 

[knip]

 

PS. Als mensen weer beginnen te zeiken over mijn oude website

[knip]

 

Jeetje, wat toch vreemd dat jij hier weerstand ondervindt zeg... ??? Onbegrijpelijk. Doet me denken aan het beroemde citaat van Swami Salami: "Judgemental people suck!"

 

@2lollypop2: Zelfs de meest behulpzame, liefdevolle, positieve mensen kunnen wel eens uit hun slof schieten als ze voor de zoveelste keer met laksheid en domheid geconfronteerd worden. Een kreet als "RTFM" (Read The F*cking Manual) is een bekende onder helpdeskmedewerkers. Het is een beschermende reactie op parasitair gedrag. Dat dit op een vriendelijke manier zou kunnen ben ik met je eens, maar we zien aan Tibet hoe hard dit opschiet. (Qua dat de Dalai Lama structureel vriendelijk blijft in de aanpak van de Chinezen die Tibet tot Chinese provincie hebben bestempeld en Tibet zichzelf nog een land vindt dat bezet wordt door de Chinezen, voor wie niet op de hoogte is)

 

Ik denk dat je het onderscheidingsvermogen van de mensen op dit forum ook niet moet onderschatten; wie is echt bereid zelf inspanningen te verrichten maar heeft wat hulp nodig om op gang te komen of de juiste bronnen te vinden en wie is een aas-eter, laat anderen het werk doen en komt een keertje aandraven als er wat te halen valt? Daar hebben ze een neus voor. Hoe zeg je dan dus vriendelijk: "Rot op!"?

 

Je kunt je ook afvragen of er een incongruentie zit in het mensen van lammetakketerietes betichten en wel aardig tegen ze doen. Is zo'n term bezigen eerbiedig? (Ik weet trouwens niet precies wat het is, lammetakketerietes, maar ik kan me er iets bij voorstellen ;)

Ik denk dat vriendelijkheid al begint bij wat je van iemand denkt.

 

@TwaLevel; heel slim dat je zo vriendelijk modereert, dan krijgen *bepaalde figuren* tenminste niet in de gaten dat dit hele forum een samenzwering is jegens *een zekere iemand* 8) ...Sssst.

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Onvriendelijkheid... tsja... je komt het overal tegen... In het verkeer, in de supermarkt, op luchthavens, op straat... mensen die met een niet-vriendelijke bui en ongeduldig op een ander reageren.

Dat is geen excuus, maar een menselijk feit. Dit is zowel on- als off-line nagenoeg hetzelfde.

 

Ik persoonlijk keur onvriendelijk gedrag nergens goed, maar ik kan het zo nu en dan van anderen wel begrijpen.

 

M.b.t. het forum: zoals reacties van anderen hierboven zijn de meningen hierover verschillend.

Overall view : het kan zo zijn dat je niet altijd door het forum geholpen wordt, maar onvriendelijk gedrag van een ander is niet okay !

En daarbij wil ik nog even aanmerken dat een kort antwoord niet hetzelfde is als een kort-door-de-bocht antwoord.

 

- Spammers: worden in het forum verwijderd (onvriendelijk?), maar krijgen altijd een persoonlijke email met uitleg (wel vreindelijk!)

- Makkelijke vragen: gebruik zoekfunctie. Is wellicht kort door de bocht, maar behoeft niet direct als "onvriendelijk" bestempeld te worden.

Als daar "tjonge, jonge" bij vermeld staat.... ja... dan is dat een ander verhaal en is dat niet vriendelijk, maar vraag mij af of dit overkoepelend in het forum aawezig is of om een incident gaat?

 

Bovenstaande voorbeelden en zelfs de casussen hierboven daargelaten.... het volgende:

 

Ongeveer 1 jaar geleden werd Higherlevel behoorlijk "lastig" gevallen (gemak, huiswerk, gallen, spammen, uitproberen, ontevreden e.d.), en werden zelfs wij moderatoren hiervan knorrig en ongeduldig.

Intern hebben we toen besloten e.e.a. bij te stellen, regels aan te passen en even pas op de plaats te houden om de teneur weer bij te stellen.

 

Daarnaast blijkt dat óók de deelnemers onder elkaar (de niet-mods) niet altijd vriendelijk zijn. Vaak proberen wij (mods) dat bij te stellen, of sturen wij een persoonlijk email naar de onvriendelijke berichtgever.

 

Met concrete inhoudelijke berichten/vragen is het vaak ook de perceptie van de lezer. Krijgt men een antwoord wat ze niet verwachten, dan voelt men zich persoonlijk aangesproken en ook dan is het nog afhankelijk van de bui die ze op dat moment hebben en is de tonatie niet altijd duidelijk (geldt zowel voor de vraag als de reactie).

 

Verder zijn wij geen "ja en amen forum", waar we alle ideeën die langskomen beamen, maar zo nu en dan wél de advocaat van de duivel spelen en een eerlijke persoonlijke mening van deelnemers onder elkaar wel op prijs stellen. En ook dat kan soms onvriendelijke overkomen.

 

En.... incidenteel, hebben sommigen zelfs de neiging om alles op de eigen persoon te betrekken en gaan dan een onderlinge strijd aan waardoor de discussie geheel uit zijn verband getrokken wordt. En JA... die worden dan verwijderd/verplaats. Maar dat gebeurd enkel en alleen als dat écht té vér gaat.

Daarbij komt nog dat Higherlevel 24 uur per dag open staat voor reacties en dan kan het inderdaad voorkomen dat, als men de eerstvolgende keer inlogt, het bericht verdwenen is. En kan het dus inderdaad zo zijn dat je als "niet-24uur-aanwezige deelnemer" geen idee hebt waarom. Maar dat heet dan moderatie.

En hierbij moet ik dan eerlijk aangeven dat er qua moderatie in het forum ook niet altijd alles gezien wordt - soms slapen wij ook ;)

 

Kortom:

De opmerking van Lollypop vind ik wel een terechte.

Wij moderatoren proberen er sowieso voor de waken (ook onderling bydewee) dat er een vriendelijke teneur op het forum heerst.

 

En bij deze wil ik alle deelnemers onder elkaar verzoeken om niet onvriendelijk te zijn. Zie je onaardig gedrag dan kan het vooralsnog geen kwaad om dat in het topic zelf vriendelijk aan te geven i.p.v. direct terug te "slaan".

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

 

Zo'n forum is ook een speeltuin voor groepsdynamiek. Met een beetje geld van de overheid is een platforum opgezet dat zich ten doel stelt innovatief ondernemen te bevorderen, door een plek te creëren waar soortgelijken en lotgenoten ervaring en kennis kunnen delen. De een weet wat van technologie, de volgende weet meer van marketing en weer een derde deelt zijn kennis van belasting of boekhouding.

 

Het eerste probleem is de juiste bezoekers in beweging te krijgen. Net zoals een nieuw restaurant, een danszaal of sportfonsebad dient zo'n forum de destination te worden van actieve deelnemers uit de doelgroep. Die horde heeft HL een paar jaar geleden goed genomen.

 

Het volgende probleem is de toestroom in goede banen te leiden. Net zoals dat restaurant, die danszaal of dat zwembad overlopen kunnen worden door bezoekers die het oorspronkelijke idee ondermijnen, valt het fundament onder een forum over innovatief ondernemen weg als het merendeel van de bezoekers daar helemaal niet in geïnteresseerd is. Als deelnemers hier hun huiswerk maken, een platform zoeken voor ondoordachte ideeën of een podium voor frustraties. Daar is de moderatie nu dan ook sterk op gericht: ruimte maken voor innovatieve ondernemers met vragen. Moderatie is om die reden strakker, sneller, korter en soms over het randje van kortaf.

 

Dus ja: bijdragen worden geredigeerd (we passen zo ongeveer elke derde kopregel aan om de duidelijkheid te bevorderen, maar laten de berichten zelf ongemoeid), naar de juiste plek verplaatst of soms zelfs verwijderd.

 

Is dat censuur? Zoek eens op het woord en zie hoe vaak we keuzes verantwoorden. Tot in treunis toe. En als we het gezever beu zijn, dan wil een IP-block nog wel eens uitkomst bieden. Dat doen we eigenlijk alleen met hardnekkige spammerts. Maar bij terugkerend getrol, jeuken mijn vingers ook.

 

Dan maar even onvriendelijk. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

... En dat op een overheids-innovatiesite. ...

 

Een kleine nuancering. HigherLevel is geen overheids-innovatiesite. Je verward onze community met www.innovatienet.nl. Dat is een overheids-innovatiesite. De enige die hier wat te vertellen hebben zijn de leden. De admins zijn ook gewoon leden, maar dan leden die zich wat meer inzetten. "De Overheid" heeft geen enkele invloed op het gebeuren op of rondom HigherLevel. Niemand wordt betaald en er vind van hogerhand geen censuur plaats.

 

Daarnaast hebben we ook een paar regels. Een daarvan is, dat we geen beschuldigingen posten die niet objectief onderbouwd kunnen worden.

 

Verder proberen de moderators het doel van het forum, ondernemers inspireren en motiveren op het gebied van innovatie en ondernemerschap, te bewerkstelligen met de middelen die hen ter beschikking staan. Dat is zelf posten, reageren op posts van anderen en posts verwijderen die niet bijdragen aan de doelstellingen van het forum.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

 

Net zoals dat restaurant, die danszaal of dat zwembad overlopen kunnen worden door bezoekers die het oorspronkelijke idee ondermijnen, valt het fundament onder een forum over innovatief ondernemen weg als het merendeel van de bezoekers daar helemaal niet in geïnteresseerd is. Als deelnemers hier hun huiswerk maken, een platform zoeken voor ondoordachte ideeën of een podium voor frustraties. Daar is de moderatie nu dan ook sterk op gericht: ruimte maken voor innovatieve ondernemers met vragen. Moderatie is om die reden strakker, sneller, korter en soms over het randje van kortaf.

 

Dus ja: bijdragen worden geredigeerd (we passen zo ongeveer elke derde kopregel aan om de duidelijkheid te bevorderen, maar laten de berichten zelf ongemoeid), naar de juiste plek verplaatst of soms zelfs verwijderd.

 

Is dat censuur? Zoek eens op het woord en zie hoe vaak we keuzes verantwoorden. Tot in treunis toe. En als we het gezever beu zijn, dan wil een IP-block nog wel eens uitkomst bieden. Dat doen we eigenlijk alleen met hardnekkige spammerts. Maar bij terugkerend getrol, jeuken mijn vingers ook.

 

Dan maar even onvriendelijk. 8)

 

 

Twalevel,

 

Helemaal eens met jouw redenatie, maar de grens tussen het uiten van frustraties en het waarschuwen van medestarters voor valkuilen, wanpraktijken enz is vaag.

 

Moet elke oplichter, zoals die amerikaanse "gentleman" Krause hier met naam en toenaam genoemd worden?? Trouwens ook in dat programma Opgelicht notabene van de publieke omroep, worden oplichters publiekelijk in beeld gebracht. Journalisten en publieke TV/internet media , waaronder ik gemakshalve ook HL reken, kunnen iemand maken of breken. Dat laatste hoort m.i. alleen door justitie te gebeuren. Helaas laat die veel ondernemers geheel of gedeeltelijk in de steek en dan krijgt een samenleving vanzelf nare trekjes en veel onvriendelijke mensen.

Link naar reactie

... En dat op een overheids-innovatiesite. ...

 

Een kleine nuancering. HigherLevel is geen overheids-innovatiesite. Je verward onze community met www.innovatienet.nl. Dat is een overheids-innovatiesite. De enige die hier wat te vertellen hebben zijn de leden. De admins zijn ook gewoon leden, maar dan leden die zich wat meer inzetten. "De Overheid" heeft geen enkele invloed op het gebeuren op of rondom HigherLevel. Niemand wordt betaald en er vind van hogerhand geen censuur plaats.

 

Nils,

 

Higherlevel wordt toch doorTechnopartner en dus indirekt door het Ministerie van Economische zaken gefinancieerd?

Link naar reactie
Higherlevel wordt toch doorTechnopartner en dus indirekt door het Ministerie van Economische zaken gefinancieerd?

 

 

EZ betaald hosting, onderhoud en eventuele aanpassingen aan de forumsoftware. Faciliteren dekt de lading beter dan financieren.

 

 

Is de dorpsvoetbalclub een overheidsinstantie omdat ze voetballen op een veldje van de gemeente ?

De overheid stelt een zaaltje beschikbaar, is het dan een overheidsfeestje ?

Link naar reactie
Trouwens ook in dat programma Opgelicht ...

 

Da's natuurlijk geen vergelijking, want dat programma is puur met dat doel gemaakt. Dat geldt voor Higherlevel niet.

 

 

Journalisten en publieke TV/internet media , waaronder ik gemakshalve ook HL reken, kunnen iemand maken of breken. Dat laatste hoort m.i. alleen door justitie te gebeuren.

 

Huh? Als dat volgens jou alleen door justitie mag gebeuren, waarom ben je dan een tijdje geleden begonnen met een bedrijf hier negatief te belichten?Beetje hypocriet...

Link naar reactie

[quote author=Zaph - Peter Bonjernoor

 

Journalisten en publieke TV/internet media , waaronder ik gemakshalve ook HL reken, kunnen iemand maken of breken. Dat laatste hoort m.i. alleen door justitie te gebeuren.

 

Huh? Als dat volgens jou alleen door justitie mag gebeuren, waarom ben je dan een tijdje geleden begonnen met een bedrijf hier negatief te belichten?Beetje hypocriet...

 

Bij mijn weten heb ik geen enkel bedrijf bij naam of toenaam negatief belicht.

 

Wel heb ik slechte ervaringen gemeld, zonder namen te noemen. Het lijkt mij echter zinloos die discussie opnieuw te voeren.

Link naar reactie

Laten we dit forum sluiten voordat het lowerlevel word :o. Alles is al eens beschreven of gedaan en alles is op intertnet terug te vinden....Dus.... vragen stellen hoeft niet meer. Besteed gewoon je kostbare tijd aan zoeken...

 

Ik persoonlijk merk al enige tijd dat deze site zijn doel voorbij schiet..

 

case closed

 

en nu weer terug aan het werk.....

Link naar reactie

 

Mijn vraag is dan ook. Hoe word er hier gedacht over het meer of minder zijn dan een ander?

 

 

Alle leden zijn gelijk, maar sommige leden zijn meer gelijk dan anderen.

 

Vrij vertaald weliswaar, maar na het lezen van deze draad kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat een enkeling meent dat bepaalde leden hier privileges hebben. Wel nu, over het hoe en waarom van moderatie is al genoeg gezegd, ik ga daarover ook niet in herhaling vallen. Een ieder die kritiek op dit forum - of een community of de maatschappij - heeft zou ik als eerste de vraag willen stellen: Wat is jouw bijdrage die gemeenschap?

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.