• 0

Huurovereenkomst: waar te laten checken?

Ik wil graag een huurovereenkomst door een deskundige laten doornemen om te zien of er geen gekke dingen in staan.

Het betreft de huur van een bedrijfsruimte.

Waar/door wie zou ik dat kunnen laten doen?

 

Er is namelijk één passage die vreemd op mij overkomt:

standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte niet ex artikel 7A: 1624 BW, volgens het ROZ-model.

Waar komt dat 'niet' vandaan??

 

Tevens wordt een bankgarantie gevraagd van drie maanden (zie ik vaker, dus dat is m.i. niet zo vreemd), maar de huur moet steeds per kwartaal vooruit betaald worden. Daar heb ik niet zo'n trek in, daar kun je toch over onderhandelen? Of is dat een 'vaststaand feit'?

 

Dan nog een laatste opmerking: Na akkoord huurintentie overeenkomst zal een bedrijfsonderzoek verricht worden waarbij o.a. de kredietwaardigheid wordt getoetst.

Hoe gaat zo iets in z'n werk? Wie heeft daar 'praktijkervaring' mee? Is dat een inzicht in de jaarrekening?

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het lijkt me inderdaad een beetje overdreven om drie maanden bankgarantie te vragen én drie maanden vooruit betalen én een kredietwaardigheidsonderzoek.

 

Ik heb voor de huur van mijn kantoor in een bedrijvencentrum (easy in, easy out) van deze drie alleen de bankgarantie en dat lijkt me voldoende.

 

Dat woordje "niet" staat letterlijk zo in de titel van het betreffende document en wordt dus overgenomen in verwijzingen naar dat document.

Link naar reactie
  • 0

Betalingstermijnen zijn inderdaad onderhandelbaar, net als de lengte van de huurovereenkomst (vaak standaard 5 jaar).

 

Let bij een bedrijfsverzamelgebouw ook vooral goed op de definitie van de servicekosten en hoe die berekend en verdeeld worden, vooral indien er ook sprake is van enige leegstand.

 

Wij hebben er destijds inderdaad een bedrijfsjurist naar laten kijken, dat kan ik iedereen aanraden. Het lijkt allemaal standaard, maar het is goed om te weten wat wel en niet gebruikelijk is en wat verstandig is om verder uit te onderhandelen.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Er is namelijk één passage die vreemd op mij overkomt:

standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte niet ex artikel 7A: 1624 BW, volgens het ROZ-model.

Waar komt dat 'niet' vandaan??

 

Het woord niet wordt hier gebruikt om aan te geven dat het niet gaat om een zogenoemde "artikel 1624 ruimte". (google maar eens op artikel 1624). Op zo'n ruimte is namelijk van allerlei dwingend recht van toepassing.

 

Succes! Ard

 

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Er is namelijk één passage die vreemd op mij overkomt:

standaard huurovereenkomst kantoorruimte en andere bedrijfsruimte niet ex artikel 7A: 1624 BW, volgens het ROZ-model.

Waar komt dat 'niet' vandaan??

Ik zou beginnen met de te vragen om een versie die aansluit bij het huidige recht. Genoemd artikel is al een tijdje vervangen door 7:290.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.