• 0

werkgeverslasten van detacheringsbureau

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Werkgeverslasten 2007 (te berekenen over max premiegrens van € 45.017,28 salaris per werknemer / max dagloon € 172,48)

 

 

- WIA basispremie 5,15%

- WAO-rekenpremie 0,48% (*)

- WGA rekenpremie 0,75% (*)

- AFW (WW) 4,40%

- WGF (WW) 0,99 (*)

 

(*)= deze premies zijn sectorafhankelijk, de vermelde percentages zijn gemiddelden. De daadwerkelijke percentages zijn te raadplegen op minszw.nl en uwv.nl. De gediffertentieerde premies WAO/WGA komen per 2008 te vervallen

 

Daarnaast mee te tellen:

- werkgeversvergoeding inkomensafhankelijke werknemersbijdrage zorgverzekering (6,5% over het salaris tot een maximum van € 30.623,- per jaar)

- werkgeversbijdrage pensioen en overige arbeidsvoorwaarden

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Werkgeverslasten 2007 (te berekenen over max premiegrens van € 45.017,28 salaris per werknemer / max dagloon € 172,48)

 

 

- WIA basispremie 5,15%

- WAO-rekenpremie 0,48% (*)

- WGA rekenpremie 0,75% (*)

- AFW (WW) 4,40%

- WGF (WW) 0,99 (*)

 

(*)= deze premies zijn sectorafhankelijk, de vermelde percentages zijn gemiddelden. De daadwerkelijke percentages zijn te raadplegen op minszw.nl en uwv.nl. De gediffertentieerde premies WAO/WGA komen per 2008 te vervallen

 

Daarnaast mee te tellen:

- werkgeversvergoeding inkomensafhankelijke werknemersbijdrage zorgverzekering (6,5% over het salaris tot een maximum van € 30.623,- per jaar)

- werkgeversbijdrage pensioen en overige arbeidsvoorwaarden

 

 

 

Kan iemand me vertellen in hoeverre dit allemaal verplicht is voor de werkgever?

 

Ik wil graag korte tijd in dienst treden van een detacheerbedrijf, alleen maar voor de periode van een opdracht. Het detacheerbedrijf zit dus niet aan me vast, en de bedoeling is dat een opdracht 3 tot 6 maanden duurt. Ik wil dan graag zo min mogelijk "zekerheden" bij de detacheerder inkopen. Doorbetaling bij ziekte etc, hoeft allemaal niet voor mij. Wat moet er van de wet?

Link naar reactie
  • 0

Het is op gebied van werkgevers en werknemerslasten geen Cafetariamodel naar keuze

 

Het hele rijtje is verplicht. En voor de werknemer komen daar nog eens de werknemersbijdragen bij c.q. die gaan van het bruto salaris af.

 

"Doorbetaling bij ziekte etc." is gewoon een wettelijke verplichting (minimaal 70% van het salaris tot WIA-loongrens, nooit minder dan het minimumloon)

 

Het enige dat te schrappen valt zijn echte (want bovenwettelijke) arbeidsvoorwaarden zoals pensioen, WGA-gat, ANW etc. Overigens is het lang niet bij alle pensioenverzekeraars toegestaan afstand te doen als het bedrijf een collectieve regeling heeft. O.a. Fortis staat dit niet meer toe i.v.m. gewijzigde wetgeving.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.