• 0

kosten aftrekken en urencriterium

Hallo allemaal,

 

Ik heb op het forum al een heleboel kunnen lezen over urencriterium, startersaftrek en andere voordelen.

Nu weet ik wel zeker dat ik in 2007 het urencriterium niet ga halen want zoveel uur kan ik nooit in 2 maanden maken.. (tenzij alle uren die ik heb gestoken in de thuisstudie AOV mee mag tellen.. dan kom ik een heel eind)

 

Dus ben ik in 2007 geen ondernemer voor de bel.dienst.

Dat snap ik, komt volgend jaar wel.

 

Maar ik twijfel over hoe het zit met de door mij gemaakte kosten in 2007. De planning is dat de "digitale winkeldeuren" in feb.2008 open gaan, hopelijk eerder maar december ga ik niet halen dus ook geen winst in 2007.

 

Nu heb ik wel al een domeinnaam, een AOV thuisstudie, postbus en kvk kosten e.d. gemaakt voor mijn bedrijf.

Mag ik deze gewoon boeken en aftrekken? Het gaat dan in totaal op max. 1000 euro verlies uitkomen.. Mag ik dat van mijn inkomen uit loondienst aftrekken?

 

Voor 2008 is de bedoeling wel winst te maken (uiteraard) en dan moeten de uren ook geen probleem zijn. Dan mag ik dus wel de startersaftrek van de inkomsten aftrekken..

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

Groetjes Karen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Karen,

 

Vanaf het moment dat je je inschrijft bij de KvK ben je ondernemer.

 

Dus alle kosten die je maakt uit naam (en bestemd) voor de onderneming gaan dus van het bedrijfsresultaat af. Dit geldt overigens ook voor de (aantoonbare) aanloopkosten die zijn gemaakt voordat je je hebt ingeschreven bij de KvK.

 

Uiteraard zou ik dan wel een checken bij de belastingdienst welke kosten hierin precies meegenomen mogen worden.

 

Gr.

Paul

Link naar reactie
  • 0

Hallo Paul, dank je wel voor je reactie.

 

Met name mijn AOV studie is een bron van twijfel.. wat ik daarvan nu wel of niet kan aftrekken/doorberekenen, dat moet ik dus gewoon ff navragen bij de belastingdienst.

 

In het verlengde van deze vragen vroeg ik me af of het zinvol is hier een boek over aan te schaffen? Meestal kun je in het voorjaar wel een belastingalmanak kopen o.i.d. Of is alles online wel te vinden?

 

Iemand hier nog goede tips over?

 

Karen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.