• 0

Website verkopen, intellectueel eigendom?

 

Ik heb even jullie hulp nodig.. ;)

 

Ik heb een website verkocht. Deze is betaald, en alle bestanden en databases zijn overgedragen. Ook de verhuizing van het domein is in gang gezet, maar nog niet voltooid.

 

Nu wil de koper de koop annuleren, doordat de verhuizing langer op zich laat wachten dan de bedoeling was (niet mijn fout).

 

In hoeverre staat hij in zijn recht om dit te doen? Of is hier inderdaad sprake van intellectueel eigendom, en is er geen recht tot annuleren?

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Nee niets op papier, via PM op een forum en daarna op MSN over de prijs onderhandeld. Daarbij zijn we tot een akkoord gekomen, en verder geen factoren besproken.

 

Ik heb geen bedrijf, naar mijn weten hij ook niet, maar het was in ieder geval geen zakelijke verkoop (ook geen factuur gemaakt).

Link naar reactie
  • 0

Als er niets op papier staat heb je denk ik een probleem..

 

Hij heeft alles al zeg je, alleen de domeinnaam staat nog niet op zijn naam.. Heb je al wel het geld ontvangen?

 

Aangezien er nergens afspraken op papier staan zullen jullie er zelf uit moeten komen.

 

En de volgende keer bij dit soort dingen eerst elkaar in persoon ontmoeten en een contractje maken waarin je de afspraken goed regelt.

 

Succes.

 

Karen D.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.