• 0

Verzendkosten wel of niet vermelden in totaalprijs

Beste,

 

Ik ben bezig met een webshop te ontwikkelen. De webshop gaat DVD's verkopen voor lage prijzen.

 

Nu zit ik alleen met 1 vraag. Is het verstandig om in de totaalprijs al de verzendkosten te berekenen of kan ik deze beter apart vermelden. Ik weet dat ik hierover BTW moet afdragen aan de belastingdienst.

 

Zal ik dus de prijs vermelden zoals:

 

1- EUR 5,95 incl. BTW / incl. verzendkosten

 

of

 

2- EUR 3,24 excl. BTW / excl. verzendkosten

 

Wat vinden jullie? Wat is het meest overzichtelijk? Waardoor zullen de bezoekers sneller over gaan tot kopen?

 

Andere stukken over webshops heb ik wel uitvoerig gelezen. Zoals op homepage meteen met prijzen komen, niet te veel tekst, winkelwagen prominente positie laten innemen en duidelijke foto's.

 

Wellicht hebben jullie nog meer tips!

 

Alvast bedankt!

www.allsexstuff.nl -- de sexshop voor al uw seksuele wensen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hangt een beetje van je bedrijfsmodel af.

 

Hanteer je vaste verzendkosten per DVD of krijgen je klanten een lager tarief als ze er meer bestellen? Bol.com "doet" het apart, 1,95 per bestelling. 2 DVD's zijn dan goedkoper als 1. Niet verkeerd voor een Budget winkel.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Dat is inderdaad de lastigheid... als je met name artikelen per stuk verkoopt kan het goed werken te schermen met 'gratis verzending' - het is dan duidelijk dat je prijzen all-in zijn.

 

Aan de andere kant weet iedere klant dat de verzendkosten gewoon in de prijs zitten, en dus ook dat-ie bekocht wordt bij aanschaf van meerdere artikelen in 1 keer... althans, als ze verzendkosten niet proportioneel zijn aan het aantal. Dat laatste zou bij dvd's nog best (voor een deel) kunnen omdat ze door de brievenbus passen en je dus op gewicht afrekent.

Link naar reactie
  • 0

Naarmate de afname van het aantal stuks toeneemt, krijgen de afnemers korting. Dit vermeld ik ook duidelijk op mijn website. Mensen moeten er voor beloond worden meer af te nemen.

 

De verzendkosten stijgen proportioneel. 2 á 3 DVD's wil nog wel lukken in een luchtzak. Er gaan er zeker 2 in 1 luchtzak en dat kost dan EUR 2,20, Terwijl 1 opsturen EUR 1,76 kost. Ik heb de integrale kostprijs methode toegepast en geef bij grote afname kortingen. Bij afname van 5 stuks tegelijk bedraagt de prijs ongeveer 4,99 per stuk.

 

Maar over 'gratis verzenden' heb ik inderdaad meer gelezen. Schijnt een bepaalde drempel weg te nemen voor de afnemer, geen extra kosten aan de kassa.

www.allsexstuff.nl -- de sexshop voor al uw seksuele wensen!

Link naar reactie
  • 0

Het HBD publiceert een onderzoek van Blauw Research, maar het is niet het lijstje naar waar ik op doelde.

 

 

nadelen    

niet kunnen voelen en zien van product    34%

verzendkosten    33%

product niet direct in bezit    18%

onzekerheid over levertijd    16%

gebrek aan persoonlijk contact    15%

geen bezit creditcard    13%

onzekerheid over garantie    12%

 

Bron: http://www.hbd.nl/view.cfm?page_id=6946

Link naar reactie
  • 0

Nummer 1: het feit dat klanten niet kunnen bepalen wanneer bestelde artikelen ontvangen worden, omdat ze afhankelijk zijn van organisaties als TNT.

 

Ik neem aan dat die ergenis vrijwel alleen bestaat voor producten die niet door de brievenbus passen - want die kun je idd 2 pogingen en 3 dagen later afhalen bij het postkantoor.

 

Overigens is het wel een aardig lijstje, met opvallende zaken erin. Gebrek aan creditcard bijvoorbeeld, vrijwel alle nederlandse e-commercers accepteren inmiddels ideal.

 

Maar goed, verzendkosten scoren hoog, en met goede reden denk ik. Vaak komen die pas op het eind naar boven, en als het dan een tientje is valt dat toch wel weer tegen.

Link naar reactie
  • 0

 

Zal ik dus de prijs vermelden zoals:

 

1- EUR 5,95 incl. BTW / incl. verzendkosten

 

of

 

2- EUR 3,24 excl. BTW / excl. verzendkosten

 

 

Let er hierbij wel even op dat prijzen in winkels voor consumenten inclusief BTW dienen te worden weergegeven.

 

Verder doet het "gratis" verzenden het altijd goed bij klanten.

Link naar reactie
  • 0

Zelf verwacht ik dat distributeurs hun leveringsvoorwaarden wat klantvriendelijker gaan maken. Onder andere door aan te geven wanneer bestelde producten geleverd worden, of door op afspraak te leveren. Ik heb dit extraatje ook aan mijn eigen "webshop" toegevoegd, omdat ik denk dat (de kritische) klant dit een voordeel vindt (het kunnen aangeven wanneer een product geleverd dient te worden binnen een tijdsblok van 2 uur). Het nadeel is dat ik alleen afstandgelimiteerd kan leveren met deze service.

 

Hoe denken jullie over de ontwikkeling van deze leveringsvoorwaarden? Heeft - volgens jullie - bovenstaande service een toegevoegde waarde?

Link naar reactie
  • 0

Super bedankt allemaal voor het meedenken.

 

Ik denk dat ik het inderdaad ga vermelden met incl. BTW / geen

verzendkosten.

 

Op deze manier zullen klanten 'wellicht' minder snel afhaken, omdat

de prijs transparant is. Dus geen 'addertje' onder het gras.

 

geplaatst door: JeeGee geplaatst op: Vandaag om 14:55:09

Zelf verwacht ik dat distributeurs hun leveringsvoorwaarden wat klantvriendelijker gaan maken. Onder andere door aan te geven wanneer bestelde producten geleverd worden, of door op afspraak te leveren. Ik heb dit extraatje ook aan mijn eigen "webshop" toegevoegd, omdat ik denk dat (de kritische) klant dit een voordeel vindt (het kunnen aangeven wanneer een product geleverd dient te worden binnen een tijdsblok van 2 uur). Het nadeel is dat ik alleen afstandgelimiteerd kan leveren met deze service.

 

Ik denk dat dit het ook wel goed, maar het lijkt mij vrij logisch dat wanneer de betaling binnen is het goed wordt opgestuurd.

Een vermelding zoals 'voor 14:00 uur besteld, morgen in huis' vaak al volstaat. Zo weet de klant waar hij/zij aan toe is.

 

www.allsexstuff.nl -- de sexshop voor al uw seksuele wensen!

Link naar reactie
  • 0

Levering in een vooraf bekend (en liefst zelf kiesbaar) blok van 2 uur heeft absoluut meerwaarde, alleen is de vraag hoeveel dat dan meer mag kosten.

 

Voor dingen die in de brievenbus passen maakt het niet zoveel uit natuurlijk, die liggen voor de klant klaar als hij thuiskomt van zn werk. Maar bij pakketten is het een enorme irritatie, zeker omdat postkantoren waar je het vervolgens moet afhalen eigenlijk alleen tijdens werkuren geopend zijn. Ook worden pakketjes altijd op het dichtsbijzijnde postkantoor gedropped, zodat je met een beetje pech ook geen koopavond en dergelijke hebt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.