• 0

Het succes van Crocs

Vandaag vroeg ik me af hoe Crocs (je kent ze wel die foeilijke plastic klompen waar volwassenen op durven lopen) ooit succesvol heeft kunnen worden. Dus zit ik deze vraag op HL.nl met de bedoeling dat er een leerzame discussie ontstaat.

 

Ik ben van mening dat je best van die dingen kunt verkopen, maar dan als doelgroep tot bijv 12 jaar. De praktijk blijkt echter anders uit te pakken, want volwassenen lopen er ook op en niet eens alleen in huis.

Vandaag zei iemand mij dat ze de vraag gecreëerd hebben en dat vindt ik een interessante gedachte. Dan zou je elk foeilelijk product succesvol kunnen maken. Of is het succes ontstaan doordat bekende nederlanders erop zijn gaan lopen?

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

The tipping point Malcolm Gladwell

 

ISBN 0316316962

 

New Yorker writer Malcolm Gladwell looks at why major changes in our society so often happen suddenly and unexpectedly. Ideas, behavior, messages, and products, he argues, often spread like outbreaks of infectious disease.

Just as a single sick person can start an epidemic of the flu, so too can a few fare-beaters and graffiti artists fuel a subway crime wave, or a satisfied customer fill the empty tables of a new restaurant. These are social epidemics, and the moment when they take off, when they reach their critical mass, is the Tipping Point." "Gladwell introduces us to the particular personality types who are natural pollinators of new ideas and trends, the people who create the phenomenon of word of mouth. He analyzes fashion trends, smoking, children's television, direct mail, and the early days of the American Revolution for clues about making ideas infectious, and visits a religious commune, a successful high-tech company, and one of the world's greatest salesmen to show how to start and sustain social epidemics.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Vandaag vroeg ik me af hoe Crocs (je kent ze wel die foeilijke plastic klompen waar volwassenen op durven lopen) ooit succesvol heeft kunnen worden. Dus zit ik deze vraag op HL.nl met de bedoeling dat er een leerzame discussie ontstaat.

 

Ik ben van mening dat je best van die dingen kunt verkopen, maar dan als doelgroep tot bijv 12 jaar. De praktijk blijkt echter anders uit te pakken, want volwassenen lopen er ook op en niet eens alleen in huis.

Vandaag zei iemand mij dat ze de vraag gecreëerd hebben en dat vindt ik een interessante gedachte. Dan zou je elk foeilelijk product succesvol kunnen maken. Of is het succes ontstaan doordat bekende nederlanders erop zijn gaan lopen?

 

 

Dat is nou juist het interessante aan Crocs,het is géén nederlands product. Het is in 3 jaar tijd van niks tot een omzet van 260 miljoen USD gegroeid en wereldwijd verkrijgbaar!!!

 

Hun grote kracht is een leuk product met grote aantrekkingskracht,niet te duur, grote aanibaaheidsfactor(lief crocotje) en sublieme marketing. Wat me echter frappeert is dat ze binnen 3 jaar zo'n enorme omzet hebben gehaald. Dat betekend een enorme productiecapaciteit, logistiek, importeursbestand en dealernetwerk..... over 6 continenten. En dat allemaal nog kunnen behappen ook. Hier is héél veel inverstering mee gemoeid dus hun eerste succes is eigenlijk dat ze precies weten hoe ze hun organisatie op poten konden krijgen. Hun innovatie is ook erg knap want ze hebben geweten dat hun product direct gekopieëerd zou worden (zijn inmiddels al 10 grote aanbieders!!) en toch blijven ze qua ontwerpen voorop lopen.

 

Overigens: Het idee Crocs is eigenlijk gejat van het origineel: "Waldies" dus eigenlijk is het niet het product maar de marketingstrategie en investering die hen geld opgeleverd heeft.........

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.