• 0

franchise, prijsafspraak

beste Experts,

 

per 1 januari begin ik een zelfstandige praktijk in de zorg. Het is een nieuw concept en als het goed blijkt te werken wil ik het onmiddelijk gaan franchisen. Als zorgverleners sluiten wij meestal een contract met de zorgverzekeraar waar in staat wat de vergoeding is en aan welke eisen de zorg moet voldoen.

Stel ik heb over een tijdje een aantal franchise-nemers, mag ik me dan als 1 bedrijf zijnde aanbieden bij zorgverzekeraars? Dus met zn allen 1 overeenkomst, 1 prijs? of is dat kartel vorming? Mag ik mijn franchisers een minimale en maximale of exacte verkoopprijs opleggen?

 

Alvast mijn hartelijke dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Een franchise kent vele vormen. Een daarvan is het vrijwillig filiaalbedrijf, of inkoopcombinatie. Een groep zelfstandige bedrijven koopt gezameklijk in en verkoopt al dan niet onder een gezamenlijke naam.

 

Je kan in de doelstelling van je franchiseconcept opmnemen dat je gezamenlijk inkoopt. Dat is geen probleem zolang de consumenten niet geconfronteerd worden met kunstmatig hoge prijzen, waar ze niet aan kunnen ontsnappen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 1

 

Als jij succes hebt met jouw aanpak kan nummer twee hetzelfde doen zonder franchisenemer te worden, veronderstel ik. Er zijn echter voordelen te behalen met samenwerking, en eentje daarvan is een soort raamafspraak met zorgverzekeraars. Als die hun werk goed doen, laten ze zich niet in een constructie vastzetten waarin jullie de enige aanbieder kunnen zijn.

 

Geen reden tot zorg - uh: worries. 8)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.