• 0

conversabel verlies

hallo,

ik heb een fiscale eenheid met meerdere bv's en die hebben een conversabel verlies van ongeveer € 300.000,00. Nu wil ik de activiteiten staken en de fiscale eenheid verkopen. Kan iemand mij vertellen wat voor verkoopprijs je hiervoor kan vragen

Alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mischien als je Googled op "compensabel verlies". Ik weet dat de fiscus steeds moeilijker doet. Er is een wet aangenomen waarin staat van bij wijziging van zeggenschap in een rechtspersoon het recht op compensatie vervalt. Onder welke voorwaarden dat is moet je aan de experts vragen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Als je bedoelt dat de BV's zonder verdere activiteiten worden verkocht, hebben de compensabele verliezen weinig waarde.

Om handel in verlies-BV's tegen te gaan heeft de overheid nl. wetgeving ingesteld, waarbij hoofdregel is dat de compensabele verliezen vervallen als de activiteiten en de aandeelhouderskring in belangrijke mate wijzigen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je meer dan 30% van de aandelen verkoopt, verdwijnt het compensabele verlies, zie art. 20a Wet op de vennootschapsbelasting.

 

Er zitten nogal wat haken en ogen aan het creatief omgaan met compensabele verliezen (allerlei antimisbruik-bepalingen), dus ik zou het artikel eens rustig doorlezen op bijvoorbeeld wetten.overheid.nl. Daarnaast lijkt het me bij zulke bedragen niet onverstandig een fiscalist op te zoeken voor een advies.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.