Jump to content
Henri Kroeze

Site consument proof?

Recommended Posts

Ik zou graag feedback krijgen van jullie op mijn site.

 

Waarom? Ik vrees dat de structuur, functionalteit en navigatie te veel gericht is op de verzamelaar die weet waarnaar hij op zoek is, en niet op de passant die toevallig op mijn site binnenkomt.

 

Ik zie aan het koopgedrag van 'nieuwe' klanten dat zij lang niet alles 'vinden'. Hun koopgedrag wordt namelijk nogal gestuurd door 'klanten kochten ook'. Op zich is dat een leuk mechanisme, maar hieruit concludeer ik dat nieuwe klanten dus niet zelf op onderzoek uitgaan.

Ik wil weten hoe dat komt.

* Klanten zijn lui?

* Navigatie/structuur te ingewikkeld?

* Niet toegankelijk genoeg?

* Anders...?

 

Kun je als je met de vraag binnenkomt: Ik zoek een paar leuke autootjes voor mijn kind, deze ook daadwerkelijk vinden?

Kun je de nieuwe Renault Laguna vinden?

Is duidelijk wat speelgoed is en wat verzamelaarsmodellen zijn?

Kun je makkelijk vinden wat de nieuwe modellen zijn die pas zijn binnengekomen?

Als een model 'on order' is (tijdelijk uitverkocht), weet je dan wat je moet doen om een berichtje te krijgen als het model weer binnen is?

 

Ik zou jullie ervaring enorm op prijs stellen!

 


... doet leuke dingen op internet ...

Link to post
Share on other sites

Beste Henri,

 

Een aantal dingen vallen mij direct op.

 

1) De website laadt (veels te) langzaam

2) Je kunt je AV niet makkelijke uitprinten, ik zou een link doen via pdf bijvoorbeeld

3) De header komt nogal erg kinderijk over

4) De website is best onoverzichtelijk

5) Als ik iets in een winkelwagen plaats is het mij onduidelijk hoe en waar ik kan afrekenen.

 

Hopende kun je wat met deze opbouwende kritiek.

 

Met vriendelijke groet,

Ruud Menting

Link to post
Share on other sites

1) De website laadt (veels te) langzaam

Oww, daar hebben dus meer mensen last van...

 

2) Je kunt je AV niet makkelijke uitprinten, ik zou een link doen via pdf bijvoorbeeld

Goede tip.

 

3) De header komt nogal erg kinderijk over

Die is met veel zorg op die manier gemaakt. Dit is 100% zoals ik 'm wil.

 

4) De website is best onoverzichtelijk

Ah, kun je dat wat toelichten? Wat 'verwacht' je dan dat er nu niet is?

 

5) Als ik iets in een winkelwagen plaats is het mij onduidelijk hoe en waar ik kan afrekenen.

enting

Wellicht onderdeel van punt 4... Hier zie ik wel mogelijkheden om in ieder geval dit duidelijker te maken.

 

Dank!


... doet leuke dingen op internet ...

Link to post
Share on other sites

Ik mis zoekingangen, je kunt je bezoekers helpen door ze nog betere zoekopties aan te bieden. Misschien dropdownlists?

 

Lettergrootte kan ook wel één stap groter

 

Beheers je zelf een beetje Duits, misschien dat een derde taal toevoegen een optie is?


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites

Ik zie aan het koopgedrag van 'nieuwe' klanten dat zij lang niet alles 'vinden'. Hun koopgedrag wordt namelijk nogal gestuurd door 'klanten kochten ook'. Op zich is dat een leuk mechanisme, maar hieruit concludeer ik dat nieuwe klanten dus niet zelf op onderzoek uitgaan.

Ik wil weten hoe dat komt.

* Klanten zijn lui?

* Navigatie/structuur te ingewikkeld?

* Niet toegankelijk genoeg?

* Anders...?

Je denkt blijkbaar zelf ook als verzamelaar. Zie het als een bloemetje kopen voor je moeder. Moeten dat speciaal diepblauwe tulpen van een bio-boerderij zijn of ben je meer op zoek naar een gezellig bosje? Jij bent de verkoper van die diepblauwe tulpen en hebt min of meer verscholen nog een paar gezellige bosjes staan. Wil oma een "Citroën C-Crosser Gris Pilbara metallic" of gewoon een leuk rood autootje?

 

Het lijkt me verdomd moeilijk om de verzamelaars en de passant op 1 site beide perfect te bedienen. Vergeet daarbij niet dat mensen die op zoek zijn naar een leuk autootje in elke speelgoedzaak kunnen slagen, de verzamelaar zal liever bij jou shoppen voor het assortiment. Daarbij zou ik me kunnen voorstellen dat je winkel als "duur" overkomt, iets wat regelmatig geassocieerd wordt met speciaalzaken.

 

Misschien je bestsellers uitbreiden met foto's? Laat zien wat je hebt! Tekst is leuk voor de verzamelaars, foto's voor de meute. Misschien wel je site iets sneller laten hosten, al is hij vanuit China best snel.

 

Succes! :D

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 12 leden online en 205 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept