• 0

Bluzor: Geen kopie, maar niet zo netjes

HL'ers,

 

Niet echt een vraag, ben benieuwd naar wat jullie zouden doen indien je hetzelfde zou meemaken: Enerzijds een compliment -goed voorbeeld doet immers volgen- anderzijds wel 'apart': vergelijk www.budgetboekers.nl en www.XXbluzor.com (even de XX weghalen, ik wil natuurlijk niet de pagerank spekken), en bedenk dat het nieuwsbrief gedeelte sinds enkele dagen op budgetboekers.nl vervangen is.

 

Ik steek liever geen tijd in 'negatieve zaken', en ga dat in dit geval ook niet doen, maar ben nieuwsgierig naar uw opinie, en moest het gewoon even kwijt.

 

Ciao!

Tim Paymans

 

(ik hoop overigens dat Bluzor en haar medewerkers bij klanten wat zorgvuldiger met andermans IP/privacy omgaat).

bluzor.thumb.jpg.673a6857b49c83218b1262c4957dc83a.jpg

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit is zeer vervelend te noemen voor je, echter: de site is geen exacte kopie en het lijkt qua opzet wel op elkaar, maar er zijn ook veel duidelijke verschillen.

 

Voordat je stennis gaat maken bij diegene, eerst even paar dingen nakijken:

- Volgens mij zegt de wet dat als er meer dan 7 punten anders zijn dat het auterusrecht dan vervalt ? (dit is iig met bepaalde concepten, bij websites weet ik dit niet)

- Heb jij de site zelf gemaakt, of laten maken door een webdesigner? het kan namelijk zijn dat jou webdesigner een template las inspiratie heeft gebruikt die deze mensen ook hebben gebruikt.

 

Voor de rest, succes ermee!

 

Edit: ik zie dat ze ook nog eens een "concurrent" van je zijn, dan zou ik het ze iig moeilijk gaan maken!

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof dat de gewraakte website offline is, maar de screenshots lijken me wel duidelijk. De websites lijken op elkaar, maar als ik het zo zie is het geen kopie.

 

Overigens denk ik niet dat toevallig beide sites vanaf eenzelfde template gemaakt zijn, dan zou je toch andere overeenkomsten verwachten. Het zou best kunnen dat bluzor is geinspireerd op budgetboekers, maar ik betwijfel of je iets hard kunt maken.

Link naar reactie
  • 0

Dank u heren. Ik was niet van plan er energie in te steken. BudgetBoekers is overigens niet op basis van een template gemaakt.

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
  • 0

Heb je behalve screenshots ook nog code vergeleken en vastgelegd? Als die gekopieerd is, zou ik gewoon een stevige rekening versturen...

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Heb je behalve screenshots ook nog code vergeleken en vastgelegd? Als die gekopieerd is, zou ik gewoon een stevige rekening versturen...

 

Ja.. idd alleen als de codering overeenkomt... voor de rest? als je gaat zoeken kom je wel meer website's met dezelfde opzet tegen..

 

de indeling is gewoon een standaard indeling om je website in te richten..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.