Ik ben veel aan het zoeken geweest naar de inventaris, wat valt daar nou precies onder en hoe ga ik daarmee om.
Waarschijnlijk heb ik zelf het antwoord al wel gevonden maar ik twijfel hier nog wel wat over vandaar dat ik het hier toch plaats, hoop dat jullie me dat niet kwalijk nemen.
In principe hoef ik inventaris onder de 450 euro niet als inventaris te boeken maar mag dit als kostenpost worden opgevoerd, maar ik neem aan dat ik er wel voor mag kiezen het toch als inventaris te boeken?
Ik wil namelijk e.e.a. wat ik nu als inventaris aanschaf (kleine dingen) graag volgend jaar afschrijven. (willekeurige afschrijving)
Dit omdat ik zowieso al genoeg kosten boek op dit jaar en geen inkomsten (zakelijk) heb dus voor winstverlaging zijn deze kosten volgend jaar interessanter als ik wel inkomsten heb.
Mijn twijfel is dus vooral over, mag dit?
En daarnaast zit ik te twijfelen of zaken zoals ordnermappen nu wel of niet onder inventaris behoren.
Ik ga ze wel meerdere jaren gebruiken, het idee is om de inhoud na afloop van het jaar in een archiefmap te stoppen en dan de ordner weer te herbruiken in het nieuwe jaar.
Dus gebruik ik ze langere tijd, maar aan de andere kant valt het denk ik onder kantoorkosten.. ??
Ik neem aan dat jullie dit soort dingen als kostenpost boeken omdat het onder de 450 euro blijft?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Karen Dam
Karen Dam
Hallo allemaal,
Ik ben veel aan het zoeken geweest naar de inventaris, wat valt daar nou precies onder en hoe ga ik daarmee om.
Waarschijnlijk heb ik zelf het antwoord al wel gevonden maar ik twijfel hier nog wel wat over vandaar dat ik het hier toch plaats, hoop dat jullie me dat niet kwalijk nemen.
In principe hoef ik inventaris onder de 450 euro niet als inventaris te boeken maar mag dit als kostenpost worden opgevoerd, maar ik neem aan dat ik er wel voor mag kiezen het toch als inventaris te boeken?
Ik wil namelijk e.e.a. wat ik nu als inventaris aanschaf (kleine dingen) graag volgend jaar afschrijven. (willekeurige afschrijving)
Dit omdat ik zowieso al genoeg kosten boek op dit jaar en geen inkomsten (zakelijk) heb dus voor winstverlaging zijn deze kosten volgend jaar interessanter als ik wel inkomsten heb.
Mijn twijfel is dus vooral over, mag dit?
En daarnaast zit ik te twijfelen of zaken zoals ordnermappen nu wel of niet onder inventaris behoren.
Ik ga ze wel meerdere jaren gebruiken, het idee is om de inhoud na afloop van het jaar in een archiefmap te stoppen en dan de ordner weer te herbruiken in het nieuwe jaar.
Dus gebruik ik ze langere tijd, maar aan de andere kant valt het denk ik onder kantoorkosten.. ??
Ik neem aan dat jullie dit soort dingen als kostenpost boeken omdat het onder de 450 euro blijft?
Alvast bedankt voor de reacties!
Karen Dam
[titel aangepast - mod]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/14090-geen-winst-in-startjaar/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag