• 0

Probleem met balans

Hallo allemaal,

 

Voor school heb ik bij het vak M&O de opdracht gekregen om een fictief bedrijf op te zetten. Hier ben ik nu mee bezig en ben met de balans bezig.

Nu loop ik alleen tegen wat punten aan en zelfs na het zoeken op dit forum, het zoeken op andere sites etc. kom ik er nog steeds niet uit. Waarschijnlijk zijn het redelijk simpele vragen maarja ik zit nog op school ;)

 

Het volgende is aan de hand:

 

Ik start een stichting die als enig beginkapitaal een lening van €60.000,- heeft. Dit staat dus op de credit(passiva) kant de balans.

Nu snap ik alleen niet hoe het zit met andere posten op de creditkant. Zo huur ik een kantoorruimte die ik vooruit moet betalen, maar hoe plaats ik dit? Hetzelfde voor een leaseauto. Of komen deze beide niet op de balans omdat het huur is?

Waar ik dus mee zit is dat ik €60.000,- heb maar er wellicht ook nog andere posten aan de creditzijde komen. Hierdoor komt het totaal hoger dan wat ik aan kapitaal heb, klopt dit of doe ik iets ernstig mis...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Balans dient uiteraard in evenwicht te blijven. Wanneer je 60.000 als lening kredit hebt staan, dan staat er ook 60.000 euro aan liquide middelen debet.

 

Wanneer er 10.000 euro aan huur vooruitbetaald wordt nemen de liquide middelen af met 10.000 tot een bedrag van 50.000 en ontstaat er de debet post: Vooruitbetaalde kosten (ook wel overlopende activa genoemd) van 10.000 euro. Je totaal debet blijft hierdoor dus gelijk aan je totaal kredit.

 

Debet kant staan vorderingen, kredit kant staan schulden (en vermogen).

 

Hoop dat je hiermee vooruitkan en het blijft uiteraard huiswerk dus we kunnen niet alles gaan voorkauwen ;D.

 

Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.