• 0

E-Ticketing, een verstandige investering?

Als eerste wil ik even melden dat dit een fantastisch forum is met veel nuttige informatie.

Nu ben ik zelf van plan te investeren in een nieuw IT bedrijf dat zeer snel aan het groeien is en net nog geen 1 jaar oud is.

Ik zou zelf 6% aandelen ontvangen voor 60000€

Nu ik ben helemaal nieuw in dit en de meeste mensen die ik ken zeggen dat ze veel te veel vragen voor 6%. Nu persoonlijk vraag ik het liever aan mensen met ervaring over deze zaken.

Dit is de situatie:

Het gaat over IT bedrijf dat zich richt op e-ticketing business voor evenementen. Het concept is heel goed en bedrijf maakt winst elke keer als een evenementorganiser tickets verkoopt via hun software packet.

Het bedrijf is gestart met 2 personen die software ontwikkeld hebben.

Bij opstart zijn er 2 investeerders die elk 50000€ hebben geinvesteerd voor 20% aandelen.

Het bedrijf is net 11 maanden oud en heeft +- omzet in totaal van 200000€ gedraait de laatste 11 maanden. Er is geen winst en de eerste 100000€ die geinvesteerd was is helemaal gebruikt voor uitbreiding klantenlijst.

Bijna elke maand stijgt de omzet en 2008 zou dus eventueel dubbele omzet kunnen betekenen als alles verloopt als gepland

Het bedrijf wil het geld dat ik investeer gebruiken voor nieuwe markten te bereiken.

Is dit een verstandige investering? is een bedrijf dat geen winst maakt en 200000€ omzet heeft 1000000€ waard?

Zou je zelf deze investering aangaan?

Is het verstandig te investeren in een bedrijf dat net nog geen 1 jaar oud is?

Hoeveel zou jij betalen?

Als het concept goed is, heeft dit veel waarde?

Wat adviseren jullie?

Alvast Bedankt!

;)

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/14095-e-ticketing-een-verstandige-investering/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Hoi Vootes,

Bedankt voor je vraag! Altijd moeilijk dit soort mogelijke transacties.

Een kort antwoord: niemand kan een antwoord geven op de vraag of een investering verstandig is of niet. Dat kan alleen jij want jij weet wat je precies wilt en zoekt bij het investeren in bedrijven. Ook kan alleen jij je informeren over "ins" en "outs" maar vooral ook een oordeel vormen over de kwaliteit van de entrepreneurs van dit bedrijf. Uiteindelijk zal dit oordeel de basis vormen voor je beslissing.

Wil je toch waarschuwen met een quote van mezelf in een eerdere post op ons prachtige forum (bedankt voor je complimenten):

Wat is je ervaring met investeren in niet-beursgenoteerde ondernemingen? Dit is een erg hoog risico. Je zal niet de eerste (en jammer genoeg niet de laatste) business angel zijn die hiermee veel geld verliest. Informeer ook eens bij ervaren business angels of vraag Nils de Witte ("De Witte" op higherlevel) hoe andere angels dit doen.

Ook dit onderwerp inclusief het waarderingsvraagstuk is al enige keren aan de orde geweest Zoek eens op "investeren" en/of "waardering".

Als je nog vragen en/of opmerkingen hebt kun je me altijd bellen voor een korte discussie.

Met vriendelijke groet,

Ties

• 0

Hebben ze je uitgelegd hoe de markt voor ticketing werkt, en laten zien hoe grote multinationals daarin de afgelopen jaren positie ingenomen hebben: Ticketmaster etc.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Als je je afvraagt of het verstandig is te investeren in een nieuw bedrijf, dan zou ik het niet doen. Ik kan niet inschatten of je zelf ervaring hebt met ondernemen of met de branche. Dat zou elpen, maar is nog steeds geen garantie voor succes.

Investeren is een vak. Investeerders die er hun werk van gemaakt hebben om in nieuwe innovatieve bedrijven te investeren, zijn uiteindelijk vaak erg succesvol, echter de eerste investeringen gaan altijd mis.

Als je investeerders wil worden ( een vereiste om succesvol te kunnen investeren in nieuwe innovatieve bedrijven) zou ik graag de volgende tips mee willen geven:

- lees de gids startkapitaal

- trek geld uit dat gemist kan worden

- wees bereid om minsten 5 tot 10 investeringen te doen

- wees bereid om meer dan 5 jaar te wachten tot het geld terugkomt

- wees bereid het vak te leren

- zorg dat u de business snapt waarin u investeert.

Voor de rest van de vraag. wat betreft het bedrijf waarin geinvesteerd moet worden, ik hoor niks raars. Het eerst waar ik in dit geval naar zou kijken is de marge. Staat de markt toe om voldoende marge op de omzet te maken om alle kosten en investeringen terug te verdienen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

• 0

Hoi Nils, hoi Twalevel,

Zojuist uitgebreid met Vootes geskyped (jawel, nieuw voltooid deelwoord). Even een korte feedback.

Vootes

- woont ver van het land waarin hij zou kunnen investeren (wel zelfde cultuur)

- is relatief jong (<30)

- kent de markt van het bedrijf vrij goed.

De deal komt binnen via vriend/zakenrelatie (al 7 jaar),

Conclusie van het gesprek: niet doen!

Met vriendelijke groet,

Ties

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar