• 0

Google als Gouden Gids!

Afgelopen week ben ik benaderd door de Gouden Gids. Ik doe daar al jaren niet meer aan mee omdat zo'n papieren versie toch geen gewenst effect meer heeft. Maar de beste man tipte mij wel op iets anders waar ik wel interesse in had: een Gouden Gids binnen Google.

 

Ik heb wat research verricht en mijn conclusie is als volgt:

 

1e speler: www.clearsense.nl

Kosten 850,= per maand

Zal pagina's optimaliseren waardoor je op verschillende trefwoorden hoog scoort binnen de zoekresultaten van Google.

 

2e speler: www.regioclicks.com

Kosten 250,= per maand

Geeft een niet goed geld terug garantie dat je na intypen van het door jezelf gekozen trefwoord plus woonplaats een top 5 positie scoort binnen de zoekresultaten van Google.

 

Clearsense is duurder, maar biedt meer trefwoordopties, zonder daar een Google ranking aan vast te koppelen. Regioclicks biedt slechts één trefwoordcombinatie, maar garandeert top5.

 

Dit is iets wat ik i.t.t. Gouden Gids wél zie zitten. Zijn biovenstaande gewoon fantastische concepten, of zitten er addertjes onder het gras die ik niet opmerk? Wat denken jullie hier van?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit is geen SEO, omdat ze niet binnen je website werken.

Clearsense = Gouden Gids. Dus dat is al het eerste verband.

Tweede verband is dat Gouden Gids werkt op trefwoord + woonplaats.

Deze bedrijven doen hetzelfde, maar dan via Google.

Ik zie dus wel degelijk een verschil tussen SEO en dit.

 

Voorbeeld: http://clearsensembp.goudengids.nl/new-style-meubelen-woonwinkel-design

 

Of: http://www.verzekeringen-wijchen.nl/

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben op dit moment aan een stuk aan het werken waarin ik een gedeelte van dit soort initiatieven naar voren haal.

Dat ClearSense Local search bijvoorbeeld is naar mijn mening vervuiling van het internet en levert oneerlijke zoekresultaten op. Waarom niet gewoon net zo lang aan je eigen website werken tot je het gewenste resultaat behaald?

Er is al zoveel geschreven over SEO en beïnvloeden van zoekmachine resultaten dat je naar mijn mening met een aantal eenvoudige aanpassingen aan een website al heel ver kan komen.

 

Clearsense is een SEM bedrijf trouwens, Search Engine Marketing.

 

Wat heeft http://tmpldesign.nl/ eigenlijk met Clearsense te maken?

 

Er wordt trouwens e.e.a. over geschreven:

http://netters.nl/local-search-pro-van-clearsense

http://www.usarchy.com/2007/04/gouden-gids-local-search/

Vast ook nog wel meer maar ik heb een deadline staan... ;D

 

http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors is trouwens leuk leesvoer over ranking factoren.

Link naar reactie
  • 0

Met SEO en aanverwanten is het vaak nogal oppassen, ik denk dat hiet hierbij niet anders is ook al noemt met hen het anders.

 

Geeft een niet goed geld terug garantie dat je na intypen van het door jezelf gekozen trefwoord plus woonplaats een top 5 positie scoort binnen de zoekresultaten van Google.

 

Of dat een goede deal is hangt er maar net vanaf wat je doen en waar je zit. Als men dit resultaat bijvoorbeeld kan behalen voor 'hotel amsterdam' lijkt het me een prestatie die het geld waard is. Verkoop je verhuistrafo's in beuningen, dan zou ik het niet doen ;)

Link naar reactie
  • 0

Dat andere bedrijf, regioclicks, heeft ook wel een leuk voorbeeld op hun site staan van dat verzekeringen wijchen.

De domeinnaam is verzekeringen-wijchen, de titel van de pagina, in de pagina komt het ook nog een paar keer voor. Nogal wiedes dat je dan bovenaan staat in Google.

Als je op Higherlevel zoekt bij Google staat het ook bovenaan toch. :-X

 

Dat er mensen zijn die daar 250 euro per maand voor willen betalen... :o

 

En dat http://clearsensembp.goudengids.nl/new-style-meubelen-woonwinkel-design, die hadden beter een paar honderd euro in hun eigen website kunnen steken, dat had waarschijnlijk hetzelfde resultaat opgeleverd maar dan met eenmalige kosten.

Link naar reactie
  • 0

Tja.. woonplaats: Cruquius - daarmee is het denk ik niet zo moeilijk om bovenaan te komen met een vermelding onder productnaam-cruquius.nl ;)

 

Evenwel is de top-5 nog niet helemaal gelukt, maar het bedrijf staat wel op de eerste pagina...

http://www.google.com/search?hl=en&rls=GGLD%2CGGLD%3A2004-33%2CGGLD%3Aen&q=meubelen+cruquius

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

Het artikel van Usarchy is over Clearsense is zeker interessant.

 

Freakstar: "Wat heeft http://tmpldesign.nl/ eigenlijk met Clearsense te maken?" Deze snap ik niet helemaal. Verwijst naar een mooie site, maar verder? Volgens mij hebben ze alleen de falsh video van Clearsense gemaakt of iets dergelijks.

 

Wat ik mij afvraag is of veel bezoekers af gaan haken als ze op zo'n landingspagina uitkomen ipv mijn eigen website.

 

En ja, is het zo veel geld waard...?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

Het artikel van Usarchy is over Clearsense is zeker interessant.

 

Freakstar: "Wat heeft http://tmpldesign.nl/ eigenlijk met Clearsense te maken?" Deze snap ik niet helemaal. Verwijst naar een mooie site, maar verder? Volgens mij hebben ze alleen de falsh video van Clearsense gemaakt of iets dergelijks.

 

Wat ik mij afvraag is of veel bezoekers af gaan haken als ze op zo'n landingspagina uitkomen ipv mijn eigen website.

 

En ja, is het zo veel geld waard...?

Ik kwam dat tmpldesign een paar keer tegen toen ik meer info over Clearsense zocht, vandaag.

 

Ik zou direct afhaken als ik op zo´n landingspagina terecht zou komen. Nou zie je aan de link vaak wel of het de site van het bedrijf betreft of zo´n landingspagina. Kelkoo is zo´n vervelende bij het zoeken naar producten en 2miljoen bij het zoeken naar bedrijven.

 

Ik zou liever m´n geld investeren in de website zelf dan in een bedrijf wat iets met zoekmachinemarketing of optimalisatie doet. Als de site technisch en tekstueel goed in orde is bereik je al zoveel.

Link naar reactie
  • 0

clear sense NIET DOEN! ik ben er ook ingestonken door eeen snelle verkoop babbel. je gaat voor de hoofdprijs.

 

het enigste wat ze doen is onder de naam van de gouden gids een zoek pagina maken zodat je hoger in de ranking zou komen.

 

bij mij gebeurt er helemaal niets. dus ik betaal ook niet. wat ik ze per brief en per e-mail geschreven heb. ze reageren niet, maar waar ze wel goed in zijn is het sturen van rekeningen en incasso aanmaningen.

 

ze mogen me dagvaarden. heb je een contract? hier kom je vrij makkelijk onderuit. het is zaak nu meer slachtoffers te verzamelen want samen sta je sterker.

 

mail naar mijn (nickname) adres rumbamunga@yahoo.com

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Geldverspilling. Zodra u door iemand benaderd wordt in verband met zaken als adverteren, marketing en promotie moeten er rode alarmbellen gaan rinkelen. U raakt uw geld kwijt en het levert zelden iets op.

Link naar reactie
  • 0

Benm, een deel van de ondernemers die de kracht van SEM nog niet weten (en soms zelfs niet eens er mee kennis hebben gemaakt) zijn vaak niet te bereiken via Zoekmachines.

 

En de meeste ondernemers die hier niets vanaf weten zijn passief bezig. Ze weten er niets vanaf (Weten natuurlijk wel over Google, maar niet over hoe alles nou in elkaar draait) dus zullen hier ook niet naar zoeken. Als deze ondernemers kennis maken, dan ervaren ze pas de kracht. Dus het is vaak wel nodig om even telefonisch te contacteren als begin.

 

Even op de TopicStarter; een 'gegarandeerde' top 5 positie kan alleen als het performance based is. Je hoeft alleen te betalen als je daadwerkelijk in de top 5 terecht komt. Natuurlijk zijn wij Google niet en kan je het ook niet bepalen; maar ze beïnvloeden het door de optimalisatie op je site.

 

Mogelijke addertjes:

- 'Overkill' bij te weinig expertise en op deze manier zelfs een achteruitgang. Kan dus resulteren in een penalty.

- Wat als er 7 bedrijven zijn die op hetzelfde keyword willen scoren?

- Wat als je niet binnen de 5 valt?

 

Ik moet zeggen, bovenste punt gebeurd niet als je een bureau kiest die er een behoorlijke ervaring in heeft zitten. Als er 7 bedrijven zijn die allen hoog willen scoren, dan ligt het aan heel veel factoren of je wel in de top 5 valt.

 

Waarom ze hiervoor € 850 per maand vragen, is me even deels onduidelijk. Enorme overhead? Hoge uurtarieven?

Hier even een aantal korte QuickWins als je zelf ook wilt scoren in die top 5:

 

Voorbeeld strategie voor een losse, nieuwe pagina.

De positie in zoekmachines is afhankelijk van diverse factoren. Onderandere de: (Jip en Janneke taal)

- Op de pagina factoren

- Buiten de pagina factoren

- Samenhangende factoren relevant aan de site

 

Om even alle SEO buiten beschouwing te laten, en even te richten op het hoger komen op bijvoorbeeld een woord als 'Meubelen Arnhem'. (1 term, 1 pagina specifiek op 1 pagina gericht)

 

QuickWins

1.) Title tag

Zorg voor een slimme combinatie van de trefwoorden. De juiste verhoudingen tussen trefwoorden, 'normale woorden' en woorden als 'tussen', 'aan' e.d.

Kort gezegd, het scheelt al stukken door als titel te nemen "Meubelen in Arnhem - Van Stoelen tot bankstellen direct uit Arnhem.". Mocht je hierin geavanceerder op in willen gaan, raad pleeg een SEM-bureau.

 

2.) Je 'content' op je pagina. Waarom zou Google joúw pagina nou in de top 5 plaatsen? Wat is de meerwaarde van al je concurrenten die boven je staan? Zorg er dus voor dat die meerwaarde er is. Wat verwacht een bezoeker als die zoekt op 'Meubelen in Arnhem' op jouw pagina?

Fout: Een tekst over de speelgoedafdeling in Amsterdam van je bedrijf.

Goed: Diverse teksten, netjes geordend in de juiste HTML structuur, relevant aan het keyword.

Zijn er (veel) meer concurrenten op dit woord, zelfde geval als bij punt #1. Experimenteer. Leer. Zie.

 

3.) Relevante links naar je site toe. Laat aan Google zien dat de pagina die je ontworpen hebt ook een belang heeft, doordat anderen naar je pagina linken. Enkele Quickwins bij kleinere plaatsen:

- Lokale Startpagina sites. (Pas wel op, niet overkill i.v.m. recente updates op dit gebied!)

- Collega meubel (informatie) pagina's.

- Lokale sites uit Arnhem met relevante informatie

Laat ze teruglinken met waarop je wil scoren in de anchor en title tekst.

 

Dit zijn even kort enkele QuickWins die je kan toepassen om hoger op een dergelijke term te komen. Let wel op: Dit is vrij 'Jip en Janneke' dus geen geavanceerde punten meegenomen. Alles puur op de basis.

 

Tot slot raad ik nog aan om alleen te optimaliseren als het relevant voor je bezoeker is. Ga niet er van uit dat het 'beter' is om voor elke stad een aparte pagina aan te maken terwijl je maar één vestiging hebt.

 

Succes ermee!

Zoekmachine Marketing via InByte Internet Marketing - http://www.inbyte.nl

Link naar reactie
  • 0

Wederom bedankt voor aanvullende reacties.

 

Clearsense schijnt inderdaad waardeloos te zijn. Wat klanten gesproken (staan op hun site) en het enige wat ze doen is pagina maken en koppelen aan de pagerank van Gouden Gids. Geen enkele garantie krijg je! Indien ze je op positie 18 plaatsen betaal je gewoon de volle mep.

 

Wat dat betreft vind ik Regioclicks een vertrouwder concept, omdat ze daar werken op basis van no cure no pay.

 

Voor beide concepten geldt m.i. dat het flink wat kost en de vraag blijft of je het uiteindelijk terug verdient. Wat dat betreft dus dezelfde vraagtekens als bij gouden Gids, Telefoongids en regionaal blaadje...

 

Ik moet met mijn bedrijf gewoon hoger staan in Google en om eerlijk te zijn geven de meeste SEO's geen enkele garantie. Flink betalen voor een positie 23 is natuurlijk zinloos.

 

Is in ieder geval weer wat stof tot nadenken!

Link naar reactie
  • 0

Wat dat betreft vind ik Regioclicks een vertrouwder concept, omdat ze daar werken op basis van no cure no pay.

 

Dat scheelt natuurlijk, maar dan nog moet je overwegen of hun cure die pay waard is, en of het niet op een andere manier te realiseren is die wellicht goedkoper en/of beter is.

 

Trefwoord + woonplaats in de top 5 is vaak helemaal niet zo moeilijk, afgezien van veel aangeboden zaken en/of grote woonplaatsen. 250 euro per maand is dan eigenlijk best duur, op jaarbasis toch 3000 euro. Eerlijkgezegd denk ik dat dat vaak goedkoper aan te pakken is door eenmalig werk, eventueel met een follow up als je ooit weer uit de top 5 zakt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.