• 0

KvK lanceert een nieuwe website

Hebben jullie de nieuwe website van de Kamer van Koophandel al ontdekt?

 

Ik vind het qua uiterlijk stukken verbeterd!

 

Wat me vandaag opviel was dat oude links (ik vond http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=47482, hierachter zou iets over het ondernemingsplan moeten staan) niet meer werken. Lijkt me een flinke misser voor een site die vrij lang gedraaid heeft.

 

Hm ik lees dat ze dat zelf ook weten:

Wel is van heel veel pagina´s de url (ofwel het internetadres of de link) veranderd. Dat betekent dat links naar onze site die u in uw favorieten heeft staan mogelijk niet meer werken. U moet de pagina dan opnieuw opzoeken op de website en in uw favorieten zetten.

Blijf het een misser vinden.

 

Oh ja, als je zoekt op een bedrijfsnaam kun je niet op enter drukken, je moet op zoeken klikken...

 

Het handelsregister zelf is verder niet veranderd, nog steeds dat Courier lettertype... :P

 

Wat is jullie mening over de nieuwe site?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 1

0.00 uuit de lucht, of 02.00 uit de lucht, het zal altijd wel iemand niet uitkomen. Maar als je boodschappen gaat doen weet je toch ook dat je met openings en sluitingstijden te maken hebt.

 

Waarom denk je dat webwinkelen zo explosief groeit?

 

8 uur per dag een duurbetaald register onbereikbaar maken omdat je een paar mutaties moet bijwerken, dat zou nog te verdedigen zijn als het 1460 was en de monniken van het Klooster van Koophandel 's nachts alles zouden moeten overschrijven, maar anno 2007 slaat het nergens op. De KvK plukt elk jaar 137 miljoen euro van de Nederlandse ondernemers, spendeert dat aan luxe kantoren en cursussen "muziektherapie voor werknemers in de overgang" maar een database fatsoenlijk bereikbaar houden is teveel gevraagd.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Erg stom dat ze geen tabelletje hebben gemaakt wat die oude urls doorverwijst naar de nieuwe pagina.

 

Verder krijg ik een error bij het zoeken in het handelsregister (de meest nuttige functie van de site). Daarnaast zijn er allerlei kleine foutjes te merken, bijvoorbeeld in het menusysteem bij items met 2 regels etc.

 

Kort: Wha, niet echt een verbetering. Grafisch gezien wel wat frisser maar niet een top-update ofzo.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Nieuwe site kan me niet schelen maar laat ze eens zorgen dat het handelsregister 24 uur per dag bereikbaar wordt. Ook nu is het gewoon 8 uur per dag gesloten.

 

Nederlandse bedrijven betalen een godsvermogen om verplicht in dat register te worden opgenomen zonder dat daar iets tegenover staat, en zien dan ook nog eens dat dat register - omgerekend - ruim 120 dagen per jaar onbereikbaar is. Misschien dat de KvK eens een cursus internettijdperk moet gaan volgen.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk gebruik ik die site alleen maar voor het handelsregister, en dat dat snachts ontoegankelijk is vind ik ook erg uit de tijd. Ik vraag me eigenlijk sowieso af waarom dat het geval is...

 

Ik kan me best voorstellen dat dat dagelijks in de nachtelijke uren een keer wordt geupdate met actuele mutaties, maar waarom zoiets 8 uur moet duren blijft een raadsel. Voor zo'n update hoeft het eigenlijk helemaal niet down te gaan, en zeker geen uren.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in de afgelopen 3 maanden geeneen keer in het handelsregister kunnen kijken omdat ik juist na 12en pas actief bezig ben met dit soort dingen.

Ik vind het echt heel slecht geregeld. Als het per sé offline moet zijn dan kunnen ze dat ook wel na 2 uur ofzo doen.

www.soesannawerkt.nl

Bedrijfsondersteuning en personeelsbemiddeling.

 

Op 2 januari opening en website online!

Link naar reactie
  • 0

0.00 uuit de lucht, of 02.00 uit de lucht, het zal altijd wel iemand niet uitkomen. Maar als je boodschappen gaat doen weet je toch ook dat je met openings en sluitingstijden te maken hebt. Ik ken niet de agenda's maar ik kan me niet voorstellen dat je als je echt wat nodig hebt uit het handelsregister, in 3 maanden tijd daar niet even de tijd vrij voor kunt maken.

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0
Ik ken niet de agenda's maar ik kan me niet voorstellen dat je als je echt wat nodig hebt uit het handelsregister, in 3 maanden tijd daar niet even de tijd vrij voor kunt maken.

 

Daar heb je wel gelijk in. We hebben natuurlijk niet per se om 4 uur 's ochtends nú het handelsregister nodig (aanrader: Is 4 a.m. the new midnight?)

 

Maar met de voorgaande sprekers erger ik me aan de vanzelfsprekendheid waarmee oude gewoontes uit het COBOL/mainframetijdperk (de jaren 60) volkomen onnodig worden overgenomen in het hedendaagse RDBMS- en internettijdperk.

 

De eerste de beste bekwame ICT'er kon in de jaren 90 al met gangbare technologie 24x7 uptime van een database en website realiseren, dus waarom zou een professionele organisatie het niet kunnen in 2007? De mond vol over het belang van innovatie, maar zelf zo zitten prutsen. Bah.

Link naar reactie
  • 0

Grrr... dat oude url's niet meer werken is al heel irritant, maar de webserver van de KvK geeft geen 404 terug bij een 404 >:(

 

Een e-mail die ik hierover naar de KvK gestuurd heb legt het uit:

Geachte heer/mevrouw,

 

Ik wil een technisch probleem melden n.a.v. de recente vernieuwing van de website van de KvK.

 

Als we een oude url opvragen (bijvoorbeeld: http://www.kvk.nl/topic/topic.asp?topicID=554&SectieID=5) dan verschijnt een pagina met een duidelijke mededeling "404 - Pagina niet gevonden" en een uitleg. Hierin staat 404 voor de technische http-statuscode die aangeeft dat de gevraagde url niet bestaat (volgens de internetstandaard http://www.faqs.org/rfcs/rfc2616.html).

 

Maar ondertussen geeft uw web server in de technische communicatie met de client (browser) helemaal geen 404-statuscode, maar een "200 OK", die suggereert dat de pagina succesvol is teruggestuurd. Het gevolg is dat technische hulpmiddelen - zoals linkcheckers - niet doorhebben dat een link naar de KvK niet meer werkt. Daardoor zijn wij bijvoorbeeld niet in staat de vele dieplinks naar de KvK op onze ondernemerssite www.lancelots.nl aan te passen.

 

Wilt u zo vriendelijk zijn deze technische tekortkoming te verbeteren?

 

Hieronder ziet u de headers die uw server terugstuurt (met het programma wget op Linux). Hetzelfde is te constateren met de web developer extension in de browser Firefox.

 

$ wget -S http://www.kvk.nl/topic/topic.asp?topicID=554&SectieID=5

Resolving www.kvk.nl... 62.112.224.91

Connecting to www.kvk.nl|62.112.224.91|:80... connected.

HTTP request sent, awaiting response...

HTTP/1.0 200 OK

Date: Sat, 08 Dec 2007 11:35:31 GMT

Server: Microsoft-IIS/6.0

X-Powered-By: ASP.NET

Content-Length: 6320

Content-Type: text/html; charset=UTF-8

Expires: Sat, 08 Dec 2007 11:50:30 GMT

Set-Cookie: currentSection=; path=/

Set-Cookie: ASPSESSIONIDSSQQBQTS=KILHFFJAIDNLDKLCDPEOBLBC; path=/

Cache-Control: public

Vary: Accept-Encoding

X-Cache: MISS from asd1cc005.asp4all.nl

Via: 1.0 asd1cc005.asp4all.nl:80 (squid)

Connection: keep-alive

Set-Cookie: BIGipServerKVK_FailOver=34277898.20480.0000; path=/

 

--

Vriendelijke groet,

 

We zullen zien of er wat gebeurt. Tot nu toe is mijn ervaring met overheidsorganisaties dat het sturen van dit soort mails 0,0 effect heeft.

Link naar reactie
  • 0

Het is een stuk overzichterlijker geworden jammer dat het niet goed en stabiel werkt. :'(

 

De dienstverlening van de kvk vind ik zowiezo twijfelachtig.

Op de kantoren wordt je goed geholpen, maar laatst heb ik een folder besteld via de site voor €7,50 . 80% van de informatie stond al op de site en de folder stond vol met reklame.

www.nurture.nl, www.prijswijzer.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.