• 0

Nieuw idee: Overdekte bankjes met tussentafel

Hallo allemaal,

 

Ik heb naar mijn weten een nieuw idee bedacht, namelijk een overdekking voor (park)bankjes met een tussentafel. Ik heb ook verschillende variaties bedacht, verschillende afnemersgroepen en verschillende materialen waaruit het kan bestaan. Ik heb dus al een aantal dingen op papier staan, maar ik weet momenteel niet hoe ik verder moet!

 

Zou er een markt voor dit product zijn?

Welke mensen heb ik nodig om het idee verder uit te werken?

 

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden!

 

Groetjes Michael

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vind het wel een grappig ding, doet me een beetje denken aan een treincoupe. Voor parken en dergelijke is het denk ik niet geschikt, lijkt me een ideale slaapplaats voor zwervers, en overdag ook een mogelijke schuilplaats voor straatrovers en ander gaies.

 

Maar misschien zijn ze ook wel leuk voor bijvoorbeeld horeca, standtenten of cafe/restuarants met een andere 'buiten' plaats. Dan zit je bij een spat regen toch net wat droger en uit de wind - vooral handig voor de randjes van het buitenseizoen?

 

Misschien ook nog wel een markt als dat rookverbod voor horeca er komt, kacheltje erin en je kunt gezellig borrelen in zo'n ding op de binnenplaats.

Link naar reactie
  • 0

Ik zag zoiets een paar jaar geleden in Hongarije bij tuincentra.

Daar hadden ze gewoon een houten dakje boven de bekende tuinbank/tafels gemaakt. Bij die uitvoering heb je wel zicht rondom.

 

In gemeentelijke parken zal het ook vandaal bestendig moeten zijn, lees vuurvast en dat wordt het al snel beton. Verder lijkt het mij een vrij windgevoelige constructie.

Ik denk alleen dat het net zoals mijn voorgangers al zeggen al snel plekjes worden waar dingen gebeuren die je liever niet in een park ziet gebeuren.

Link naar reactie
  • 0

Ziet er leuk uit!

 

Is inderdaad een ideale borrelplek. Eigenlijk moet het ding ook nog kunnen draaien om z'n middelpunt zodat de wind niet aan de zijkant er in slaat ;)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Het zou wel "doorzichtig" moeten zijn, niet voor parkjes maar meer voor horeca gelegenheden en privé gebruik en verplaatsbaar - dus licht-.

 

Je zou er misschien wel wat mee kunnen maar eerst even marktonderzoek doen denk ik.

Kijk even rond bij horeca-gelegenheden. Als je mogelijkheden ervoor ziet dan kun je het ook makkelijk verkopen. Een verkooppraatje moet natuurlijk wel logisch zijn anders verkoop je niks.

 

 

www.soesannawerkt.nl

Bedrijfsondersteuning en personeelsbemiddeling.

 

Op 2 januari opening en website online!

Link naar reactie
  • 0

Het zou wel "doorzichtig" moeten zijn, niet voor parkjes maar meer voor horeca gelegenheden en privé gebruik en verplaatsbaar - dus licht-.

 

Dat kan wel eens tricky zijn. Als ik het ontwerp zo zie is het een ding dat behoorlijk wat wind vangt, dus lichtgewicht geeft geheid problemen.

 

Voor tijdelijke plaatsing in horeca en dergelijke hoeft wat gewicht verder geen probleem te zijn - je lepelt ze zo op met een heftruck en kunt ze gestapeld opslaan.

Link naar reactie
  • 0

Het zou wel "doorzichtig" moeten zijn, niet voor parkjes maar meer voor horeca gelegenheden en privé gebruik en verplaatsbaar - dus licht-.

 

Dat kan wel eens tricky zijn. Als ik het ontwerp zo zie is het een ding dat behoorlijk wat wind vangt, dus lichtgewicht geeft geheid problemen.

 

Voor tijdelijke plaatsing in horeca en dergelijke hoeft wat gewicht verder geen probleem te zijn - je lepelt ze zo op met een heftruck en kunt ze gestapeld opslaan.

 

In dat geval vallen particulieren dus al af.

En dan zou je het dus alleen bij horecagelegenheden moeten proberen die daadwerkelijk gebruik van een heftruck kunnen maken.

 

Al met al een slecht plan dus.

 

Of er moet een beperkte doelgroep gekozen worden en dan alles naar hun wensen aanpassen. In dat geval maak je de producten duurder maar wordt het door de mogelijkheden voor reclame op de "bankjes" wel wat betaalbaarder. De koper kan er weer wat geld aan verdienen.

www.soesannawerkt.nl

Bedrijfsondersteuning en personeelsbemiddeling.

 

Op 2 januari opening en website online!

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties. Ik zat zelf ook al te denken aan particulier gebruik. Gebruik in de horeca, zodat mensen afgezonderd zitten, gebruik op beursstands etc. Het lijkt me het beste als ik met die mensen ga praten. Materiaalkeuze is denk afhankelijk van de markt die je kiest. Hout, plastic, beton, ijzer, bij elkaar geperst oud papier. Je kan het zo gek niet bedenken. Ik had zelf ook al gedacht aan een soort van draaischijf eronder , vanwege verschillende windrichtingen. Nogmaals bedankt.

Link naar reactie
  • 0

Misschien ook aardig om er hufterproof (denk aan de bushokjes) wifi,

audio, en bv rgb led verlichting in dubbele wand op te nemen?

Leuke meetingpoint voor op een beurs?

Eyecatcher eenvoudig snel en doelgericht te plaatsen.

Leuk ding ik zou het verder uitwerken..

 

succes en gr...

Link naar reactie
  • 0

Als je zoiets aan particulieren verkoopt is niet alleen het gewicht een mogelijk probleem, maar ook de omvang. Misschien zou je zoiets dan in delen moeten leveren zodat het nog in een forse auto of normale aanhanger past. Misschien ook iets waarmee het aan de grond genageld kan worden, dan kan het lichter zijn zonder risico op wegwaaien.

 

Mogelijkheden en suggesties genoeg ;)

Link naar reactie
  • 0

Je zou kunnen denken aan een modulair systeem, waarbij zijwanden, bodem en dak ( en evt. tafelblad) uit dezelfde elementen zijn opgebouwd, hetzelfde geld dan voor de 4 hoeken.

De bankjes kunnen evt. ook uit de platte of gebogen delen worden opgebouwd.

 

als particulier zou ik hem niet zo snel kopen, als het lekker weer is ga je buiten zitten, regent het ga je binnen zitten.

horeca was al wel genoemd, maar nog niet specifiek (horeca op) festivals.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Die kist zal wel een vogelhuisje zijn gezien het gaatje erin ::)

 

Overigens vind ik het niet verbazend dat er al soortgelijke dingen zijn, 2 bankjes, een tafeltje en een dakje erboven is natuurlijk iets dat in de prehistorie ook al gebouwd is. Maar dat doet er verder niet zoveel aan af, zolang het maar een fraai product wordt... kunnen verplaatsen als 1 stapelbare unit blijft sowieso een pluspunt, zie ik met dat prieeltje uit pieterburen nog niet lukken ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.