• 0

Een eigen Computer WebWinkel?

Ik wil samen met mijn broer graag samen een WebWinkel beginnen.

Ons idee was eerst om computers te verkopen. Maar wij vragen ons af is er nog veel vraag naar? Of kunnen wij beter iets verkopen in de richting van Eletronica zoals TV's MP3 spelers, noem maar op.

En daarnaast vragen wij ons af wat moeten wij allemaal regelen als wij dit willen starten?

Inschrijven bij KvK?

Aangeven bij de Belastingsdiesnt?

En waar kunnen wij het beste onze producten weghalen? (Bij gewoon een andere computer "webwinkel" of waar anders?)

 

Alvast Bedankt,

Martin & Jan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou niet zomaar bij een andere webwinkel inkopen, dan heb je relatief weinig marge. Je kan beter inkopen bij een groothandel.

 

Wat hebben jullie al onderzocht? Je vraag is eigenlijk: Ik wil een handeltje beginnen. Je weet:

- webshop

 

Je weet niet

- wat voor handel

- waar haal je die handel vandaan

- aan wie ga je die handel slijten

- etc.

 

Als je een beginnetje maakt van een businessplan zal je wellicht wat meer inzicht krijgen in je eigen ideeën en plannen zodat je wat meer concrete vragen kunt stellen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Computers, TV's en MP3-spelers zijn nu net producten die je al in heel erg veel webshops ziet. En dan zijn er nog de vergelijkingssites waar consumenten een overzicht krijgen van de aller-, aller-, allerlaagste prijzen. De vraag is of je je daar in wilt storten.

 

Ik zou proberen om juist een product te vinden dat nog niet in grote getale op het net te vinden is. Iets waarvan je denkt: dát zou nu eens via internet te koop moeten zijn. Dat is natuurlijk wel makkelijker gezegd dan gedaan. ;D Het mooiste zou zijn om een product of dienst te vinden waar je al affiniteit mee hebt, bijvoorbeeld in je werk of hobby.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Zoek een product waarop jíj een toegevoegde waarde kan leveren. Waarom zou ik dat product bij jou kopen en niet bij een ander.

Dat is in mijn ogen de omslag tot koop.

 

Ik verkoop o.a. computers. Men kan deze bij mij bestellen en ik zorg dat deze thuis afgeleverd en aangesloten wordt. De koop is pas rond als de computer werkt. Kost de klant iets meer maar levert hem/haar ook veel op.

 

Bepaal je USP dus, waarop kan jij een toegevoegde waarde leveren.

Link naar reactie
  • 0

Op hardware valt zó weinig te verdienen dat ik je sterk afraad om er überhaupt mee te gaan beginnen. De concurrentie is daarnaast ook nog eens erg hevig, en als webshop zijnde kan je eigenlijk alleen door middel van een scherpe prijsstelling onderscheiden ten opzichte van de concurrentie.

 

Mijn advies: laat hardware links liggen, en ga op zoek naar andere producten waar al geen duizenden webshops van zijn (zie www.tweakers.net/shopsurvey) en verdien daar een leuk zakcentje mee.

www.2hd.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.