• 0

deelneming in een onderneming, doe ik dat prive of vanuit mijn huidige BV?

Beste Lezers,

 

Ik ben nieuw op kullie site en hoop dat een van jullie mij een beetje op weg kan helpen.

 

Vraag:

 

Ik krijg voor een geleverde dienst een 25% aandeel in een nieuwe BV !

 

Is het beter om deze aandelen in prive te nemen of in deze nieuwe Bv te participeren met mijn huidige VB.

 

Welke valkulen zijn er: als als de nieuwe BV verlies draait, ben ik 25% medeverantwoordelijk voor het verlies e kan ik dan in het slechtste geval mijn huis moeten verkopen om geld te genereren, of valt dat mee omdat het een Bv is. en heb ik gewoon geen divident uitkering , dus levert het per saldo niets op, meer op de fites van "als er winst is komt er een stukje naar mij toe, als er geen winst is, heb ik natuurlijk pech gehad!

 

En nu mijn brandende vraag is het verstandig om vanuit mjn bestaande Bv te participeren in deze nieuwe BB, heb ik dan kans da mijn huidige Bv last heeft van de participatie in de nieuwe alds deze geen winst gaat genereren, kan mijn huidige BV dan op de fles gan?

 

Grot dilemma voor mij!

 

wie bied hulp???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Behalve als er sprake is van onbehoorlijk bestuur of borgstelling, is je risico beperkt tot wat je er in gestoken hebt, dus wat je voor de aandelen hebt betaald, of eventueel aan de BV hebt uitgeleend.

 

Als je toch al een BV hebt, zou ik die de aandelen laten kopen. Mocht er dividend uitgekeerd worden, hoef je daar niet direct belasting over te betalen, omdat het dan in je holding terecht komt. Hetzelfde geldt voor latere verkoop: winsten zijn dan niet (direct) belast, omdat deze in de holding terecht komen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.