• 0

ondernemen in buitenland & btw

Ik heb een vraag voor mensen die ervaring hebben met belastingheffing in buitenland .

 

Ik heb een bedrijf in Nederland dat Formule 1 reizen verkoopt. Bijvoorbeeld en reis naar de grandprix van Spanje. Ik koop de kaarten voor de Grandprix in het buitenland en laat ze dan naar Nederland vervoeren en verkoop ze in Nederland door aan mijn klant. Of ik koop de kaarten op internet van een spaanse firma en ik laat ze daar in hotel in spanje bezorgen. Ze komen dan niet in Nederland Ook boek ik een hotel voor de klant bijv in Spanje dit hotel zet ik meteen op de klant zijn naam. En ik koop een vliegticket en die zet ik meteen op de klant zijn naam. Moet ik dan btw betalen over deze producten? En zoals ik het nu doe moet ik wel btw betalen over de kaarten als ik ze naar nederland laat bezorgen kan ik die Btw terugvragen?

 

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen.

 

[titel aangepast - mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maak als basis de vliegreis dan is alles wat er ook bij komt het 0% btw tarief

 

Maar de kaarten die ik Spanje koop daar moet ik wel Btw over betalen kan ik dat nog terugvorderen.

 

En om winst te maken breng ik dus bemiddelingskosten in rekening moet ik over die bemiddelingskosten Btw en inkomstenbelasting betalen?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.