• 0

VOF (samenwonende) partner moet mee??

Hallo mensen,

 

Ik ben helemaal nieuw in het ondernemen, en zo ook op dit zeer informatieve forum! Wij (ik en mijn zus) willen een winkel beginnen. Nu is het volgende, een VOF lijkt ons de beste keuze maar heb het idee dat we "verkeerd geïnformeerd" zijn. Er werd ons gezegd dat de partners (haar vriend, mijn vriendin) ook moeten meetekenen.

 

Iemand anders laat weer weten dat alléén de partners die een samenlevingscontract hebben hoeven mee te tekenen... Mijn zus en haar vriend hebben geen samenlevingscontract, ik wel...

 

Waarom nou deze vraag? Ik heb liever niet dat onze partners meetekenen, dit om prive redenen, maar ben nu door alle verschillende reacties de draad een beetje kwijt.... Hoe zit het nu écht?

 

Alvast bedankt voor de reacties!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is precies ook mijn vraag erachter... als mede eigenaar zou onzin zijn anders waren de "partners" wel lid van de vennoot. Dit is dus absoluut niet de bedoeling. De persoon die ons dit vertelde gaf de indruk dat de "partners" moesten meetekenen als zijnde "stel dat er wat gebeurd"...

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Volgens mij hoeven partners niet mee te tekenen, zeker niet als er geen contract is.

Mocht je nu wel een contract hebben kan ik me voorstellen dat de bank zou kunnen vragen om het mee-tekenen zodat ze hun centjes veilig stellen.

Ook bij een VOF is zakelijk en prive niet gescheiden dus kan me het van de bank bedenken.

 

Zelf ben ik een eenmanszaakje begonnen en dat gaat prima zonder mee-tekenen van mijn partner, maar daar heb ik dan ook geen contract of zo mee, en ik kon alles zelf financieren.

 

Succes!

 

Karen Dam

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 71 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.