• 0

hoeveel eigen vermogen verwacht bank?

Ik wil een onderneming starten en financieren.

De verwachte bruto omzet word het eerste jaar 250k en tweede jaar 350k.

 

-Ikhuur t pand

-Start een stabiel bedrijf(aantoonbaar door branchecijfers).

-Marktvraag is groter dan aanbod (ook aantoonbaar)

-Marktvraag zal in toekomst groeien.

-Zakelijk verbruik is ong. 10% v.d. omzet

-Oveige kosten ong. 50% v.d. omzet

-Totale investeringis ong.200k

Waarvan 30% voor verbouwing

30% voor inrichting,inventaris,installaties.

40% voor borg,promotie,aanloopkosten e.d.

-Draag verantwoording samen met mijn levenspartner/vriendin.We zijn schuldvrij.

-Ik steek zelf ong. 15k aan spullen,meubilair en andere bedrijfsmiddellen in onderneming.

 

Ik heb totaal geen solvabiliteit.

 

Hoeveel inbreng van eigen vermogen zal een bank ongeveer van mij eisen?

 

Als ik de verbouwing gratis door mijn familie laat doen,is dat dan ook eigen vermogen?

 

Sta ik veel sterker als ik veel meer bedrijfsmiddellen van mezelf erin steek of kijkt een bank daar niet naar?

 

[titel aangepast- mod]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat ik weet is dat normaal gesproken een bank niet veel meer dan 2/3 deel investeert. Dus als je of meer kan investeren of via failie of wat dan ook een achtergestelde lening kan krijgen heb je meer kans bij de bank.

 

Maar zeg nooit nooit, misschien heb je het ei van columbus en zijn ze happig (weinig kans :-\) of misschien zit je in een hele labiele en grillige markt en willen ze bij lange na niet 2/3 investeren.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,bedankt voor je reactie.

 

We verwachten het eerste jaar een omzet te hebben van 250k en het tweede jaar 350 k.

 

We hebben geen financiering nodig voor debiteuren of grondstoffen,maar wel voor de btw.

 

We hebben zelf ongeveer tussen de 25 en 35k eigen vermogen in geld en ongeveer 15k in bedrijfsmiddellen.

 

De branche is heel zeker en stabiel,gaat bijna nooit failliet.

Link naar reactie
  • 0

Omzet is leuk maar Ivo vroeg om het verwachte resultaat. Het maakt natuurlijk wel uit of je van die 300k omzet € 1000,- winst overhoudt of dat er € 100.000,- winst op het einde vermeld mag worden.

 

Je moet het gewoon zo zien, de bank moet er vertrouwen in hebben dat jij genoeg geld gaat verdienen om hun lening en de rente te betalen. Dus bekijk ook hoelang je denkt het geld nodig te hebben en wanneer je het terugbetaald wil hebben. Is dat in 5 jaar of in 15 jaar

Link naar reactie
  • 0

Vul het financiele deel van een ondernemingsplan in en kijk hoe je ervoor staat.

De bank wil dat je rond de 30% erin steekt. Als je geld nodig hebt voor verbouwingen en het uiteindelijk gratis voor elkaar krijgt dan telt dat ook als inbreng.

 

Gebruik vooral in het begin veel van je eigen spullen. Je oude pc, printer etc etc.

www.soesannawerkt.nl

Bedrijfsondersteuning en personeelsbemiddeling.

 

Op 2 januari opening en website online!

Link naar reactie
  • 0

De eerste stap is het opstellen van een degelijk ondernemingsplan met liquiditeitsprognose en SWOT-analyse (sterke/zwakke-punten) bij voorkeur opgesteld door een goed accountantskantoor. Kost wel wat, maar dat weet de bank meteen dat je serieus bezig bent.

 

Probeer ook wat geld los te krijgen van familie/vrienden. BeIeggingen in durfkapitaal bieden interessante fiscale mogelijkheden.

 

Succes,

 

Odeon

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Als ik uit eigen ervaring spreek (hoewel ik een bestaand bedrijf overnam waarbij de bank eistte dat de vorige eigenaar een schuld van de B.V. accepteerde i.p.v. volledige vrijmaking).

 

-Allereerst gaat het om jezelf (uitstraling, kennis, kunde, inzet)-

Goed bedrijfsplan

-4 Banken afstruinen (misschien veel maar je krijgt vaak goede adviezen)

In mijn geval attendeerde een bank mij op een goede accountant zodat het een driemanschap (acc/bank/ik) werd dat klikte en enthousiast bleef.

-Géén enkele bank gokt dus of je zorgt voor eigen geld of overweeg (maar dat geeft een bank ook wel aan) een overheids(starters)krediet waardoor het risico voor de bank minder wordt.

-Als je een investor zoekt, vraag het dan eerst na bij je accountant of bank, zij kennen vaak wel de juiste mensen die aansluiten bij jouw ideeën.

Probeer dat zoveel mogelijk te voorkomen, zij doen het niet voor niets en na 5 jaar (en als je bedrijf hopelijk goed draait) zullen ze er vaak weer uitstappen en dan met je willen afrekenen tegen de bedrijfswaarde. Niemand stopt zuurverdiende centjes in een project wat jij leuk vindt, het rendement moet hoog zijn voor hen en vaak wil men een behoorlijke inspraak.

Vwb de bank moet je oppassen dat je direct een goede financieringsovereenkomst sluit waar je een lange tijd mee vooruit kan. Uit ervaring weet ik dat, indien je na verloop van tijd meer geld nodig hebt (al is het maar een overbruggingskrediet), men je een geheel nieuw financieringsvoorstel voor de neus legt waar je ook met je Holding en privé voor moet tekenen..... net op een moment dat je het geld écht even nodig hebt! Dan hang je .........

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 116 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.