Jump to content
petratje
Verberg

Winst uit eigen onderneming of overige werkzaamheden als in loondienst

vraag

De BV is net opgezet alleen nu is voor de verklaring arbeidsrelatie een keuze nodig.

Het gaat om 2 verschillende beroepen;

Webdesigner(loondienst 40upw)

Dj/producer(BV 20u per week)

Ik verneem graag meningen hierover; op de belastingsite lijkt het toch onder overige werkzaamheden te vallen alleen lijkt dit tevens beroepsgerelateerd te zijn..

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
  • Rate this answer

Welke keuze bedoel je? Op het VAR-aanvraagformulier worden een stuk of 20 vragen gesteld.

Bij een BV gaat het overigens om een VAR-DGA, niet om een VAR-WUO/-winst.

Dus eigenlijk ben ik al helemaal verkeerd begonnen?(deze keuze werd mij aangeraden bij de kvk)

• 0
  • Rate this answer

Het spijt me, maar ik kan je niet volgen. Je hebt nog niet verteld over welke keuze je het precies hebt en ik weet ook niet waarmee je bent begonnen en waarom dat verkeerd zou zijn. Probeer je vraag ajb eens vanaf het begin en stap-voor-stap uit te leggen.

• 0
  • Rate this answer

Het spijt me, maar ik kan je niet volgen. Je hebt nog niet verteld over welke keuze je het precies hebt en ik weet ook niet waarmee je bent begonnen en waarom dat verkeerd zou zijn. Probeer je vraag ajb eens vanaf het begin en stap-voor-stap uit te leggen.

In het VAR-aanvraagformulier komt de vraag naar boven waaruit de inkomsten worden gehaald;

winst uit onderneming:

inkomsten uit dienstbetrekking;

resultaat uit overige werkzaamheden:

werkzaamheden voor rekening en risico van uw vennootschap (grootaandeelhouder).

Normaliter zou ik verwachten dat dit net als met freelancers onder WUO zou vallen. Op basis hiervan heb ik ook mijn var 2007 2008 uitvangen, gisteren kreeg ik opnieuw post van een lokaal belastingskantoor waarin ik dezelfde keuze nog een keer aan moest geven, hierna begon ik te twijfelen of het geen resultaat uit overige werkzaamheden moest zijn.

• 0
  • Rate this answer

In het VAR-aanvraagformulier komt de vraag naar boven waaruit de inkomsten worden gehaald

Er zijn twee vragen die hierover gaan: 2b en 2c, en die vragen iets anders. Welke is het probleem?

Normaliter zou ik verwachten dat dit net als met freelancers onder WUO zou vallen.

Maar je verricht de werkzaamheden toch vanuit een BV? Of heb ik dat verkeerd begrepen?