• 0

Import uit China

Hallo allemaal,

 

Ik heb met een aantal medestudenten een project op school genaamd student company. Wij moeten een bedrijf opstarten en alles doorlopen wat in een normaal bedrijf ook aan de orde komt. Wij willen een product gaan inkopen bij een bedrijf in China. Wij zijn er al achter dat het niet zo heel makkelijk is maar er komt schot in.

 

Er is contact opgenomen met Kamino voor het transport. Wij willen het met het vliegtuig laten komen omdat wij maar tot Mei de tijd hebben voor de verkoop en als we het met de boot laten komen dan zijn we weer 6 tot 8 weken verder. Alleen is het vliegtuig te duur voor ons. Dilemma dus. Heeft iemand hierover wat tips hoe wij dit heel goedkoop kunnen doen en snel.

 

Wij hebben dus een bedrijf gevonden in China. Het bedrijf heet Wisdom toys Co. Ltd. Voor ons is het vooral de vraag of dit wel een echt bedrijf is en hoe wij dit kunnen checken. Wij willen namelijk niet opgelicht worden. Ik las hierover namelijk een aantal negatieve berichten in de pers.

 

Wij hebben niet veel verstand van importeren, alle tips zijn dan ook van harte welkom.

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Je weet dat "Toys" uit China bijna besmet klinkt momenteel? In de havens staan (volgens ingewijden) zo'n 240 containers met speelgoed te wachten op goedkeuring i.v.m. mogelijke schadelijke stoffen. Maar even los van dat:

 

-December is dé maand voor speelgoed, Jan. en Feb.kun je vergeten dus een spannende tijd voor je.

-In dat geval is zeevracht een betere optie

-Samples opvragen en laten testen want je hebt goedkeuring nodig!!

-Ik las een interessant artikel over vervoer per spoor.... Klinkt misschien vreemd maar het zit er als 3e optie aan te komen las ik in Financial Times. Er gaat al computerappratuur vanuit Sjanghai via Rusland en Praag naar West-Europa. Iets duurder dan zeevracht maar 18 dagen korter in tijd. Weer goedkoper dan luchtvracht.

 

Succes!!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.