• 0

DGA met minderheidsbelang in Holding

Ik ben voor 33,3% aandeelhouder van een Holding BV. Samen met mn compagnon (66,66% aandeelhouder) hebben wij een werk BV in 'eigendom'.

 

Nu is mijn vraag:

beiden zijn we DGA en direkteur in loondienst van de werk BV. Is het 'normaal' dat afgezien van de verdeling van winsten/verliezen, degene met het grootste aandeel ook de meeste privileges heeft/krijgt?

 

Hiermee bedoel ik: hogere saliering, 2 auto's op de zaak i.p.v. 1, etc.

 

Alvast bedankt voor de reaktie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat hoeft uiteraard niet per sé, dat is afhankelijk van wat je afspreekt/afgesproken hebt. Stel dat je een investeerder krijgt voor 25% van de aandelen, dan hoeft die echt geen auto voor zijn aandeel in het bedrijf hoor :)

 

Het ligt er dus aan wat je op papier hebt staan voor wat betreft de rechten die aandelen je verschaffen.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Jeroen voor je snelle reaktie.

 

Maar waar het mij om gaat(ervan uitgaande dat er geen bijzondere restricties zijn vastgelegd) is dat er buiten de verdeling van de aandelen (33,3 om 66,66) mijn persoon een ontzegging kan worden gedaan voor bepaalde aanschaffingen met als mogelijk argument dat ik daar geen recht op zou hebben gezien mijn aandeel in de zaak.

 

Moet ik gezien mijn minderheidsbelang zonder meer genoegen nemen met een dergelijk argument of staat dit normaal gesproken buiten een dergelijke aandelenverdeling ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.