• 0

Een russisch bedrijf in NL beginnen?

Beste Higherlevel leden,

 

Na veel gezoek ga ik mijn vragen maar even aan jullie stellen....

 

De oom van mijn vriendin uit Rusland heeft een goedlopend bedrijf in Sint Petersburg. Hij heeft een goed product wat in Nederland nog niet op de markt is. Na veel gepraat en overleg willen wij dit product gaan produceren in Nederland en dus ook hier op de markt brengen.

 

De productie zal ook voor de export gaan draaien. (Duitsland en misschien ook nog wel Rusland...)

 

Hoe kan ik dit nou het beste aan gaan pakken? Heb eerlijkwaar, al de documentatie van kvk al doorgenomen... Is het verstandig om een VOF te beginnen of toch een BV?

 

Is er nog een andere mogelijkheid, omdat het bedrijf al bestaat in Rusland?

 

Hoop dat ik het een beetje redelijk heb kunnen uitleggen en zie jullie antwoorden tegemoet.

 

Alvast heel erg bedankt!

Ochen Ochen Spacibo(me russisch is nog niet ju van het:-)

 

 

Met vriedelijke groet,

 

Erwin

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Erwin,

 

Je begint dit topic met de mededeling wat jullie van plan zijn en vervolgens vraag je als donderslag bij heldere hemel welke rechtsvorm hiervoor het meest geschikt is. Om die vraag te kunnen beantwoorden is toch echt meer informatie nodig, in het bijzonder voor wat betreft de basis voor de samenwerking. Op welke basis zal de samenwerking vorm moeten krijgen en wat zijn hierbij de uitgangspunten?

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste, bedankt voor de snelle reacties.

 

Ok importeren zou kunnen, maar er zijn capiciteitsproblemen in Rusland en het is in Sint petersburg moeilijk om een goede locatie te vinden. Vandaar het direct produceren in Nederland. Naar de Nederlandse normen qua regelgeving, HACCP en dergelijke wat er bij komt kijken om een voedselwaar te produceren.

 

Wel, zoals ik dus net heb vermeld het gaat om voedselwaar.

 

Sorry dat ik zo met de deur in huis val qua ondernemingsvorm... Financieel zal het door de oom worden gefinancieerd en er zal dus ook een winstverdeling komen van ommernabij de 40/60.

 

Ik zal de zaak gaan leiden en als het een VOF zou worden zouden we dus beiden vennoot worden. Ikzelf kies liever voor een vorm met rechtspersoonlijkheid bijv. BV.

 

Aangezien er in 2008 veranderingen zullen worden aangebracht en hoogstwaarschijnlijk de eisen voor het opstarten van een BV worden versoepeld (geen €18000 meer).

 

In maart zal de kogel door de kerk gaan en zal er worden beslist of we van start gaan. (heeft te maken met een potentieele klant uit Duitsland).

Het is natuurlijk iets zekerder beginnen als er al een grote afnemer zou zijn.

 

Zie jullie reacties graag tegemoet.

 

ps: Moeten we ten alle tijde een nieuw bedrijf opstarten?

Link naar reactie
  • 0

 

Het is natuurlijk iets zekerder beginnen als er al een grote afnemer zou zijn.

 

 

Kan je niet met producten uit Sint Petersburg de boer op? Wimm Bill Dann (gigantische Russische zuivelproducent) stond een paar jaar geleden met sappen op de Huishoudbeurs. Die hebben ook een vestiging in Nederland - al heeft dat waarschijnlijk meer met inkoop van zuiveltechnologie en -kennis te maken. Zijn er contract manufacturers met goede connecties in retail?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Om het in rusland te gaan produceren wordt op dit moment een beetje lastig door de capiciteitsproblemen gepaard met weinig Vrijstaande panden. In SInt Petersburg dan natuurlijk. Aangezien de zakenwereld in Rusland nog niet echt met het vertrouwen van mensen werkt... Veel diefstal en oplichting. Wil hij dan ook niet Sint petersburg uit. Kan die het toch nog onder controle houden. Je moet er maar zin in hebben om 4 productie panden onder controle te houden.(in je eentje)

 

Ik wil hier in Nederland en Duitsland geen product in de supermarkt zien liggen waar alles op in het russisch staat. Het is ook beter exporteren vanuit een EU land dan vanuit Rusland.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.