• 0

Ondernemen op de Noordpool?

 

Een Harald van Rheenen uit Amerongen heeft een claim gelegd op de Noordpool. Als het ijs voldoende gesmolten is, wacht daar een fortuin aan mineralen en andere delfstoffen. Hij is de eerste persoon die zo'n claim heeft, maar Rusland, Denemarken, Canada en de VS proberen zich dat laatste stukje wereld ook toe te eigenen.

 

Voor 15 euro kun je een aandeel klopen in deze claim.

 

Ik ga binnenkort eens bellen over alle horeca-rechten op de Noordpool, want als die goldrush eenmaal begint wil ik op de voorste rij zitten met m'n eigen saloon annex hotel (elke vrijdag topless ijsberen).

 

Maar is het geen idee om die pool onder de hoede van een VN te plaatsen, en alle inkomsten uit exploratie en exploïtatie aan te wenden voor UN-projecten?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik las het stukje net ook. Tsjaaa waar mensen al geld in zien. Probleem is alleen dat de kans die meneer de claim wint en dus schatrijk wordt samen met zijn "investeerders" erg klein is.

 

Ik vind jou idee van de VN een veel beter idee!

"The Best Way To Predict The Future Is To Invent It"

Link naar reactie
  • 0

Gisteren had ik een berichtje geplaatst -- dat ik later weer heb weggehaald -- waarin ik zei dat ik erover zat te dagdromen een eigen staatje te stichten in de Atlantische, Indische of Stille oceaan.

 

Dit is hier een reactie op:

 

 

Zie Sealand.

 

Ja, gisteren heb ik hier over gelezen op Wikipedia. Dit stelt weinig voor.

 

Ik ben er eigenlijk ook niet meer zeker van of het nodig is een eigen staat te stichten. Ik wil een soort van drijvend en verplaatsbaar eiland maken, dat nu weer eens in de buurt van Japan ligt, en dan weer eens voor de kust van Zuid Amerika.

 

En dan wil ik dan niet gebonden zijn aan wetgeving van welke staat of organisatie dan ook -- en ik wil vooral geen belasting betalen. Als ik dan een eigen staatje sticht heeft dat wellicht het meeste allure.

 

Ik heb me hier niet genoeg over ingelezen, maar het lijkt me dat als ik dat eiland buiten de territoriale wateren van 12 zeemijlen en buiten de exclusive economic zone van 200 zeemijlen, en buiten het continentaal plat in internationale wateren laat drijven, ik dan niet ben gebonden aan wetgeving van welke staat dan ook. Behalve van die staat waar ik burger of bewoner ben.

 

Dan is echter het probleem dat het eiland geen vast grondgebied heeft, wat volgens mij wel een vereiste is om als een staat aangemerkt te kunnen worden. En soms wil ik dan wel binnen die grens van 200 en 12 zeemijlen komen om handel te drijven.

 

Een optie is dan misschien een moedereiland te maken dat zich niet verplaatst, en andere eilanden de wereldbol over te laten drijven onder de vlag van dat moedereiland.

Ideas worth spreading op Ted Talks, zie ook Change This.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.