• 0

Strategie voor innovatief Webwinkel concept.

Al 2 jaar loop ik rond met een leuk internetconcept (webwinkel) wat heel innovatief en eigentijds is. Sinds vorige jaar heb ik gesprekken met investeerders die allemaal even enthousiast zijn om te investeren.

 

Maar ik ben er tot nu toe niet op ingegaan omdat er weinig geld nodig is om te starten.

 

Maar dan begin ik wel klein. Mocht het niet lukken heb ik geen zware verliezen, (wat ik wel zou hebben als ik geld leen om het groots aan te pakken)

 

Ik weet niet of dit de beste methode is om succesvol te worden (en te blijven)

 

Het concept is afhankelijk van de marketing eromheen om het interessant te maken voor de klant (o.a. merknaam, uitstraling, promotie) en pas daarna zal de klant merken wat voor techniek erachter zit en wat voor mogelijkheden het product biedt.

 

Mijn vraag is:

 

Zal ik klein beginnen (met eigen geld), en het gooien op het feit dat het product zichzelf wel verkoopt. (En simpel beginnen met de website, promotie e.d.)

 

Of zal ik met een investeerder in zee gaan, en de marketing gelijk goed aanpakken, een professionele website eromheen bouwen, en hopen dat het op die manier gelijk goed bij de klant aankomt?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat een vaag verhaal...waarom ben je niet allang begonnen? Heb je al een businessplan geschreven? Heb je inkomen nodig gedurende de eerste maanden? Heb je financiering van bijvoorbeeld voorraad nodig? Wat kun je zelf?

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Het komt natuurlijk regelmatig voor dat een product zichzelf verkoopt. Alleen ik weet niet wat voor product je wil aanbieden. Ik zou kiezen voor een professionele website en de marketing goed aanpakken. Vaak is het ook zo dat investeerders veel mensen kennen. Hierdoor kun je snel met mensen in contact komen waar je het product aan kunt verkopen.

Link naar reactie
  • 0

Wat een vaag verhaal...waarom ben je niet allang begonnen? Heb je al een businessplan geschreven? Heb je inkomen nodig gedurende de eerste maanden? Heb je financiering van bijvoorbeeld voorraad nodig? Wat kun je zelf?

 

Mijn excuus als mijn vraag "vaag" bij jou overkomt.

 

Persoonlijke omstandigheden hielden mij tegen om mijn bedrijf te beginnen. Naar mijn mening moet je voor de 100 % gaan, anders kan je het volgens mij vergeten. Die 100% had ik niet kunnen geven. Nu wel. Bussines plan, (kleine) marketing onderzoek heb ik al. Evenals de "technische geraamte" van de website (functioneel al operatief).Wat de useability betreft moet er nog aan gesleuteld worden. De website is technisch gezien een hoogstandje (maar moet voor de klant toch simpel te gebruiken zijn.) Daar ben ik nog mee bezig.

 

Uieindelijk moet het live gaan, en dan is de winkel "open" , maar kennis betreft merknaam, uitstraling en hoe het bij de klant overkomt (en dus overtuigd om serieus een kijkje te nemen) is bij mij gering.

 

Dat moet dus nog toegepast worden (ik heb al een idee hoe ik het wel maar moet weet ik niet)

 

Zal ik meer geld sparen om een derde partij in te schakelen om dat voor mij te laten doen of zal ik doorgaan op huidige voet en de branding van mijn bedrijf zelf verzorgen en de nodige kennis uit boeken halen en direct toepassen?

 

*Het bedrijf kan gerund worden zonder dat ik er winst op maak (dus de eerste 6 maanden heb ik geen inkomen nodig

*Voorraad is al gefinancieerd door mijzelf

 

Ik verkoop een produkt via het internet. De klant kan dat produkt naar zijn eigen smaak aanpassen voordat hij het besteld.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je klein kan beginnen zonder je product en imago te verprutsen, waarom zou je dat dan niet doen? Heb je een proof-of-concept waarmee je desgewenst altijd nog kan opschalen, alleen weet je zo beter wat wel en niet werkt.

 

Ik ben dus bang dát ik het verpruts, omdat ik misschien de verkeerde logo , de verkeerde kleuren gebruik (en dus de verkeerde image creeer)

 

Terwijl ik op langer termijn wil dat de brandname mijn corebusiness wordt en niet het produkt.

Link naar reactie
  • 0
Ik ben dus bang dát ik het verpruts, omdat ik misschien de verkeerde logo , de verkeerde kleuren gebruik (en dus de verkeerde image creeer)

 

Daarvoor zou je een communicatiebureau kunnen polsen. Dat hoeft niet meteen een top10 bureau te zijn, maar een lokale speler kan je goed begeleiden in een concept inclusief uitwerking in huisstijl elementen.

 

Je kunt klein beginnen, tenzij het noodzakelijk is gelijk een groot deel van de markt in handen te krijgen. Maar als je klein begint is het wel verstandig om een plan klaar te hebben liggen voor als het snel groter wordt. Je moet dan precies weten hoe je verder wilt om geen problemen te krijgen die je imago kunnen schaden (niet kunnen leveren, administratieve problemen, uitc.)

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Beste Diaz, excuses zijn natuurlijk niet nodig, mijn reactie is misschien wat scherp, maar jouw tweede posting maakt al veel meer duidelijk. Voor geld ga je naar een bank of investeerders (jij lijkt het voor de leuk te doen); voor advies of kennis naar experts. Voor dat tweede zou je een (strategische) partner kunnen zoeken, beter dan eenmalig uitbesteden. Succes overigens.

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.