• 0

Gratis Publiciteit...hoe gebruiken??

Beste,

 

We hebben het geluk om met een interview over onze (jonge) onderneming in de plaatselijke krant van een welbekende bank te mogen staan.

Het interview zou ruim een A4tje lang moeten worden en deze huis aan huiskrant wordt verspreid over een paar kleine gemeenten met een totale oplage van zo’n 30.000 stuks. ( schatting)

Eigenlijk alleen maar mooi denken we, ondanks het feit dat we diensten leveren in B2B en er dus een groot deel potentiële klanten af vallen.

Maar hoe kunnen we uit deze actie het maximale rendement halen?

Ik verwacht, gezien de normale resultaten uit een mailing, niet dat de telefoon roodgloeiend zal staan en een nabelactie op een interview in een blad kan ook niet lijkt me.

Heeft hier iemand ervaring mee en heeft het klanten opgeleverd en hoe dan?

 

Ik ben benieuwd naar uw reactie.

 

Groeten,

 

Ronny

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedenk wat jouw potentiële klanten zou triggeren om de telefoon op te pakken. Welke uitspraak kun je doen om dat te bewerkstelligen? Probeer die minimaal één keer te noemen, zodat het beeld wat bij je prospect overkomt wanneer die het leest zo optimaal mogelijk is. Meer dan dat kun je in het artikel zelf niet doen.

 

Wat wél kan, is ná het artikel dit inscannen en op je site zetten, op je weblog, naar bestaande en potentiële relaties toesturen, enzovoort. Dus de spin-off erná kun je wel helemaal zelf regelen, en daar valt naar mijn ervaring vaak veruit het meest uit te halen!

Link naar reactie
  • 0

zorg ook dat je weet wat de bedoeling van de journalist is en in hoe verre je daarin mee wil gaan.

spreek af dat je het artikel voor publicatie nog mag lezen en eventueel wijzigen, een paar kleine zinnetjes die net niet helemaal kloppen kunnen een hoop uitmaken voor het beeld dat blijft hangen.

je hebt het over een krant van een bank? is het eigenlijk promotie materiaal van (een dienst van) de bank, zorg dan dat het verhaal oprecht over komt en niet te gelikt/advertentie achtig.

 

of zit ik nu een gegeven paard in de bek te kijken? ;-)

Link naar reactie
  • 0

 

De bank wil graag goede sier maken met hun contacten bij lokale ondernemers. Gun ze die kans en vertel een interessant verhaal over ondernemen in de gemeenschap. Benadruk het belang van nabijheid, en focus niet teveel op platte verkoop. Vertel hoe een klant in het weekend of overnacht een probleem had, dat door jullie nabijheid snel opgelost kon worden. Wees positief en vertrouw erop dat je met een authentiek en positief verhaal een indruk maakt die in je voordeel werkt als een potentiële klant eens een leverancier zoekt.

 

Vang als koe een haas en vermijd sales speak!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

nee helder dat het geen plat verkoop verhaal moet worden, de bank wil zich zelf ook laten zien als een bank die zich graag inlaat met ondernemers. En dit zal ik ook zeker vermelden want ze zijn heel netjes geweest en hebben het volste vertrouwen in ons. Vandaar ook dit interview.

We willen natuurlijk wel laten zien wie we zijn en wat we doen.

Ik wil er logischerwijs tegelijkertijd ook het maximale uithalen en zien in hoeverre ik naar aanleiding van dit interview nog potten kan breken en hoe ik dit zal inzetten.

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ronny,

 

Het maximale uit gratis publiciteit halen doe je mijns inziens door:

 

a) niet te krampachtig met journalisten om te gaan en gewoon eerlijk je verhaal te vertellen (en even een leuke anekdote of iets anders positiefs bedenken wat ze zeker willen gebruiken).

Op dit soort gratis reclame heb je geen 100% controle en dat is ook niet erg. Vraag inderdaad wel even of je de tekst voor publicatie mag controleren op 'feitelijke onjuistheden'. Dat mag altijd en dan heb je in ieder geval gezien wat ze schrijven voordat het verschijnt. Dat is ongetwijfeld niet (precies) het verhaal dat je zelf zou schrijven, maar dat hoeft ook niet.

 

b) na verschijning zelf te zorgen dat de mensen waarvan jij wilt dat ze het artikel onder ogen krijgen, dat ook krijgen. Bijvoorbeeld door het op je website te plaatsen en relaties/prospects daar in een mailtje op te wijzen, door het op te nemen in je eigen e-mailnieuwsbrief of door relaties een exemplaar van de krant toe te sturen samen met een aardig briefje waarin je ze op het artikel wijst.

Daarmee creer je sowieso een contactmoment en het is ongetwijfeld geen probleem een aantal exemplaren van die krant te krijgen of kopen.

 

Tot slot wil ik je complimenteren met het feit dat je erover nadenkt hoe je hier het maximale uit kunt halen (waren alle ondernemers maar zo bewust bezig met hun marketing) en wens ik je veel succes met het interview.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Deze huis-aan-huis krant is zo te zien echter geen journalistiek product maar een promotionele uitgave in de vorm van een krant. Dik kans dat die uitgave door een reclamebureau gemaakt wordt. Reden te meer om niet meegezogen te worden in hun deadlines, dus probeer dat interview vroeg in hun productieproces te houden, hulp aan te bieden (bv in de vorm van goeie fotografie) en de auteur te vragen of je voorinzage kan krijgen. Wel heel snel reageren, liefst nog dezelfde dag en zo positief mogelijk: "prachtig stuk, maar een paar kleine puntjes..."

 

Succes!

 

(en laat effe weten hoe het allemaal afliep...)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

Nog een voor de mis..

 

Inmiddels het gesprek gehad met een tekstschrijver en het stukje mogen inlezen en een par kleine aanpsasingen gedaan. Jullie hebben gelijk, het was niet helemaal hetgeen wat ik zelf zou schrijven en ik was zelfs enigszins teleurgesteld toen ik het stukje las. We hebben dik een uur met de schrijfster gezeten en ons verhaal verteld over alles waar we tegenaan gelopen zijn tijdens de eerste maanden van het ondernerschap. Vanzelfsprekend toegevoegd met de complimenten aan de bank die ons als startend ondernemer met vertrouwen en serieus heeft geholpen.

Mijn teleurstelling was eigenlijk vooral de over lengte van het verslag welke ik wat langer had verwacht.

Wat later; relativerend, bedacht ik me dat je een gegeven paard inderdaad niet in de bek mag kijken, dat onze diensten toch keurig worden genoemd en ook de naam van onze website en een foto van ons zelf wordt gepubliceerd.

 

Eigenlijk dus zeker niets te klagen en ben ik reuze benieuwd als het blad eind januari op de deurmat valt. Nu ga ik bekijken hoe hier een goed gevolg aan te geven en natuurlijk de gegeven tips gebruiken..

 

Fijne feestdagen

 

Ronny

 

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Het effect van free publicity op zich is inderdaad maar heel beperkt tenzij je hem inbed in je andere publiciteit.

Het grote voordeel is dat hij onafhankelijk is (of lijkt). Je kan er heel vaak een mooie quote uit vissen.

Ik heb diverse keren een zeer lovende kritiek gekregen in de grote bladen. Zelfs een keer in de Telegraaf in een veel gelezen collum maar dat heeft op zich allemaal niet direct veel opgeleverd.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.