GMT Geplaatst: 17 december 2007 Geplaatst: 17 december 2007 GMT Junior 6 0 Hallo, Een vraag: In mijn concurrentiebeding staat dat ik geen zaken voor eigen rekening mag doen. Nu wil ik bijvoorbeeld per 1-4 een onderneming starten. Ik zeg op per 1-2 met inachtneming van 2 maanden opzegtermijn. Mag ik nu tijdens mijn uitwerkperiode een inschrijving doen bij het KvK? In neem aan van wel gezien er feitelijk niets word verdiend.. Wellicht kan iemand dit bevestigen? Mvg, GMT Link naar reactie
0 renep Geplaatst: 17 december 2007 Geplaatst: 17 december 2007 renep Legend 2,4k 117 IANAL, maar zo zou ik het gewoon uitleggen. Wat kan er nou helemaal gebeuren? Een werkgever gaat toch niet naar de rechter voor een pro forma-inschrijving bij de KvK in de laatste maand van je dienstverband. René Applinet - informatieve websites | Lancelots - informatie en forum voor freelancers / zzp'ers Link naar reactie
0 Erik Greuter Geplaatst: 17 december 2007 Geplaatst: 17 december 2007 Erik Greuter Junior 19 1 Hi GMT, Ik ben in een vergelijkbare situatie ook mijn bedrijf begonnen. Dit moet geen probleem zijn denk ik. Je moet wel uitkijken dat je niet dezelfde activiteiten gaat doen die in je concurrentie beding staan, dan gaat deze vlieger natuurlijk niet op ;) www.nurture.nl, www.prijswijzer.com Link naar reactie
0 GMT Geplaatst: 17 december 2007 Auteur Geplaatst: 17 december 2007 GMT Junior 6 0 Bedankt voor de snelle respons. Link naar reactie
0 Jeroen Reith Geplaatst: 17 december 2007 Geplaatst: 17 december 2007 Jeroen Reith Legend 311 13 Ik neem aan dat jouw concurrentiebeding niet alleen zaken regelt tijdens jouw dienstverband maar met name ook nadat het dienstverband is beeindigd. Bottom line is niet of je al dan niet een inschrijvinkje hebt lopen bij de KVK. Nee jouw werkgever gaat pas piepen als je 1. aan zijn klanten komt; 2. aan eventuele potentiele klanten van hem komt. Kijk eens goed naar de termijn waarop je concurrentiebeding betrekking heeft en trek dan je conclusies. www.reith.nl Link naar reactie
0 Edward Geplaatst: 17 december 2007 Geplaatst: 17 december 2007 Edward Retired Mod 3k 90 Formeel kan de werkgever hiertegen bezwaren hebben. Of deze er echter werk van zal maken is vraag twee. Het risico is eventueel gesteggel over twee maanden salaris. Waarom zou je dat risico aangaan als verder niets wordt gewonnen met de inschrijving bij de KvK? jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel | Link naar reactie
GMT
GMT
Hallo,
Een vraag: In mijn concurrentiebeding staat dat ik geen zaken voor eigen rekening mag doen.
Nu wil ik bijvoorbeeld per 1-4 een onderneming starten. Ik zeg op per 1-2 met inachtneming van 2 maanden opzegtermijn.
Mag ik nu tijdens mijn uitwerkperiode een inschrijving doen bij het KvK?
In neem aan van wel gezien er feitelijk niets word verdiend..
Wellicht kan iemand dit bevestigen?
Mvg,
GMT
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag